1.170 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Jer på su Jer på su

Nu er det altså ikke for at snage... Men jer på su, hvordan klarer i jer med husleje, mad, hund osv? Forudsat i ikke bor sammen med en der betaler huslejen selvfølgelig smiley
Umiddelbart synes jeg det er meget uoverskueligt, med mindre man finder en bofælle, hvilket jeg bare ofte synes man hører går galt.
Er bare nysgerrig efter at høre jeres erfaringer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer på su
  • #1   7. jun 2012 Well, spørgsmålet er, om vi klarer os smiley
    Jeg har da overlevet, men der skal ikke komme nogle uventede regninger.. Hvilket der altid gør.. Så det er sjældent man kan klare det uden et arbejde ved siden af

• #2   7. jun 2012 Hahaha smiley Men hvordan har du tid til job, med fuldtidsstudium og hund?

• #3   7. jun 2012 Jeg har altid haft bofæller. Nu har jeg også fået et arbejde, men jeg er enormt glad for bofællerne. Vi har et hus med have nu, og den var aldrig gået hvis jeg var alene.

• #4   7. jun 2012 Well... Har en kæreste, men han er løbet tør for SU :b Så han lever på sin lille opsparing indtil august hvor han kan få slutlån :b

Men synes vi klarer os glimrende. Vi har hus med have (leje, men stadig), 2 hunde, 5 ildere, går til agility og stævner og vi har ingen gæld :o) Og har råd til lidt sjov... Undrer mig altid over hvordan...

Han arbejder ved siden af (buschauffør 1-2 gange om ugen), jeg gør ikke.

• #5   7. jun 2012 Søster - Hvordan kom det i stand? smiley

• #6   7. jun 2012 Irene - det er en prioriteringssag tror jeg.. Ofte kan man godt få tid til et par timer om ugen, bare nok til at tjene et par hundrede ekstra - og alt hjælper.
    I det sidste år har jeg dog valgt arbejde fra, så har levet for 1500 kr. efter alle faste er betalt.. Men nu har jeg også en lille hund, som spiser for meget lidt til hverdag, kunne godt forestille mig det blev stramt med en hund der spiser et kg om dagen.
    Man lærer hurtigt at leve billigt og få penge til at række langt.
    Nu bor jeg så også ret dyrt, ved der er nogle der kan finde steder, man kan bo for 2000.. Så er der jo lidt flere penge til overs
    Men de fleste studiekammerater har arbejde ved siden af, evt sæsonarbejde i ferierne

• #7   7. jun 2012 Jeg er også flyttet sammen med en nu her.. Faktisk en fra HG, vi har begge hunde.
    Lejlighed på 100 kvm og en stor have.. Derfor den dyre husleje

• #8   7. jun 2012 Hmm .. Da jeg boede alene havde jeg job i weekenderne ..
    Hvis der var vagter i hverdagene sørgede jeg for, at min hund blev passet af min mor ..

• #9   7. jun 2012 Synes de fleste studiejob jeg har set, har været to gange fem timer i ugen. Det er jo også fint, men vil blive rigtig mange alenetimer for hunden. Men nu bor jeg heller ikke i en studieby, så kan let være derfor smiley

• #10   7. jun 2012 Katrine - Smart med den mulighed, men vil sandsynligvis have rimelig langt til mine forældre smiley Men ideen er jo fin alligevel.

• #11   7. jun 2012 Da jeg studerede arbejde jeg hver eftermiddag. Godt nok kun 2-3 timer, men alligevel. Det var nødvendigt for at kunne betale - jeg var under 20, så fik den lave sats, så su'en kunne knap betale husleje. Men ja, på su formår man pludselig at få pengene til at række langt smiley

• #12   7. jun 2012 Irene: Ellers er det måske en mulighed at finde en, der vil passe din hund, de dage der er job?

• #13   7. jun 2012 Katrine - Helt bestemt smiley

Katrine - Ja det... smiley

• #16   7. jun 2012 En kammi manglede en bofælle på det rigtige tidspunkt, så jeg slog til. Da han flyttede ud overtog jeg lejligheden og fik en anden kammi til at flytte ind. Da han så flyttede ud (han ville hellere på på nørrebro) formidlede en veninde kontakt til en anden bruger herinde som manglede en bolig.

Hende og jeg klikkede, og vi boede sammen i to år (mener jeg). Så flyttede hun sammen med kæresten, og en anden veninde flyttede ind (hendes lejlighed blev opsagt ca samtidigt). Så udløb min kontrakt (jeg havde boet der i 7 år på dette tidspunkt).

