989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

bilkøb - polo fra 96. bilkøb - polo fra 96.

Ja vi står og skal købe bil..
For mig er det første gang og derfor er jeg meget usikker på hvad man skal være obs på..

Jeg er typen som egentlig helst bare ville købe en ny bil så jeg ved skidtet virker, men med to store hvide hyrdehunde og to af de små kræ, ture ud i naturen og min kørsel (som kan give ridser i lakken) så ved jeg også det nok ville være smartere at starte med en hundebil...

Vi har ind til nu leaset lidt forskelligt - to gang audi og pt. en polo, som vi godt kan mærker er noget andet end audierne... (drømmebilen) Vi er klart til de tyske biler.. Også da vi kende mange som kan stande disse hvis uheldet er ude.

Egentlig havde vi kigget på UP'en fra Vw. MEn den kommer først med 5 døre til januar og ½ år i leasingbilen som ikke må kører det antal kilometer jeg kommer til - det er for dyrt i "straf-afgift"
Så skal nok ud og finde en lille sag - om ikke andet til vi kan få en UP...

Sagen er den jeg skal til at pendle 2 * 40 km. dagligt, der oven i ryger ture med hundene og så har vi begge familie i hver vores ende af landet.. Så det er faktisk lidt et miks af krav vi stiller.
Økonomisk dagligt, plads til hele "familien" og skal gerne kunne holde til motorvejskørsel også..

Vi har nu kigget lidt brugte biler. Og har fundet en Polo fra 96..

Hvad skal man give for en polo fra 96, kørt 194.000 km. med knap 2 år til syn.
HAr i år fået nye bræmser, noget med en bærrearm, udstødning og lavet rust. nyt visker træk og motor. Inkl vinterdæk.

Og vil den umiddelbart leve op til mit/vores behov...

Kan man regne med de ca. km/l som angives på salgssider? ca. 14-14,5 km/L - og er det blandet kørsel, pendling eller motorvejskørsel?

Det er en semi bekendt som har den, og derfor er jeg ikke helt så nervøs for om den nu overhovedet vil kører...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bilkøb - polo fra 96.
  • #1   27. jul 2012 Hov det er en 1,6 motor..
    Så den er på papiret lidt mere end den vi pt. kører i (1,4).. Men vil man kunne mærke det, når den så tilgengæld er så gammel og vi går fra diesel til benzin..

• #2   27. jul 2012 Du skal altid få den op i luften og kigge dem igennem for rust inden køb ! + du skal tjekke diverse ting som støddæmpere , slør i lejre (styre kugle og bærekugle)

men få en mekaniker til at tjekke den igennem før køb smiley Der er rigtig mange ting man skal være obs på inden smiley prisen er nemmere at fastsætte hvis du har et billed ? smiley

• #3   27. jul 2012 Det har jeg så ikke.. Har ikke selv set den endnu..
    Og tak for rådet, havde selvfølgelig ikke skænket det en tanke at få en mekaniker til at se på den.. Suk..

• #4   27. jul 2012 prøv at se på ww sharon ,eller en ww cady ,der også en ww turander, er en del plas i bag til hundene

• #5   27. jul 2012 gulplade biler kan vejes ned såde er billig i vægtafgift

• #6   27. jul 2012 Det er altid bedst smiley Ellers kan man blive godt og grundig snydt ! også husk at kigge efter olie spild ! Det kan blive en dyr omgang hvis noget er utæt !

• #7   27. jul 2012 Har du ikk en kammart eller noget som kan hjælpe dig ..

Du skal i hvertfald kigge efter rust over alt .. For der sku mange som snyder en ..

• #8   27. jul 2012 Det er lidt derfor jeg egentlig er interesseret i denne polo overhovedet. Da det er en bekendts, ellers skal jeg slet ikke købe brugt. Det tør jeg ikke.

• #9   27. jul 2012 Og mærk bilen i bunden (der hvor måtterne ligger) og se om der er vådt ! Så er der nemlig hul et eller andet sted = rust også smiley

• #10   27. jul 2012 Vil det også være vådt i denne varme?
    Skal nok ud og se den i morgen.

• #11   27. jul 2012 Jeg havde en polo fra 96 før og den var ganske ganske forfærdelig bund rådden! Og det er de fleste fra den årgang! Er ked af at sige det..

Nu har jeg en polo stc. fra 2001, der er næsten ingen rust i.. (psst.. den er iøvrigt til salg smiley )

• #12   27. jul 2012 Du vil komme til at køre 20000+ km om året, bilen har allerede kørt 200000 og er 16 år gammel.
    Den vil ikke være noget stabilt og pålideligt køretøj, der vil gå noget i stykker med regelmæssigt mellemrum, sådan en kan man købe som nummer 2 bil, men ikke som pendlerbil.
    Med mindre du kører meget kedeligt skal du ikke regne med mere end 12 på literen
    VW af de årgange er notoriske rustmagneter, selvom den har fået lavet noget rust inden sidste syn, så kan og vil der komme mere.
    Med så gamle biler er det standen der er afgørende, den er i brug og smid væk klassen forstået på den måde at man ikke skal give mere end 5000-7000 for den og går der noget dyrt i stykker så skrotter man den og køber en anden.

Min baggrund for at udtale mig 32 år i bilbranchen, jeg har set det meste smiley

• #13   27. jul 2012 Jeg har en Polo 6n fra 96... Super god bil, som bare starter og kører hver dag!...

