438 visninger
|
Oprettet:
21. nov 2008 Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Eventyr til sct. Hans {{forumTopicSubject}}
Nå, HG, nu må I lige hjælpe mig lidt med at være kreative
Jeg skal som præst holde årets sct. hans tale men jeg vil gerne være lidt utraditionel - så jeg har valgt at fortælle et eventyr. Det må gerne være godt blandet med klassisk og moderne. Måske helten rider på et æsel og har en smartphone?!
Der skal være de klassiske elementer, masser af 3 taller (3 prøver, 3 brødre, 3 magiske sværd eller lign) og der skal være en lykkelig slutning, osv.
Så hvis nogle af jer har nogle ideer eller stikord, modtager jeg dem gerne og ser, om ikke jeg kan bakse et eventyr sammen
På forhånd tak!
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 97 Svar: 11.118
En dag hørte de om en prinsesse der var taget til fange af en grum konge , der ville have hans søn skulle gifte sig med hende ( sønnen var også grum )
De 3 sønner blev sendt afsted for at redde prinsessen... og fik hver deres æsel at ride på..... de havde hver deres sværd med....og hver deres kompas ...og vejen var lang.... og de skulle gennem 3 store forhindringer.
Den 1. forhindring var.... at de skulle fælde en hel skov.
" Det gider jeg ikke sagde den ældste søn( den dovne ).... jeg bliver siddende her , så kan i andre tage videre.
Senere kom de til den 2. forhindring....... der skulle de regne ud , hvordan de kunne komme over et højt bjerg.
Det kan jeg ikke regne ud sagde dem mellemste søn ( den kloge ).... jeg bliver her , så kan du lillebror fortsætte.
Den yngste red videre alene....og mange timer senere møder han en troldmand.... " Hvor skal du hen " spørger Troldmanden........
" Jeg er på vej for at redde en hel landsby " ...svarer den yngste søn.....
" Det er en stor opgave " ...siger troldmanden..... " her har jeg noget specielt du må få " ..... og hiver en Smartphone op af lommen.... og giver den til drengen...
Drengen kom til den 3. forhindring..... han skulle redde en hel landsby fra sult og tørst.... og redde alle dyrene.
Han gik i gang med at hente vand til de tørstige.... og finde mad til de sultne.... og da alle var mætte og glade ...... red han videre for at redde prinsessen.
Endelig nåede han til Slottet , hvor den grumme konge og hans søn boede..... han bankede på... døren blev åbnet.... og han kom ind til Kongen...
" Hvad vil du " ... spurgte kongen.....
" Jeg vil have Prinsessen udleveret " ... svarede drengen
" Det kan du ikke få " ... sagde Kongen
" Jamen jeg har noget du måske hellere vil have , så kan jeg få Prinsessen "
" Må jeg se " ...sagde Kongen..... og drengen giver ham sin Smartphone.
Kongen blev helt vild med dem flotte Smartphone........ og gav den yngste søn Prinsessen.
Så red den yngste søn afsted på sit æsel , med Prinsessen bagpå..... de blev senere gift ... og da prinsessens far døde .... arvede den yngste søn og Prinsessen hele Kongeriget..... og levede lykkeligt til deres dages ende.
.............................................................
Og hvad kan man så lære af det........... Man er ikke altid lykkeligst ved at eje dyre Smartphones...... men Hjælpsomhed og Kærlighed , er det vigtigste i Livet.
................................................................
Jeg burde være forfatter ....*LOOOOOOOL*......
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 844
Og de ender med at blive officielt kærester på Facebook
Eller noget i den stil
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Nad - god ide at blande lidt net-dating ind i det
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
det er da mega grineren
Eventyr til sct. Hans