1.823 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Ihærdige telefonsælgere/gallup (lidt sjove historier) Ihærdige telefonsælgere/gallup (lidt sjove historier)

Årh jeg har lidt ondt af mange af telefonsælgerne fra diverse magasiner, samt dem der sidder hos Gallup.

Jeg har inden for de sidste to måneder, blevet ringet op at både Bo Bedre, Vi med hund og Gallup.

Bo Bedre var næsten den sjoveste:

Mand ringer mig op og begynder at fable om at jeg havde været inde på deres hjemmeside og deltaget i en spørgeundersøgelse. "Nææh det har jeg ikke, men jeg har deltaget i en konkurrence som Bo Bedre kørte, fordi at man kunne vinde nogle designerstole...", svarer jeg så. Så begynder han at spørge om jeg har læst bladet, spørger hvad jeg syntes om det og at jeg jo kan få en masse idéer til boligindretning.
Jeg må så ærligt svare at jeg aldrig har læst bladet og at de desuden sikkert ikke skriver noget om teaktræsmøbler. Han begynder at fortælle om det her FABELAGTIGE tilbud de kører og må igen afvise ham med at jeg altså ikke gider bladet. Til sidst måtte jeg faktisk bare lægge på, for han virkede bare ikke til at ville opgive.

Den næstesjoveste var så Gallup:

Flink mand ringer mig op og spørger om jeg har tid til et par spørgsmål omkring et eller andet, sikkert ligegyldigt. "Jeg har desværre ikke tid" siger jeg og han spørger om han må ringe igen senere. "Nej, for jeg får gæster og senere er jeg sikkert fuld". Han spørger så om han må ringen dagen efter, hvortil jeg svare "at der ligger jeg nok med tømmermænd, så det er nok en dårlig idé". "Mandag?" spørger han så. "Nej, der er jeg på arbejde". Jeg hørte aldrig fra Gallup igen smiley

Vi med hund:

Sød ung pige (lyder det til) ringer mig op og siger "du har haft abonnement på Vi med hund og nu ringer vi for at fortælle at vi kører et rigtig godt tilbud...", hvor jeg så afbryder hende og siger at jeg ikke er interesseret i at holde bladet mere. "Jamen vi har fået helt ny redaktion og bladet er blevet...." - "nej, igen. Jeg er altså stadigvæk ikke interesseret", svare jeg. "Der er blevet lavet rigtig meget om i bladet....", siger hun, hvorefter jeg igen afbryder og siger "søde søde Vi med hund-sælger, det er pænt af dig at du er så ihærdig og jeg er imponeret over din iver, men jeg er altså ikke interesseret, så du må have en rigtig god dag". "Jamen..." hører jeg så, hvorefter jeg lægger på.

I alle situationer var jeg lidt "hold op hvor gjorde de et ihærdigt forsøg...." og bagefter fik jeg lidt ondt af dem, for de tjener jo penge på at få så mange interviews eller abonnementer i kassen, som de nu end kan. Dog har jeg stadigvæk ikke i sinde at få abonnement på hverken Bo Bedre eller Vi med hund... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ihærdige telefonsælgere/gallup (lidt sjove historier)
  • #2   9. jul 2012 Jeg har haft en tråd herinde, da en tlf. sælger ville sælge blade til mig, jeg takkede nej flere gange, og alligevel så sendte han l..... til mig, vildt frustrerende syntes jeg..
    Jeg fik det dog sendt retur og efter at kæresten ringede til dem og sagde hendes mening, så forstod de vist at de ikke skulle sende noget igen smiley

Men fik et link, der er mange sjove historier, jeg venter blot på at kunne komme til at afprøve det smiley

Linket er her:
    http://www.vibrugerikke.dk/

• #3   9. jul 2012 Jeg havde købt en UNICEF trøje til min søster, som hun ønskede sig i julegave.

En eller anden meget ivrig fyr ringer mig op og snakker simpelthen så ufatteligt hurtigt og om mange ting, at jeg slet ikke kan følge med. I starten lytter jeg og siger "mmmmmh" og "okay" og "nå" i hans pauser på en brøkdel af et sekund, men til sidst giver jeg op og lader ham snakke færdig. Da han eeeeendelig er færdig, aner jeg ikke hvad det er, han vil, så det spørger jeg om.
    Ham: "Kunne du ikke tænke dig at støtte med 200 kr om måneden?"
    Mig: Jeg er på SU, jeg har ikke 200 kr jeg nødvendigvis kan sætte til side til det hver måned
    Ham: jamen hvad så med 150 kr
    Mig: igen nej, jeg er stadig på SU og har ikke altid de penge tilbage hver måned
    Ham: jamen det er jo bare to pizzaer
    Mig: jamen jeg køber aldrig to pizzaer om måneden
    Ham: jamen det er det samme som to kasser øl
    Mig: jamen jeg køber heller ikke to kasser øl om måneden
    Ham: jamen du kan jo også bare støtte med 100 kr om måneden
    Mig: jeg er på SU, jeg kan ikke støtte jer mere end jeg har gjort, før jeg engang får et arbejde. Så jeg vil gerne have lov at sige nej tak
    Og endelig lagde han på.

