{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Tvangsindlæggelser i Region Hovedstaden {{forumTopicSubject}}

Link til underskrift: http://www.skrivunder.net/tvangsindlaggelser_i_region_hovedstaden

”Forstil dig en situation, hvor du kan tale, tænke og føle som alle andre mennesker, men kroppen sidder ubevægelig i en elkørestol, og du trækker vejret med en respirator. Du kan lige præcis bevæge tommel– og pegefinger, og med det kan du selv styre elkørestolen og klikke på en computermus. Alt, hvad du ellers skal og vil, udføres af forskellige hjælpere, der følger dig døgnet rundt.”

Sådan er realiteten for respiratorbrugere i Region Hovedstaden. Mange af os er rigtig glade for vores handicaphjælpere og de er med til, at vi kan få en hverdag til at fungere på ligefod med andre uden handicap og respirator.

Situationen er nu, at hvis Region Hovedstaden ikke synes, at vores hjælpere er oplærte nok, så benytter de sig af tvangsindlæggelser. Nægter vi en tvangsindlæggelse, risikerer vi at få opsagt vores hjælpere med øjeblikkelig virkning og en ambulance vil blive sendt ud for at køre os til vores lokale intensiv afdeling.

Det er en meget utryg situation at sætte os respiratorbrugere i, for vi ved ikke hvornår Region Hovedstaden mener, at vores hjælpere ikke er oplærte nok og hvad hvis vi selv føler, at de er oplærte nok og derved er uenige i deres afgørelse?

Vi er en gruppe af respiratorbrugere, som ønsker, at du viser din støtte og at det ikke er i orden, at tvinge os til indlæggelse. Det vil være meget kaotisk at få en hverdag til at fungere, hvis vi i tide og utide ville blive tvangsindlagt.

Det vi ønsker er tryghed og en hverdag som fungerer for os. Der findes en masse regler og vi vil også meget gerne være samarbejdsvillige, men nogle regler er lavet ud fra, at vi ikke lever et liv på ligefod med andre.

Vi har ret til et liv med retfærdighed!

Giv os din underskrift på, at du er med os i, at det ikke er iorden med tvangsindlæggelser.

Link til underskrift: http://www.skrivunder.net/tvangsindlaggelser_i_region_hovedstaden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangsindlæggelser i Region Hovedstaden
  • #2   10. aug 2012 Jeg vil meget gerne dele på FB, er det ok?

(og hyggeligt at se dig her igen, det er længe siden, synes jeg smiley )

• #3   10. aug 2012 Hvis ikke de er ordentligt udlærte, så må regionen finde en anden løsning - man indlægger dælme ikke mennesker, der ikke behøver indlæggelse og ikke ØNSKER indlæggelse!

• #4   10. aug 2012 så er der skrevet under
    jeg vil også gerrne dele på fb ?

• #5   10. aug 2012 Så er der skrevet under

• #7   10. aug 2012 Så længe at brugeren af hjælperen er tilfreds med det stykke arbejde og den hjælp som bliver udført, så kan jeg SLET IKKE forstå hvad i alverden der skal laves om på det for!
    Det eneste ( i mine øjne) som sådan en hjælper skal oplæres i er respirator og grundlæggende hvordan man skal hjælpe brugeren i hverdagen.. Alt andet er jo blot at gøre brugerens hverdag fleksibel, tålelig og som hjælperen selv ville ønske at en hverdag skulle fungere!

Fantastisk initiativ med en underskriftindsamling! Jeg håber at bønnen bliver hørt!

• #9   10. aug 2012 Lille solstråle - Tak for din forståelse. Ja, handicaphjælpere er kompetente nok til at varetage plejeopgaven. Jeg har haft respirator og handicaphjælpere i 12 år uden nogen sundhedsfaglige problemer.

CH - Du må hellere end gerne dele på Facebook! Tak.
    Ja, det er ved at være længe siden at jeg har benyttet mig af hundegalleriets glæder, og jeg også stadig profilen med mine hunde på, men jeg bruger den faktisk ikke. Nu loggede jeg ind med fb-login smiley
    Der er selvfølgelig tilfælde hvor der er nødt til at være professionelle folk til at oplære, men i det tilfælde burde regionen og hospitalet kunne etablere et "rejsehold" som kan tage ud i folks hjem og oplære. Det er ikke os muligt at lade os indlægges i tide og utide, hvis vi skal kunne have et normalt liv til at fungere. Der er folk som arbejder og er under uddannelse, det fungere ikke at man så skal være indlagt uger eller måneder af gangen!

