{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Lækker rabarbertærte! {{forumTopicSubject}}

Der er nok mange andre end mig, som har en milliard rabarber i haven lige nu - Jeg har oplevet, at det kan være lidt svært at få dem brugt.
Har lige prøvekørt nedenstående opskrift og kan kun anbefale den - den smager SUPER lækkert!

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=26398

Andre der ligger inde med anbefalelsesværdige rabarberopskrifter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lækker rabarbertærte!
  • #1   28. maj 2012 Sikke noget, altså..

Har rokeret helt om på mine rabarber så den ene kæmpe plante jeg havde er blevet til 5 mindre. Men det betyder altså er der stort set ingen forårsrabarber er - så jeg er NOGET misundelig. Plejer altid at lave rabarberkage på denne årstid, men det bliver så ikke i år ;o)

• #2   28. maj 2012

rabarbertærte/kage

100 gram sukker
    2 store gode æg )
    100 gram smeltet smør
    100 gram hvedemel
    50 gram kokosmel
    1 tsk bagepulver
    1 stang vanille korn/2 tsk vanillesukker
    100 gram marcipan i små tern (jeg rev det)
    300 gram fine røde rabarber i små skiver
    5 spsk rørsukker

Pisk æg og sukker hvidt og luftigt, og rør herefter det afkølede smør i lidt ad gangen. Bland mel, kokos, bagepulver og vanille sammen og vend det i dejen. Vend tilsidst marcipan og 100 gram af rabarberne i dejen, som fordeles i en smurt form. Læg resten af rabarberstykkerne oven på dejen, tryk dem lidt ned og drys rundhåndet med rørsukker. Bages ved 170 gr i ca. 40 minutter.

jeg lavede dobbelt, og lavede muffins af ca halvdelen, de fik ca 25 min

• #3   28. maj 2012 hov, fik den lun med softice;)

• #4   28. maj 2012 smaget en i går jeg med sukker på hihi , men var ikke så godt som jeg husker de var... dette var en anden plante enn den som jeg spiste af når jeg var lille... så den blev kastet efter 3 små tygg,,,

Men jeg har læst det er flere forskjellige typer , så måske en som ikke var god jeg smaget hehe

• #5   28. maj 2012 CH - Det er da rigtig træls. Men så får du sikkert endnu flere næste år, end du er vant til smiley

Karin - Det lyder ihvertfald som en MEGET fristende tærte, softice dimensionen lyder også ret tiltalende smiley

• #6   28. maj 2012 den var rigtig lækker, vi har lige spist resten i dag, dog uden softice;) - og det var også lækkert kold

• #7   28. maj 2012 har i dag lavet en gang kompot som blev serverede med makroner og massere flødeskum, blev kastet tilbage til sommer hos mormor :0)
    Lavede også jeg en ganske alm. kringle hvor jeg bare smed en hulens masse rabarber i (+ lmarcipan og en lille smule hvid chokolade) nam nam.

• #8   30. maj 2012 Jeg lavede også en smulderlågs kage med rabarber i mandags. Der var vel 12 middelstore jord-rabarber, og låg af
    1½ dl. sukker
    1½ dl mel
    1½ dl havregryn
    55 g smør
    marcipan efter smag.

Hele molevitten sammen og ovenpå rabarberene, dertil hakkede mandler på toppen og i ovnen ved 200 grader i 30 min. HAPS så var den spist.

• #9   30. maj 2012 Det lyder som nogle skønne opskrifter - og har rabarber nok til at afprøve dem alle.... og kolleger nok til at spise det meste smiley

Kommentér på:
Lækker rabarbertærte!

Annonce