{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

At købe endnu en hund - Hvilken? {{forumTopicSubject}}


Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken race i evt. ville synes jeg
skal gå efter, når jeg om lidt tid, vil anskaffe mig endnu en hund.

*Jeg har i forvejen en Chihauhau (Han hund, ikke kastreret)
*Jeg har en fin tilpas stor bolig med god have
*Jeg ønsker en hund, der er mindre end en labrador
*Jeg ønsker en hund, der kan "beskytte" mig/føler mig tryg hos.


Prisklassen betyder ikke noget smiley
Jeg har selv kigget lidt rundt, og faldet for følgende racer

*Cocker spaniel
*Boston terrier


Håber i kan hjælpe smiley
-Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At købe endnu en hund - Hvilken?
  • #1   6. jun 2012 Jeg mener at man skal tænke størrelse når man anskaffer hund nr 2.
    Man skal passe meget på hvis man anskaffer en hvalp af en race som er væsentligt større end den hund man har i forvejen.
    Hvalpe kan være meget voldsomme i deres leg og en stor hvalp kan derfor nemt komme til at skade en lille hund. Derfor må de aldrig lades uden opsyn.

    Du har en Chi som er den mindst mulige hunde race. Jeg ville ikke anbefale dig at anskaffe noget som bliver større end max 5 kg. Det er muligt andre er uenige men det er sådan jeg ser på det.


  • #2   6. jun 2012 For det første kan jeg sagtens følge din tankegang smiley
    Men, jeg har ikke skrevet om jeg ønsker at anskaffe mig en hvalp. HVIS jeg nu
    anskaffede mig en hvalp, ville det heller ikke blive et problem, da min nuværende
    hund sagtens kan lege med større hunde og sige fra, hvis det skulle blive for vildt smiley

    men tak for dit svar, det gav lidt stof til eftertanke.


  • #3   6. jun 2012 Du kunne måske fortælle hvor meget aktivering du vil give hunden både psykisk og fysisk.
    For en Cocker er jo en jagthund, og kræver mere aktivering end en boston smiley


  • #4   6. jun 2012 Ville klart gå til hunde træning, som en start.
    Med ham jeg har nu, går jeg til noget agiliti, og der tager jeg min nye hund med også.
    Samtidig hygger jeg mig med øvelser både indendøre og udendøre smiley


  • #5   6. jun 2012 Hvis det er den amerikanske cokker du tænker på kræver den en del pelspleje og hvis du ikke selv klippe den kan det godt være en bekostelig affære at holde pelsen pæn. og som en anden skriver kræver den en del aktivering smiley

  • #6   6. jun 2012 Prøv at kigge på en Kleiner münsterlander de kan også være mindre end en labrador;)

  • #7   6. jun 2012 Okay, tak alle sammen smiley Jeg kigger lidt rundt, og ser om noget falder i min smag.

Kommentér på:
At købe endnu en hund - Hvilken?

Annonce