{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.635 visninger | Oprettet:

Jeg er blevet plejefamilie (kattekillinger) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har været så heldig sammen med min kæreste at blive plejefamilie og kattekillinger fra Brande Internat.
I mandags fik vi et kuld ind og det går rigtig fint med de 5 killinger på 6 uger.. 2 af dem er moderens egne og de andre 3 er blevet sat til hende, da de blev indleveret moderløse. (2 fra Give og den sidste killing fra Herning-området).
De er bosat i stuen hvor vi har sat en løbegård op, hvor deres mad skåle, toiletter og tæpper og kradsetræ er inde. Moderen har fundet sig tilrette under sofaen, da vi har en hund i huset. Som dog skal siges er meget glad for katte.
Killingerne er meget aktive og legesyge. Dog har der været lidt ro på her idag, da det har været så varmt.
Dog er moderen begyndt at komme lidt mere frem og hun ligger også giver die til killingerne under sofaen. Vi har nu åbnet op for løbegården så de kan være i stue og køkken.

Jeg har dog et par spørgsmål:
1. Har har en enkelt killing som er meget mindre og ikke vejer så meget som de andre. Hvad må jeg giver killingerne for at de kan få lidt ekstra ud over killinge-tørkost?
2. Moderen er blevet mere tryg ved hjemme og er så småt begyndt at komme frem. Men hun har her idag været ved at angribe min hund, da han kom for tæt på stedet hvor hun lå under sofaen og gav mælk til killingerne. Hvordan skal jeg tackle dette?
3. Den ene af killinger var ved at gå til da jeg duftede at jeg fik mælk på mit morgenmads produkt, må killingerne godt få mælk ud over fra deres mor?

Jeg opretter et album her inde med billeder af killingerne så snart jeg har fået taget nogle ordentlige billeder.

Hilsen Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er blevet plejefamilie (kattekillinger)
  • #1   25. jul 2012 Er det ikke en god ide at hører internatet ad?

• #2   25. jul 2012 mælk er ikke en god ide at give
    mener man kan lave noget det hvis bliver kaldt tigermælk som skulle være rigtig godt til mormis og killinger så de kan blive lidt vedet op
    og så er det vigtig at misse mor for så meget ro som muligt

• #3   25. jul 2012 Har du intet vejledning fået fra internattet

For det lyder da som spørgsmål de burde have svaret på...

• #4   25. jul 2012 Beltane og Rene: Jeg ville ikke starte ud med at ringe til internatet da det er spørgsmål jeg jeg mener at andre katte ejer måske kunne svare mig på inden.

Ok.. jeg vil prøve at søge efter noget tigermælk på google og se hvad jeg kan finde.

Hunden er ikke så meget interesseret i katten, heldigvis. Men jeg vil lære ham at holde afstand til hvor hun er og så vil jeg selvfølgelig give det tid. Katte og hund er totalt adskilt når vi ikke er hjemme og vil blive ved med at være det indtil de flytter her fra igen.

Tusind tak for svarene.

• #5   25. jul 2012 Hej Louise - tillykke med pleje børnene smiley Hihi.. Du kan give de små mislinger lidt tigermælk.. smiley Du kan finde opskriften ved at google.. Det er noget med nogle æggeblommer og sådan lidt af hvert.. Rigtig ulækkert.. Men der er god nærring i.. Er dog lidt usikker på om man må give så små killinger det..
    Du må IKKE give dem almindelig mælk.. Det har de ikke særlig godt af.. smiley

At mor mis angriber Ifur (stakkels hund.. eller.. smiley ) er bare fordi hun beskytter sine killinger.. Det er helt normalt.. Og hvis hun i forvejen ikke er så tryg ved ham.. Ja.. Kunne forestille mig at han RIGTIG gerne vil lege med dem.. smiley Held og lykke med dem smiley

• #6   25. jul 2012 Jo vil os mene tigermælk er til mormis.

• #7   25. jul 2012 Skriv evt. til Alfisten herinde, hun ved næsten alt om katte.

• #8   25. jul 2012 Jeg vil anbefale at købe kmr mælk til både mor og killingerne, du må aldrig give dem alm mælk, det giver dårlig mave. Du kan også nu killingerne ikke er helt små give dem modernælkserstatning som pulver evt. Ud over tørkost, er det godt med rå oksefars, dåse mad af god kvalitet så som Cosma, feline porta osv der er ren kød. Du kan købe det billigt på zooplus.de lige nu kan du bruge en kode ved tjek ud der hedder EXOTIC-CAT så får du gratis guffer og fri fragt.
    Er mormis utryg ja så kan hun gøre alvorlig skade på en hund, en mormis der beskytter sine killinger er ikke til og spøge med.
    Jeg har opdrættet i 12 år nu og har selv kuld pt.

• #9   25. jul 2012 Jeg har noget killingemælke erstatning stående som er rimlig nyt. Jeg bor godt nok i Randers, og jeg har ikke lige læst tråden inden smiley Men send en pb hvis det har interesse smiley Det gives væk til et godt formål smiley

• #10   25. jul 2012 Tusind tak for svarene. Det går bedre med missemor og Ifur, og hun ligger nu under stuebordet og giver mælk til killingerne, mens at fur ligger og kigger på.
    Jeg har i aftes gives missemor lidt hakket kød som hun var hel vild med. Så vil prøve den næste tid at give killingerne og moren mulighed for mere råt og lidt vådfoder

Kommentér på:
Jeg er blevet plejefamilie (kattekillinger)

Annonce