Jeg HADER så anmasende "sælgere". Jeg bliver direkte sur når de ikke fatter et nej. Jeg synes simpelthen ikke de kan være bekendt at forsøge at presse penge ud af studerende, der lever for 5000 kr om måneden. De er ofte i den lokale gågade, og det er altid de unge der bliver hevet til siden og udspurgt. Jeg HADER det. Jeg vil gerne støtte gode sager, men jeg vil gerne SELV finde ud af hvem, hvorfor og hvor meget.

• #4   9. jul 2012 Pernille - hahahahaha! Hvis jeg var dig, så da han havde sagt "jamen det er det samme som to kasser øl" mht. de 150 kr, så ville jeg have sagt "jamen jeg drikker ikke Harboe, ligesom dig åbenbart. Jeg har altså smag" smiley

150 kr for to kasser øl, kan næsten kun være Harboe smiley

• #5   9. jul 2012 Thomas - haha! Godt link smiley

• #6   9. jul 2012 Vil lige tilføje at man ikke kan melde sælgerne for chikane - har prøvet efter viasat ringede flere gange om dagen 14 dage i træk (!!!!)
    Hver gang sagde jeg at jeg ikke var interesseret, efter dag 3 sagde jeg at jeg ville melde dem, 5. dag ringede jeg til deres kundeservice for at tale med den der var ansvarlig for deres opkaldslister og bad om at blive slettet derfra. Dagen efter blev jeg ringet op to gange, hvorefter jeg ringede til politiet, der blot lo af min anmeldelse og sagde at sådan noget så banalt som telefonsælgeri kunne man aldeles ikke anmelde.
    Efter 14 dage med stadig mere insisterende opkalde skiftede jeg nummer, og jeg har siden ALDRIG deltaget i noget som helst på nettet, da jeg kunne læse mig frem til at det er sådan de får dit nummer.

• #7   9. jul 2012 jeg havde engang udfyldt en konkurrence for 4 måneder siden hvor man kunne vinde noget fra ASE...
    OG DE BLIVER VED MED AT RINGE...

En mandag ringer de og jeg fortæller at jeg ikke er intresseret i at skife fagforening lige nu, da den er ved at køre sag for mig.. så hører jeg ikke fra dem i en måned hvorefter de ringer igen og spørger om sagen er afsluttet. nej desværre kære tlf-mand smiley

det bedste er at de ikke har styr på en DYT!!
    Mandag:
    "hej Lene, du taler med anders fra ASE, jeg kan se du har tænkt på at skift til os?" - "umm nej det tror jeg ikke jeg har givet udtryk for- men jeg er på arbejde nu så i må ringe imorgen inden kl 16"

Tirsdag kl 19:
    "hej Lene du taler med Gunner fra ASE, jeg kan se du har prøvet at ringe?"- "øøøhh nej det har jeg ikke- og sagde til din kollega igår at jeg er på arbejde og i skal ringe INDEN kl 16".. "jamen undskyld, det noterer jeg lige og så riger vi imorgen"

Onsdag kl 18
    "hej Lene, du taler med Julie fra ASE, så fangede vi dig endelig hva"--- "Okay Julie, det er rigtig fint i ringer, men nu vil jeg gerne i stopper- prøver at forklare at i skal ringe inden kl 16, hvis i vil tale med mig, og jeg skal prøve at tage jeres virksomhed lidt seriøst! Men nu stopper det - FARVEL!"

Og siden den dag har de ringet 50 dage- alle gangene har jeg smækket på når de siger hvor de er fra. og de lægger beskeder på min tlf svarer!!! AARRRRGGG...

Nå men den sjoveste er nu fra Bo Bedre ...

"hej Lene, vi kan se du har deltaget i en konkurrence om et weekendophold, og jeg kan meddele dig at du er blandt de sidste 5 finalister"
    .. "ej super fedt! jeg vinder ellers sjældent noget"
    "ja så som en præmie fordi du er blandt de sidste 5, vil vi tilbyde dig 3 blade + en rosendal vase til værdi af 400 kr, hvad siger du til det"
    .. "jamen fedt"
    "du får det til en fantastisk pris af kun 299"
    ... "øhhh sagde du ikke lige at jeg havde vundet????"
    "jo du har vundet det her fantastiske tilbud- som er rigtig billigt"
    ..." ja men det er altså ikke så tit jeg hører man skal betale for det man vinder- men når det nu koster at vinde ved jer, vil jeg gerne give jer min præmie, så betragt det som en gave" BIIP BIIP,,,,

• #8   9. jul 2012 Der var engang noget herinde med hvilken hund der passede til en, efter den væltede det ind med telefonopkald. Trods det at jeg havde svaret nej til alle spørgsmål. Ved nærmere eftertanke var det vist facebook i stedet

Kommentér på:
Ihærdige telefonsælgere/gallup (lidt sjove historier)

Annonce