{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dip og grøntsager?
  • #1   14. jul 2012 Humus smiley

Jeg har også lavet noget med moset aubergine og peberfrugt som var bagt i ovnen først. Det var ret lækkert, men jeg kan selvfølgelig ikke huske, hvor jeg havde opskriften fra. Måske kan du søge og finde noget

• #2   14. jul 2012 Holiday:
    cremefraiche
    hvidløg
    barbecue
    paprika
    og lidt tomat pure
    smagt til med salt og pepper

• #3   14. jul 2012 Du køber bare noget soyayoghurt naturel, og banger nogle krydderier i.
    Evt. kan du også købe silken tofu, blende det og smage til med krydderier. Evt. lidt citronsaft for syre.

Men hvis du vil undgå mælkeprodukter, står laktose som første ingrediens i Holiday dip mix, og er derfor højest sandsynligt det der er mest af i produktet.

Urtekram har lanceret nogle nye (?) bøtter med rød og grøn dipmix. Det kan du jo røre op i soyayoghurten - så undgår du også de spøjse e-numre i Holiday halløjet.

RET: Undskyld, jeg havde ikke lige læst det nederste i dit indlæg grundigt nok. smiley

• #4   14. jul 2012 Marianne K - Det kunne godt lyde som Ajvar.

Jeg plejer at lave det efter den her opskrift, dog med knap så meget olie: (link fjernet)

Baba ganoush er også rigtig lækkert:

Jeg plejer at lave det med 1 aubergine, 1 spsk olivenolie, 2 spsk tahin (den lyse), 4 fed hvidløg (men jeg er også tosset med hvidløg), 1 tsk stødt spidskommen, saft af ca. ½ citron, et drys chiliflager (kan udelades) og smager til sidst til med salt.
    Jeg synes også det er godt med persille i, men det er en smagssag.

Jeg prikker dem godt og grundigt med en gaffel, flækker dem og bager dem 30-45 min. ved 200 grader. De skal være godt møre, og skindet skal være runkent.
    Jeg lader dem køle lidt af, så de er håndterbare og skærer/skraber indmaden ud med en ske.

1-2 globe eggplants (totaling 2 lbs)
    3 Tbsp extra virgin olive oil
    2-3 Tbsp roasted tahini (sesame paste)
    1-2 garlic cloves (more or less depending on how garlicky you want your baba ghanouj to be), finely chopped
    1 teaspoon ground cumin
    Juice of one lemon - about 2 1/2 tablespoons
    Salt and cayenne pepper to taste
    1 Tbsp chopped parsley

• #5   14. jul 2012 Det lyder lækkert....hvor søren købes soyayoghurt og det fra urtekram?

• #6   14. jul 2012 Grizzlybjørnen
    Det minder meget om det, men mit skulle ikke koge. Jeg mener, jeg brændte og flåede peberfrugterne først, skar løg, aubergine og peberfrugt ud, vendte det i balsamico og bagte det en tid før jeg så blendede det hele.

Men det har nok været en variation af ajvar

Der er jo også guacemole

• #7   14. jul 2012 Dipblandingen fra Urtekram er købt i Netto - mon ikke de har den i en del Netto'er? smiley Jeg ved det ikke, men ellers kunne jeg forestille mig noget som Super Brugsen eller Kvickly kunne have det.
    Soya yoghurt har de faktisk på tilbud i en karton i Rema 1000 i denne uge. smiley
    Men ellers større supermarkeder.

• #8   14. jul 2012 Marianne - Ja, det kan godt ske. Men det lyder da også lækkert. smiley

• #9   14. jul 2012 Det var mega lækkert og passede rigtig godt til grøntsager fordi auberginen før det lidt fedt

• #10   14. jul 2012 Ja, sådan en aubergine kan være lige så lækker smækker, som den være "klam" og smagsløs... synes jeg. smiley

• #11   15. jul 2012 Takker smiley

• #12   16. jul 2012 Pestoer i alverdens udgaver med parmesanen udskiftet med cashewnødder, som gør den cremet og lækker...

Løvbjerg har mange forskellige sojaprodukter - mere eller mindre ulækre

Ellers kan man - med lidt ekstra omkostninger købe udstyr til selv at lave alverdens soyaprodukter hos "Hjemmeriet" - og de er LANGT bedre end købeudgaverne.

• #13   16. jul 2012 ok mange tak *S*

Kommentér på:
Dip og grøntsager?

Annonce