1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Øjenbetændelse...spørgsmål.. Øjenbetændelse...spørgsmål..

For første gang nogen siden i mit 28 årige liv har jeg fået øjenbetændelse.. av for helvede smiley

Men jeg ved ikke præcis hvornår man skal gå til lægen, ihvertfald er det ikke noget jeg vil belemre vagtlægen med(de har travlt nok i forvejen) så uanset hvad kan det vel vente til i morgen smiley

Jeg bruger kontaktlinser, men har selvfølgelig fjernet disse siden igår da jeg var generet.. I dag er der puds som jeg fjerner et par gange i timen.. mit øje er rødt og gør ondt.. Har renset lidt i hjemmelavet saltvand, og så fået nogle øjendråber mod øjenbetændelse der hedder kloramfenikol af min mor, som jeg har prøvet af dryppe lidt med..

HVornår går man til lægen med det? og er der noget andet end det jeg gør jeg kan gøre selv? Syns mit øje er hævet og som sagt gør det altså også ondt øv smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øjenbetændelse...spørgsmål..
  • #1   13. jun 2012 Hvor længe har det stået på?

Når jeg har haft alm. øjenbetændelse har det ikke gjort mega meget nas, bare lidt generende.

Min søster fik for et par år siden "øjenbetændelse", men da det var så smertefuldt og hævede op endte hun hos vagtlægen, der sendte hende akut til øjenlægen, og hun kom i en kraftig behandling, og skulle tjekkes kort efter.

Under alle omstændigheder skal du til lægen, øjenbetændelse er noget smitsom stads. Så husk at vaske fingre så snart du har haft dem i nærheden af øjnene, og undgå at gide fra det ene øje til det andet.

God bedring

• #2   13. jun 2012 Har været irriteret et par dage- men først i dag at der er kommet meget betændelse ad ad smiley

• #3   13. jun 2012 så må du afsted til lægen i morgen.

• #4   13. jun 2012 Jeg ville også lige smutte omkring lægen så hurtigt som muligt i morgen. Du får formentlig nogle dråber eller en øjencreme som du skal smøre/dryppe med i eks. antal dage. Du bør også skfte dine linser og etui ud hvis du bruger andet end 1-dagslinser.

• #5   13. jun 2012 Hvis øjendråberne har være åbnet og brugt af andre er det" no go"pga af baktier og øjensalve har kun en kort holbarhed når de først har været åbnet

• #6   13. jun 2012 Det er øjendråber der netop er købt på apoteket da de lå på recept- det er mig der her til aften der åbnet dem.. smiley Men jeg ringer helt klart til lægen i morgen tidlig hvis ikke der er klart bedring smiley

• #7   13. jun 2012 Jeg har helt taget mine linser ud og taget brillerne i brug, mit ene øje løber konstant i vand, og gør ondt- ville være umuligt at have linser i puha.. :o(

Ringer kl 08 i morgen tidlig til lægen, kan ik li at bruge vagtlægen når det "bare" er det

Kommentér på:
Øjenbetændelse...spørgsmål..

Annonce