1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

De første 24 timer (Rygestop) De første 24 timer (Rygestop)

Så er det præcis 24 timer siden jeg røg den sidste smøg...!!

Puha lige nu synes jeg det er hårdt..Men Jeg VIL stoppe, så bliver ved med at sige til mig selv at jeg er "ikke ryger"....

Nogen andre der er ved at stoppe, så kan vi lave en opbakningstråd..

Nogen med gode råd eller andet??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De første 24 timer (Rygestop)
  • #1   26. jun 2012 Tillykke det er flot Christina..Gider ikke bruge hjælpemidler for så bliver jeg bare afhængig af det..
    Slikket bliver jeg nødt til at springe over, da jeg har sukkersyge...Så andre gode forslag er velkomne smiley

• #2   26. jun 2012 Hvor lang tid går der før den stærke træng til en smøg går væk?

• #3   26. jun 2012 Wauvvvv.... Godt gået :o)

Husk, at det lige nu er en smule op ad bakke men det vender ret hurtigt! Inden længe har du en helt ny lugte- og smagssans... Du har meget bedre kondi... og du stinker ikke af røg!!

Krydser alt for at det lykkes dig!!

(Har selv været røgfri i 1 år og 3 mdr og NYDER det!!)

• #4   26. jun 2012 ca. 3 døgn så er nikotinen ude af kroppen smiley - Læs bogen, Endelig ikkeryger for kvinder.. Den vil gøre det meget nemmere for dig at holde dine tanker fast på - Endelig ikkeryger smiley

• #5   26. jun 2012 Hmm..Ved ikke lige hvad det skulle være...Men Charlie er glad, han har fået ekstra ture for har nemlig ikke så meget trang når jeg går..Meen det kan jeg jo ikke blive ved med.. smiley

• #6   26. jun 2012 Ps. Har været ikkeryger i 1 år og 5 mdr. tror jeg nok smiley Det er SÅ skønt smiley

• #7   26. jun 2012 Super godt gået.... Hæng i.. det er virkelig umagen værd... Stoppede for snart 6 måneder siden...

• #8   26. jun 2012 Glæder mig så meget til at få bedre lugte- og smagssans og nårh ja kondien bliver også rar at kunne forbedre...

Så når weekenden kommer er det forhåbentlig lidt nemmere...Så er der "bare" vanerne der skal ændres smiley

• #9   26. jun 2012 Ej hvor er i seje alle sammen...Vil bare så gerne ha at det lykkes denne gang.. Fik konstateret sukkersyge sidste år og det er jo ikke lige den bedste kombi..

• #10   26. jun 2012 Jeg har været røgfri i 2,5 år nu- og det er simpelthen fantastisk!

Jeg havde stor glæde af sms service fra kræftens bekæmpelse
    (link fjernet)
    Og rygestop dag for dag
    http://www.janno.dk/rygestop/rygestop-dag-for-dag.htm

• #11   26. jun 2012 Stoppede 22 april....damper dog i stedet for smiley

• #12   26. jun 2012 Tak alle sammen for opbakningen..Tror heller ikke lysten forsvinder helt... Du kan tro jeg tæller timer, nu hedder det jo 27 timer, men lige nu er det rigtig slemt, har siddet i møde med forsikring et par timer, og har drukket kaffe og har VIRKELIG manglet mine smøger...

Tror helt sikkert jeg har fortjent en ny bluse på mandag, når det hedder en uge røgfri smiley

• #13   26. jun 2012 Jeg holder ud endnu...Friske jordbær kan fortrænge mange ting for en stund.. smiley Og lige nu er det sukkerfri bolcher smiley Igen tak for opbakningen..Det betyder meget smiley

• #14   26. jun 2012 Jeg har også lige prøvet at stoppe.. Holdt kun 6 dage. Var meget fast besluttet! Dog havde jeg ikke regnet med at få en slags depression over det.. På 4 dagen var jeg så dybt ulykkelig fra jeg vågnede til jeg gik seng.. Virkelig på en måde jeg ALDRIG har haft før i mit liv.. Kunne slet ikke se nogle lyspunkter i mit liv.. Jeg græd og græd og græd... Så ryger igen.. Men har ikke givet op.. Skal stoppe! Så forsøger igen den 9 juli har jeg sat mig for smiley
    Held og lykke med det.. Det er sgu svære end man tror smiley

