Hvornår kan man forlange operation på andet hospital? {{forumTopicSubject}}
Godaften HG.
Sagen er den, at min far fik konstateret prostata kræft i starten af marts måned. Prostata var så forstørret, at han ikke kunne tisse, han fik så et kateter sat op og skulle gå med den i håb om at prostata ville trække sig igen når medicinen virkede. Efter en måned kunne han stadig ikke tisse selv og blev indstillet til en simpel (<--lægens udtagelse) operation. Han skulle så ha været opereret i dag, men det blev aflyst da lægen var syg, hvilket selvfølge er uheldigt. Han har så først fået en ny tid d 2 august, altså 16 uger efter han blev indstillet til operationen.
Jeg ved godt det ikke er livstruende, men han går med et kateter 24/7 det er jo ikke lige det der fremmer livskvaliteten. Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder her inde. Der ved hvornår man kan forlange behandling på et andet hospital evt privat hospital?
Det skal lige siges, at vi alle har været rigtig glade for den behandling han har modtaget til nu.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Og det er jo ikke fordi, vi er utilfredse med den behandling han har fået, synes bare det er synd at han fortsat skal gå så lang tid med det karteter. Og når nu lægen sagde det var en simpel operation, så burde der vel være flere der kunne udføre det.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 1.295
Ja, kan kun forestille mig hvor ubehageligt det må være at gå rundt med. Og selvom han fungere fint i hverdagen med arbejde osv. Så er det sket at "hanen" på kateteret er gået op og han har tisset i bukerne, det må virkelig være ydmygende for en mand på 60.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
I hver region sidder der en visitator ( "Den regionale visitator") som kan hjælpe med ventetider og lign. Tror du kan google tlf nr på vedkommende. Ellers kan man gå på www.venteinfo.dk for at se den korteste ventetid på de forskellige undersøgelser og behandlinger.
Jeg synes, det lyder meget længe for din far, at han skal gå indtil august
Håber snart han bliver opereret og slipper for kateteret.....
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.030
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.030
Hvornår kan man forlange operation på andet hospital?