{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Kattekillinger. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Håber der er andre som mig som også er katteejer da jeg lige ku bruge et par råd.

Jeg står inden for de næste 14 dage og skal have 2 kuld killingere, Men da det er første gang for begge katte og mig, vil jeg gerne være lidt forberet på hvordan det hele forløber sig, da jeg jo også har 3 hunde. Jeg har gjort vores kontor "hundesikker" så de kan søge ro der.

Men er det nok?

Hvordan ser man veer hos en kat?

Hvornår begynder de små at kunne spise lidt selv?

ALLE RÅD MODTAGES!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattekillinger.
  • #1   19. jun 2012 Prøv at se min tråd inde på kattegalleri.. Jeg har sprurgt om næsten det samme.. smiley

• #2   19. jun 2012 (link fjernet)

giver også lige dig denne artikel smiley

• #3   19. jun 2012 vi har killinger lige på 7 dage du kan sende en pb og spørge om alt.vi har avlet persere i flere år nu .,ved ikk alt men meget

• #4   19. jun 2012 Nå, det er der inen der hidser sig op over........
    To gravide katte på en gang- plus Pernille A´s ene gravide kat..........
    Er det racekatte du/I har ?
    Hvor gamle er de?
    Har du/I købere til alle killingerne ?
    Hvad gør du, hvis du ikke får solgt dem alle ?
    Hvis det ikker er racekatte: Har du/I tjek på hvem der har gjort kattene gravide?
    Har du/I overvejet at kå hunkattene steriliseret bagefter?
    Hvis det havde været jeres hunde, ville I så ikke ha haft sat jer noget mere ind i graviditet og fødsel, end I har gjort nu, med jeres katte?

• #5   19. jun 2012 Lea oork joo har skam haft tanker om det

• #6   19. jun 2012 Lige pt er jeg glad for jeg ikk spiste morgenmad før jeg så den video. Men havde da troet det var meget meget værre.

• #7   19. jun 2012 og det er blandinger .....

• #8   19. jun 2012 Det er et uheld at jeg skal ha misser. Mine er/var indekatte, men vi er lige flyttet og de 2 stak af. Jeg tror det er sådan en stor grå fed hankat der er far til begge kuld, da min egen hankat ingen balls har. Jeg arbejder stærkt på at finde hjem til dem inden de er 12 uger, og hvis ikke så beholder vi dem indtil de får et hjem og hvis de ikke kan få et hjem, så må vi tage den triste løsning og tage til dr. dyr. Begge katte skal sterilisere bagefter.
    Og hvis det var min hund, så havde jeg gjort min grundarbejde, men jeg skal ikke havde hvalpe på nogle af de hunde jeg har pt.

• #9   19. jun 2012 Minion: Det kan man da..........Havde det været hunde, var folk da gået helt i selvsving.
    Men af en eller anden grund, er det åbenbart helt i orden, at ens kat får et kuld killinge et par gange om året.
    Jeg tænker bare, hvad der mon- i vores oplyste tid- sker med alle de killinger.
    For mange år siden, arbejdede jeg på Dyrenes Beskyttelses internat- dengang det lå i Valby. Vi fik bunkevis af katte ind, hver uge. Ind i mellem stod der en papkasse/vasketøjskurv, med killinger i, foran vores indgangsdør, når vi kom om morgen. Andre gange, blev vi oplyst om druknet killinger og killinger der var blevet aflivet på andre- ulovlige-måder.
    Folk lader deres katte går rundt ude på vejen og lader dem blive kørt over- man køber jo bare en ny for en 50ére...............

• #10   19. jun 2012 Tak for svar, Karina P smiley

• #11   19. jun 2012 du ved godt du stadig kan nå at sterilisere kattene ?
    kattene får ikke moderfølelsen før killingerne er født

• #12   19. jun 2012 Så lidt Lea A. Jeg går ikke ind for ting som du har skrevet smiley Så heller det bliver gjort på en ordenlig og rigtig måde.

• #13   19. jun 2012 Laila: Nej det vidste jeg ikke.