Poloen har en svaghed med koblingen, så det skal man lige være opmærksom på.. Ellers hold øje med rust i skærme og paneler, og hvis du har mulighed for det, så få den tjekket i bunden... Men umildbart lyder det som et udemærket køb med 2 år til syn, okey lavt kilometertal, ordnet rust for nylig og skiftet nogle forskellige ting..

Du kan godt regne med omkring de 14 km/l og det er ved balndet kørsel...

Held og lykke med købet... Polo er en dejlig bil smiley

• #14   27. jul 2012 Og også en billig bil at reparere på smiley

• #15   27. jul 2012 Mia - Så meget som den skal laves for rust, så er den ikke billig at reparere smiley

• #16   27. jul 2012 Mener nu også reservedele smiley Men jeg har ikke haft de store problemer med rust i min smiley

• #17   27. jul 2012 Det kommer nu helt an på hvad der skal skiftes.. Puha.. Vi smed godt nok en del penge i vores.. føj for den lede..
    Min x-svoger/mekaniker han siger også at polo'erne fra den årgang burde have været tilbagekaldt, så meget lort er de smiley

• #18   27. jul 2012 Uha jeg må virkelig have været heldig med min smiley
    Har haft den i halvandet år nu og det eneste jeg har skiftet er udstødningen..

Men har hørt om en del som har haft nogle problemer med koblinger som skal skiftes hele tiden.. Og selvfølgelig rust.. Men der kan man godt være heldig at finde en i nogenlunde stand smiley

• #19   27. jul 2012 ja det må jeg sku sige.. smiley Der har du fundet noget af det sjældne guld smiley

Hvis man skal finde en af dem som er pæn, så er det bedste sted at lede, hos gamle damer smiley haha

• #20   27. jul 2012 Ja det må jeg virkelig have! Elsker den bil smiley

Ja uden tvivl! Hellere en gammel dame som har kørt fornuftigt i den, end købe den af en ung knægt som har tæsket den igennem hver gang han har sat sig bag rattet smiley

• #21   27. jul 2012 En polo et absolut en af de mest pålidelige og holdbare biler - og så er de tilmed billige at reparere på.
    Vi har lige haft en. Den kørte gerne mellem 15 og 16 pr liter.
    Vi overvejer at købe en igen.

Bare hold dig fra 1,4 udgaven. Dens motor har ry for at dø hurtigere end de andre..

• #22   28. jul 2012 har haft en gamel golf fra 1990 den kørte jeg flerre gange langt ned i tyskland for at parre hund ,har også kørt ww transporter 96 da jeg kom af med den havdeden kørt næsten 500,000 km køre inu super bil .er ved at se efter ny bil skal være wwww igen

• #23   28. jul 2012 VW laver gode bliver, men de laver ikke evighedsmaskiner, det er der heller ikke andre der gør, lige meget hvilken bil man hiver frem vil der være andre der har haft gode og dårlige erfaringer med den samme model.

Når man taler om en 16 år gammel bil skal den gås igennem af en der ved hvad han gør inden man køber den, et syn er et øjebliksbillede af om den lever op til lovens minimumskrav til sikkerhed, ikke en garanti for at bilen er i orden, og der er også forskel på kvaliteten af synssteder, i den by hvor jeg arbejder ved jeg godt hvilken synshal jeg skal bruge hvis jeg vil have lusket en tvivlsom bil igennem, og hvilken jeg skal bruge hvis den skal gås grundigt igennem.

Når du køber privat er der ingen garanti eller reklamationsret, selv om du kender personen, er det jo ikke sikkert at det er en der har forstand på biler, og der kan sagtens være fejl som han ikke kender til.

• #24   28. jul 2012 rigtig Keld R det har jeg også måtte opdage for min Toyta som jeg har nu har kosted mig en del ,lige fra dag 2 af

• #25   28. jul 2012 Ikke fordi jeg skal spille klog eller noget, men gulplade biler kan - så vidt jeg ved - ikke vejes ned mere og bliver ikke billigere ved det, desværre- Vi kiggede selv på en gulplade tidligere i år og forhørte til det med at veje ned og det sker ikke mere.

Men VW går du næsten aldrig af vejen for at købe. Bundsolide, men hold lige øje med hvem der har ejet den før.
    Skriver en ung mand i en salgsopstilling, at det er en gammel dame, der har ejet den før, så kan du roligt regne med at det ikke passer, for så er motoren ved at være kørt i stykker.
    Ellers som andre siger: rust i undervognen skal du holde øje med.
    Overvejer du en gulplade, så find en fra FØR 1998, da du så slipper for misundelsafgiften, men det er meget få af den årgang, der ikke har kørt en krig i motor.

Og så spørger jeg af ren nysgerrighed. Kan godt se du tidligere har leaset Audi og ved af den grund godt at værkstedsregninger ikke er så store, men er det ikke generelt en hammerdyr bil at vedligeholde???

• #26   28. jul 2012 VW er gode biler ! Og passer man på dem kan de virkelig holde længe ! Min sidste bil var en Golf 2 fra 88 . Pisse god bil ! Og absolut INGEN problemer ! Valgte kun at sælge den fordi kæresten og jeg flyttede sammen smiley Så er den Polo du skal ud og kigge på passet godt på så kan den holde længe endnu smiley Vores golf kørte vi også jylland rundt i og frem og tilbage til Kalundborg flere gange om måneden .. (bor langt oppe i nordsjælland)

• #27   28. jul 2012 jov det kan de godt

Kommentér på:
bilkøb - polo fra 96.

Annonce