culotte steg.. ideer .. :) culotte steg.. ideer .. :)
Hej ..
Har købt sådan en steg men har aldrig lavet sådan en .. har et en eller mange ideer til hvad man kan lave til den og hvordan man laver den .
Vi er 4 eller 5 som skal havde den .. den vejer ca 1,903
maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Ellers kan du tage hele stegen og lave i ovnen, det er en god ide at fx.marinerer den dagen før i køleskabet. og så er det en rigtig god ide at den kører på svag varme jeg vil skyde på den skal have ca 1 time på 90 grader og 15-30 min på 160 grader alt efter hvordan man vil have den.
feb 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 281 Svar: 2.342
Elsker fløde kartofler så en undskyldning igen for og for det haha
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Hvad vi får til svinger lidt.
Brasede kartofler med haricot vertes og skysovs
Flødekartofler m. Noget grønt
Eller hj. Lavede ovnbagte pommes frites m. Ærter.
Cullotte er hof retten herhjemme, og det er det vi får hvis det skal være lidt "luksus"
feb 2009
Hof .
ååh mums hvidløgs smør det er ynglings alt med hvidløg her hjemme
HVOR stor er jeres steg i bruger hos jer og hvor mange er det til ? .
Bar ca !
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.468
Jeg ville interval stege. Først pudse culotten af, så ridse fedtet. Derefter krydres med rigeligt salt og peber. Brunes på en varm pande og så i ovnen ved 180 i 20 min. Derefter hvile utildækket i 20. Dette gøres 3 gange og så skulle den være perfekt. Ellers brug stegetermometer. Ved bare ikke hvad kernetemperaturen skal være, da jeg altid interval steger og mærker på kødet
Husk at skære fra den lille spids først og så vende kødet under vejs. Skæres det forkert kan det blive sejt. Ellers vend den om (på ryggen) så kødfibrene kan ses. Du skal skære, så du skærer fibrene over
feb 2009
Hvordan finder man ud af om det rigtigt eller forkert !!
culotte steg.. ideer .. :)