{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Hvornår kan man forlange operation på andet hospital? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG.

Sagen er den, at min far fik konstateret prostata kræft i starten af marts måned. Prostata var så forstørret, at han ikke kunne tisse, han fik så et kateter sat op og skulle gå med den i håb om at prostata ville trække sig igen når medicinen virkede. Efter en måned kunne han stadig ikke tisse selv og blev indstillet til en simpel (<--lægens udtagelse) operation. Han skulle så ha været opereret i dag, men det blev aflyst da lægen var syg, hvilket selvfølge er uheldigt. Han har så først fået en ny tid d 2 august, altså 16 uger efter han blev indstillet til operationen.

Jeg ved godt det ikke er livstruende, men han går med et kateter 24/7 det er jo ikke lige det der fremmer livskvaliteten. Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder her inde. Der ved hvornår man kan forlange behandling på et andet hospital evt privat hospital?

Det skal lige siges, at vi alle har været rigtig glade for den behandling han har modtaget til nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår kan man forlange operation på andet hospital?
  • #1   20. jun 2012 Jeg har prøvet, at søge lidt på nettet men kan ikke rigtig finde rundt i reglerne. Hvad jeg kan læse er det også 4 uger før sygehuset skal tilbyde at finde et andet hospital offentligt/privat eller i udlandet.
    Og det er jo ikke fordi, vi er utilfredse med den behandling han har fået, synes bare det er synd at han fortsat skal gå så lang tid med det karteter. Og når nu lægen sagde det var en simpel operation, så burde der vel være flere der kunne udføre det.

• #2   20. jun 2012 Nej, det er først nu her efter arbejde, jeg fik af vide at han ikke var blevet opereret alligevel. Så ville gerne lige sætte mig ind i reglerne inden, jeg begynder at banke i borde.

Ja, kan kun forestille mig hvor ubehageligt det må være at gå rundt med. Og selvom han fungere fint i hverdagen med arbejde osv. Så er det sket at "hanen" på kateteret er gået op og han har tisset i bukerne, det må virkelig være ydmygende for en mand på 60.

• #3   20. jun 2012 Mht behandlingsgarantien på de 4 uger kommer det an på tiden fra henvisningen til første op dato, dvs i dag. Hvis de overholder de 4 uger bortfaler garantien.

I hver region sidder der en visitator ( "Den regionale visitator") som kan hjælpe med ventetider og lign. Tror du kan google tlf nr på vedkommende. Ellers kan man gå på www.venteinfo.dk for at se den korteste ventetid på de forskellige undersøgelser og behandlinger.

Jeg synes, det lyder meget længe for din far, at han skal gå indtil august smiley Jeg ved på de fleste sygehuse kan man også ringe for at bede om at blive skrevet op til et afbud. Det var måske også en mulighed?

Håber snart han bliver opereret og slipper for kateteret.....

• #5   20. jun 2012 kontakt sygehuset og bank i bordet.. så kan de mange tricks...:)

• #6   20. jun 2012 god bedring og bare rolig det er en simpel operation... det er rigtig nok hvad lægen siger

Kommentér på:
Hvornår kan man forlange operation på andet hospital?

Annonce