• #14   19. jun 2012 Det kan du og jeg vil anbefale det, du har 2 drægtige katte , de får højst sansynlig mellen 4 og 8 killinger hver.
    Dyrlægen fjerner hele motoren på dem

• #15   19. jun 2012 Hvis du alligevel skal have steriliseret kattene bagefter , kan det da bedst betale sig at få det gjort nu............. fremfor at først fodre 8-14 killinger op.... og så sterilisere senere..... :o)
    Tænk den tanke , at skulle aflive 8-10 små killinger , fordi man ikke kan komme af med dem...:(

• #16   19. jun 2012 Man skal da godt nok passe på med alt hvad man siger eller gør efterhånden. Det er lige meget hvad man søger hjælp til, så er det forkert..

• #18   19. jun 2012 både du og ts har fået hjælp og vil da helst anbefale dig det samme
    Prøv at gå ind på samtlige internaters og kattehjems hjemmesider og se alle de katte og killinger der er derinde fordi nogle synes de liiige ville lukke deres uneutraliserede kat ud eller de synes det kunne være sååå hyggelig med killinger,de killinger har de så alligevel ikke kunnet komme af med selvom der var købere til dem før de blev født.
    Kig på markederne inde på KG, G&G, DBA osv.

for ikke at snakke om det der kan gå galt før, under og efter fødslen

• #21   19. jun 2012 Pernille A: Ja, vel skal man passe på hvad man siger, skriver og gør...........især efter at internettet og forummer som det her, er dukket op og blevet allemandseje. Men ved du hvad? Jeg ville ha ønsket at vi havde internettet og HG da jeg var yngre. Nøj, hvor jeg kunne ha lært een masse på den halve tid. Og hvor ku jeg ha ungået een masse dumheder.
    Men forhåbenlig går det hele med killingerne osv. Held og lykke til jer

• #22   19. jun 2012 Nu er der jo også meget stor forskel på hvordan vi hver især har dyr. Vi har alle være meninger, og det skal alle selvfølgelig have lov til. Men derfor mener jeg ikke at når man spørger om hjælp, at man skal overfaldes(overdrevet) for det man skriver eller gør. Der går kæmpe diskussioner både på KatteG og HundeG omkring emnerne om avl. Syntes bare at det hurtigt bliver sådan noget med at jeg er klogere end dig(og min far er større end din far).

Jeg har overvejet helt at slette mine profiler på begge gallerier, syntes det er latterligt at blive ved med at diskutere de samme ting om og om igen.

• #23   19. jun 2012 Jeg synes ikke der er nogen af jer der bliver overfaldet tvætimod, i får en masse gode og konstruktive råd

Både artiklen om fødslen og efter fødslen , der er desuden masser af tråde på kg og også herinde ang. kattefødsler og tiden efter.

Men vil du/i stadig have killingerne skal i først ordne fødekassen, og det må meget meget gerne være nu , den skal stilles et roligt sted

• #24   19. jun 2012 Det er også gjort for 1 uge siden.. smiley

• #25   19. jun 2012 Bare giv mormis alt det hun har brug for : Killingefoder, A/D ( kan købes ved dyrlægen) osv

• #26   20. jun 2012 Hej igen alle sammen smiley

Tak for de mange råd, jeg vil gøre mit bedste på at kattene og jeg er klar på de små kommer.
    Jeg vil ringe til min dyrlæge og søge råd ang foder, (jeg foder med Olivers outdoor pt) Fødekassen har jeg gjort klar og jeg har gjort kontoret hundefri, så de kan søge ro dernede. Tror godtnok vi er ved at være tæt på da den ene er mere snaksaglig end andre dage

• #27   20. jun 2012 Karina P

første step: Ringe til dyrelægen og fortælle du har 2 drægtige katte, og spørge om de forskellige tlf numre til akut i tilfælde af noget går galt.

Andet step: Mor misse skal køres over på killinge foder og det skal hun for at få næring nok til hende og killingerne.

Du kan også selv søge en masse om dette på nettet.

Se disse sider:

(link fjernet)

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=1013/sprog=1/grp=2/menu=5/

• #28   20. jun 2012 Jeg bor ved Høng, mellem Slagelse og Kalundborg.. smiley

Kan se at Karina P bor i nordjylland.

• #29   20. jun 2012 Hvor bor du??

• #30   20. jun 2012 Jaaa, det er måske lige langt nok for en killingefødsel.. smiley

Kommentér på:
Kattekillinger.

Annonce