• #15   26. jun 2012 Det er godt 7 år siden jeg holdt op med at ryge.
    Har prøvet at fest ryge et par gange, men blev vildt dårlig af det.
    For at motivere mig selv og holde ud, gav jeg mig selv et eller andet som jeg ønskede mig, hver gang jeg havde klaret mig igennem en måned som røgfri. Sparede overhovedet ingen penge på mit rygestop det første halve år, men blev meget tøj og flere par sko rigere smiley
    I dag er jeg nok den mest hysteriske eks ryger, og jeg begynder ALDRIG igen.
    Hold ud og hæng i, jeg ved hvor svært det er. Men du vil takke dig selv når trangen aftager.
    Så mit råd er, forkæl dig selv på andre måder smiley
    Pøj pøj med det smiley

• #16   26. jun 2012 Maria er sikker på det nok skal lykkes for dig.. smiley Slet ingen tvivl om at jeg skal forkæle mig selv lidt hvis det her holder..:-)

• #17   26. jun 2012 Min onkel fik blodpropper i hjertet pga. rygning, det fik ham til at tage en kold tyrker, han har ikke røget lige siden, heldigvis! selve risikoen ved rygning bør jo være en afgørende faktor for ikke at ryge igen

• #18   27. jun 2012 Min farfar er 72 år idag. Han stoppede med at ryge, efter ihvertfald 55 år med rygning.
    Han var syg og kunne ikke ryge i 5 dage. Så så han ikke nogen grund til at starte igen og har ikke røget siden.. Han stoppede kort efter hans 70 års fødselsdag smiley

Han var også alkoholiker - han drikker heller ikke længere, eller går på bodega.. Jeg har virkelig fået min farfar tilbage, efter han gik i brædderne da min farmor døde for 21 år siden..

Jeg er SÅ stolt at ham smiley

• #19   27. jun 2012 Helena: Du har en sej farfar smiley

Jeg holder ud endnu, og det hedder nu røgfri i 41 timer smiley

• #20   27. jun 2012 Flot Janne smiley Hold ud hold ud smiley

• #21   28. jun 2012 Så er det snart 3 døgn jeg har været røgfri...men det er hårdt lige nu..Har lige bestilt bogen, endelig ikke ryger...

• #22   28. jun 2012 Det er så sejt og virkelig flot, Janne...!

• #23   28. jun 2012 i sin tid, da jeg stoppede ( er ryger igen igen), der var det ren og skær holdning og stædighed, der gjorde det.
    Og så valgte jeg for en sikkerheds skyld at bruge Champix og det hjalp mig, men der er jo problemer med dem, så hvis man kan stoppe uden hjælpemidler, så er det bedst.
    Måske vil en ændring af vaner osse være en god ting.
    F.eks:
    Som ryger efter maden tændte man en smøg - hvorfor ikke vaske op ( osse selvom man har opvaskemaskine)
    Eller gå en tur med hunden ( min eks og min daværende hund var aldrig i bedre kondi eller sundere dengang vi stoppede med alle de gå-ture, han fik)
    Gå et smut i haven og pil i ukrudtet. I det hele taget - afled dine tanker, for det er dem, der får dig til at ryge igen. Det er ikke trangen, men den mentale trang.

Jeg vil osse gerne holde med at ryge igen, men jeg er ikke motiveret for det pt. Bruger røgen som trøst.

• #24   28. jun 2012 Jeg blev røgfri en uge før jul sidste år og min mand er næsten lige stoppet!
    Jeg købte sådan en el smøg uden nikotin i netto og det hjalp mig rigtig meget indtil nikotintrangen forsvandt.

Bare hold fast i de tanker om at du VIL stoppe! Den første uge er den værste. Gå mere tur, gør mere rent, lug ukrudt i haven osv.
    Og super flot klaret med de 3 dage!! smiley

• #25   28. jun 2012 Tak alle sammen..Har faktisk en recept liggende på Champix, men tør ikke bruge dem..Nej det bliver en "kold tyrker" Så må jeg gøre brug af min stædighed og tro mig Charlie han klager ikke, han er aldrig blevet luftet så meget, dog synes han måske nok at hans moar, kan blive lidt hurtig gnaven smiley
    Måske en god ide at jeg skal gå ud og pille i ukrudten hver gang trangen melder sig.. Så bliver manden da også glad smiley

• #26   28. jun 2012 Det bliver vejens flotteste have inden jeg er færdig smiley

• #27   9. jul 2012 Så er det 14 dage røgfri smiley

Kommentér på:
De første 24 timer (Rygestop)

Annonce