Jeg er blevet plejefamilie (kattekillinger) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har været så heldig sammen med min kæreste at blive plejefamilie og kattekillinger fra Brande Internat.
I mandags fik vi et kuld ind og det går rigtig fint med de 5 killinger på 6 uger.. 2 af dem er moderens egne og de andre 3 er blevet sat til hende, da de blev indleveret moderløse. (2 fra Give og den sidste killing fra Herning-området).
De er bosat i stuen hvor vi har sat en løbegård op, hvor deres mad skåle, toiletter og tæpper og kradsetræ er inde. Moderen har fundet sig tilrette under sofaen, da vi har en hund i huset. Som dog skal siges er meget glad for katte.
Killingerne er meget aktive og legesyge. Dog har der været lidt ro på her idag, da det har været så varmt.
Dog er moderen begyndt at komme lidt mere frem og hun ligger også giver die til killingerne under sofaen. Vi har nu åbnet op for løbegården så de kan være i stue og køkken.
Jeg har dog et par spørgsmål:
1. Har har en enkelt killing som er meget mindre og ikke vejer så meget som de andre. Hvad må jeg giver killingerne for at de kan få lidt ekstra ud over killinge-tørkost?
2. Moderen er blevet mere tryg ved hjemme og er så småt begyndt at komme frem. Men hun har her idag været ved at angribe min hund, da han kom for tæt på stedet hvor hun lå under sofaen og gav mælk til killingerne. Hvordan skal jeg tackle dette?
3. Den ene af killinger var ved at gå til da jeg duftede at jeg fik mælk på mit morgenmads produkt, må killingerne godt få mælk ud over fra deres mor?
Jeg opretter et album her inde med billeder af killingerne så snart jeg har fået taget nogle ordentlige billeder.
Hilsen Louise
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.599
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.174
mener man kan lave noget det hvis bliver kaldt tigermælk som skulle være rigtig godt til mormis og killinger så de kan blive lidt vedet op
og så er det vigtig at misse mor for så meget ro som muligt
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
For det lyder da som spørgsmål de burde have svaret på...
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Ok.. jeg vil prøve at søge efter noget tigermælk på google og se hvad jeg kan finde.
Hunden er ikke så meget interesseret i katten, heldigvis. Men jeg vil lære ham at holde afstand til hvor hun er og så vil jeg selvfølgelig give det tid. Katte og hund er totalt adskilt når vi ikke er hjemme og vil blive ved med at være det indtil de flytter her fra igen.
Tusind tak for svarene.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.418
Du må IKKE give dem almindelig mælk.. Det har de ikke særlig godt af..
At mor mis angriber Ifur (stakkels hund.. eller..
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.906
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.906
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 618
Er mormis utryg ja så kan hun gøre alvorlig skade på en hund, en mormis der beskytter sine killinger er ikke til og spøge med.
Jeg har opdrættet i 12 år nu og har selv kuld pt.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.525
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Jeg har i aftes gives missemor lidt hakket kød som hun var hel vild med. Så vil prøve den næste tid at give killingerne og moren mulighed for mere råt og lidt vådfoder
Jeg er blevet plejefamilie (kattekillinger)