5.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Nye briller Nye briller

Hej,
jeg har fået nye briller (har brugt linser de sidste 10 år) og troede egentligt der var noget helt galt med dem, fordi jeg bliver super svimmel af at have dem på, men nu læste jeg lige et andet sted at det åbenbart er normalt?

Når jeg har dem på, ligner det også at gulvet går skævt nedad, så troede egentligt der var noget galt med glasset, men er det bare en tilvænningssag? Det var da lige så jeg fik kvalme af at have dem på, så havde egentligt tænkt jeg skulle op og brokke mig, men vil jeg da ikke hvis det er normalt smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 3 lamper 300 kr.
  • Hjælp til ophængning af TV 400 kr.
  • Fejlkode E21 1.000 kr.
  • Vaskemaskine fuld af vand kan ikke tømmes 890 kr.
  • Fjern plugs fra væg 300 kr.
  • reparation vaskemaskine 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye briller
  • #1   30. jul 2012 tak for svar, så ved jeg at jeg bare må øve mig i at have dem på smiley

• #2   30. jul 2012 Jeg havde det dårligt i 7 dage og hver gang jeg sad i en bil brækkede jeg mig... føj! Men heldigvis er det stoppet nu

• #3   30. jul 2012 men kort sagt er det fordi du før brillen har set skævt, men at hjernen har korrigeret på de modtagne signaler. Når brillerne får dig til at se 'lige', så bliver signalerne i starten tolket 'forkert' af hjernen, der stadig kompenserer for at man har set skævt i årevis.

Been there, done that... bortset fra at jeg på det tidspunkt var 6 år.. men kan fandme godt huske fornemmelsen. Min mor knaldede helt ud, hehe

• #4   30. jul 2012 Udenfor pædagogisk rækkevidde: Er det fordi jeg har forskellig styrke på mine øjne? Har altid selv ment at det ene øje ser lidt dårligere, men optikerne holder hårdnakket på at begge mine øjne er -4,75, hvor jeg så synes det er -4,75 og -5.
    Men brillerne er jo også begge -4,75, så gad vide om det er derfor?

Hm jeg har haft dem i nogle måneder, og har haft dem på af flere omgange, men alle gange kun ganske kort, fordi jeg synes de var så forfærdelige smiley

• #5   30. jul 2012 det var det hos mig.

Hvis du er i tvivl, så tjek med en øjenlæge istedet. Hvis du skal gå med briller 'fuldtid', så lyder det urealistisk at du efter flere måneder stadig har problemer.

• #6   30. jul 2012 der er en tilvænningsperiode som ikk burde overskride 2-3dage hvis det gør kontakt optikkeren

• #7   30. jul 2012 Jeg fik briller for ca. 6 mdr. siden.. dog kun -0,75.. De første 2 dage var noget af det værste i mit liv.. Jeg blev konstant dårlig og svimmel. Og jeg tog dem af hele tiden..
    Da jeg på 3. dagen besluttede mig at sidde og se en hel film med dem på, og beholde dem på bagefter.. Der gik en dags tid, hvor jeg havde dem på så meget jeg kunne, og så var der intet problem.. Kan slet ikke undvære dem nu..
    Selvom det første jeg sagde var , at jeg aldrig kom til at bruge det lort..

• #8   30. jul 2012 Åh træls, jeg havde netop kun tænkt at bruge dem lige når jeg sku i seng og lufte hunde om morgenen osv. Men hvis jeg vænner mig til brillerne, vil kontaktlinserne så lave samme nummer bagefter? smiley

• #9   30. jul 2012 Det er meget normalt , hjernen skal lige vænne sig til dem
    jeg glemmer aldrig hvor fuld jeg følte mig da jeg ffik mit første par og jeg var også omkring de der 6-7 -8 år 'GG'

• #10   30. jul 2012 et problem kan være, at afhængigt af hvilken type 'fejl' man har i øjnene, så er det ikke altid ens at gå med linser eller briller.

F.ex. min bygningsfejl, den kan de kun rette riiiiiimeligt ok op med briller, men lige en tand under det hvis det er linser.
    Har nemlig prøvet med linser, og det endte med at jeg aldrig brugte dem, for det blev trættende at hive dem ud og skifte til briller, når jeg skulle læse undertekster på tv, fordi jeg ikke kunne se bogstaverne med linserne i, men kun med brillerne - og jeg sad altså endda ret tæt på tv'et.

Kommentér på:
Nye briller

Annonce