Da flyttede jeg sammen med min bror i min mors ledige lejlighed.. Så fandt vi et hus sammen med to af hans venner, og her bor vi nu. Min mor er så rykket tilbage til sin lejlighed (hende og kæresten har opsagt deres hus og skal bruge den lejlighed mens de søger noget andet). smiley

Jeg har løbende brugt vikarbureauet Moment til diverse småjobs. Nu da jeg er på min master er der tid til en del mere, så jeg arbejder fast for et IT firma 3 dage om ugen.

• #17   7. jun 2012 Nå ja, og jeg har også SU lån - den betaler for min bil.

• #18   7. jun 2012 Har klaret mig på su sammen med to forskellige kærester, som begge var/har været på su, og så har jeg boet alene, mens jeg har haft Louie. Først havde jeg job ved siden af gym- to dage om ugen enten to hverdagsaftner eller en hverdag og en weekenddag. Det var fint mens jeg boede med eksen, og da han flyttede tog en veninde/nabo Louie i hverdagene, når jeg skulle arbejde. Det var helt fint. Nu bor vi så billigt, at jeg kan nøjes med su+lån og behøver ikke arbejde (hvilket jeg heller ikke ville kunne finde tid til)

• #22   7. jun 2012 Dejligt at se, hvor mange måder det kan klares på smiley

• #23   7. jun 2012 Hvad er det inkl det højeste lån? Efter skat (ved godt det afhænger af fradrag osv)

• #24   7. jun 2012 Man kan få lån på 2.800 kr. om måneden ..
    SU'en ligger på omkring de 5.450 .

• #25   7. jun 2012 Hov. Udeboende 5662 kr.
    SU-lån 2897 kr. smiley

• #26   7. jun 2012 Ca. 8000 (jeg får 7960)

• #28   7. jun 2012 Jeg har hund og tre heste i Århus C, så her rækker SU'en ingen steder. Men jeg har nogle søde forældre, så det er jeg taknemmelig for smiley

• #29   7. jun 2012 Jeg bor i ejerlejlighed, med bil og hund. Får 3500 i su... Så får jeg 4000 i su lån. Afbetaler 4000 på lejlighed pr måned, 1200 på bil hver måned. Så har jeg arbejde hvor jeg får ca. 1200. Også er der selvfølgelig alle de fantastiske regninger... Og selvfølgelig hund! :). Synes ikk jeg mangler noget.. Selvfølgelig er budgettet stramt ind imellem, når der f.eks skal skiftes en bremse på bilen...

Men synes faktisk det er overskueligt at være på su :). Får god mad og min hund får god mad, træning og alt for mange legesager ;-).

• #30   7. jun 2012 Nu er det en del år siden, jeg var studerende og jeg havde ikke hund. Til gengæld havde jeg kat, så jeg skulle jo også betale foder, dyrlæge og den slags og så havde jeg råd til at rejse tre-fire gange om åretbsamt tage på Roskilde. De penge jeg brugte på det, kunne nok godt have dækket forskellen mellem kat og hund.

Jeg boede på kollegie, så huslejen var ekstremt billig. Det gav også mulighed for nogle gange at lade madlavningen gå lidt på skift eller splejse til større madindkøb og på den måde spare nogle penge. Jeg tog su lån og arbejdede i perioder i weekenden. Det sidste halve år havde jeg ikke tid og lyst til at arbejde, så der lavede jeg en kassekredit, som jeg brugte ca 2000 af om måneden og hurtigt betalte ud, da jeg blev færdig.

Og så brugte jeg vist ikke rigtig nogen penge. Købte ikke tøj, makeup, telefoner, computer eller sådan noget. Når jeg gik ud, var det stort set altid på kollegiet eller studiet, hvor priserne passer lidt bedre til su end i byen. Jeg havde heller ikke rigtig nogle faste udgifter udover husleje. Gud hvor var det egentlig nemt og skønt smiley

Efter studiet flyttede jeg i en lille toværelses med én fra kollegiet et par år, så der var vores husleje ligeså lav som vi var vant til

• #33   7. jun 2012 Det kollegie, jeg boede på, måtte man gerne have hund og kat. Kan ikke huske om det var én eller to, men det findes altså

• #34   8. jun 2012 I kbh er der et par stykker hvor man må (Sofiegaarden og en i albertslund som jeg ikke kan huske navnet på), men der er sindssygt lang ventetid på

Kommentér på:
Jer på su

Annonce