Laila - Du skal være mere end velkommen til at dele på FB... Det vigtige er at sprede budskabet alle de steder hvor det er muligt.

• #11   10. aug 2012 Lille solstråle - For mig har det fungeret upåklageligt at have ikke-uddannede og ikke-erfarende mennesker som handicaphjælpere... Alt er individuelt. Jeg ønsker ikke et professionelt hold heller, det eneste jeg ønsker er at min hverdag fungere og at jeg er tryg med dem som er omkring mig.

Molly - Tak for din opbakning!

• #12   10. aug 2012 Det kunne være at handikap-hjælperen havde nogle andre kvaliteter som brugeren kunne have gavn/fornøjelse af.
    Har skrevet under.

• #13   10. aug 2012 Lille solstråle - Begrundelsen kan f.eks. være at man nægter at gå fra at ens hjælpere har 24timers vagter til 12timers vagter.

• #16   10. aug 2012 Lille Solstråle - Du er velkommen til at spørge løs, om hvadenten du er enig eller ej. Det betyder ikke så meget. Jeg er glad for du vil læse hvad der står og hvad jeg skriver. Så spørg endelig, hvis det er.

• #17   10. aug 2012 Min mand var ansat som hjælper for sin papfar som stad i kørestol og med respirator. Jo, han kunne det basale som at suge m.m., men en egentlig hjælper-uddannelse havde min mand ikke. Dvs. min svigerfar skulle have været tvangsindlagt hver eneste gang min mand havde en vagt eller bare fordi at min mand overhovedet var ansat - det er da urimeligt.
    Min mand hjalp så til med mange ting som hans papfar af naturlige årsager ikke selv kunne lave og som de øvrige hjælpere ikke kunne/ville lave.
    Hans ansættelse som hjælper ophørte da min svigerfar døde og han har ikke været hjælper for andre.

• #18   10. aug 2012 Det er helt urimeligt at man kører over mennesker i dette samfund på den måde.
    Jeg har skrevet under og delt på FB.

• #19   10. aug 2012 Anna R - Det er ikke sådan at man bliver indlagt hvergang, nej. Det er sådan at Regionen kan vurdere at hjælperen ikke er oplært ordenligt og på den måde tvangsindlægge... Eller ved at man nægter at have 12timers hjælpere .. Uanset hvilken af disse situationer vi befinder os i, så vil en tvangsindlæggelse være at overreagere. Faktum er at mange af de respiratorbrugere jeg kender inkl. mig selv har haft respirator i mere end 10 år - for mit vedkommende er det 12 år siden. Jeg fejler intet mentalt og kan sagtens selv vurdere hvornår en hjælper er kompetent nok for mig eller ej. Bare fordi vi har en respirator, så burde systemet også kunne forstå at vi stadig er mennesker med et liv og vi altså ikke vil kunne lade os indlægge i tide og utide når systemet mener der er behov for det. Desuden koster det også staten DYRT at have en indlagt - og i mange af vores tilfælde vil det være en unødig udgift.

• #20   10. aug 2012 Jordnødden og dig - Tak.

• #21   10. aug 2012 Camilla - hertil kommer den enorme infektionsrisiko, der er på et hospital. Det tror jeg ingen respiratorbruger har behov for at blive udsat for.

• #22   10. aug 2012 CH - Nej, lige præcis.

• #23   10. aug 2012 Hvad med a kontakte bt el ekstra bladet . Det er da urimeligt a de kan herske og styre jer sådan.

• #24   10. aug 2012 Er nød til a spørger . Du behøver ik svare .men hvorfor sidder du dog i kørestol m respirator og det hele
    Igen du skal kun svare hvis du har lyst

• #26   10. aug 2012 frk.vestergaard - Du er velkommen til at spørge. Jeg er født med muskelsvind, fik diagnosen da jeg var 4 år. I 2000 blev mine lunge svage og gav op, og derfor kom jeg i respirator.

Lille Solstråle - Hvis vi nægter, så som der står i teksten så kan vi blive truet med at vores hjælpere med øjeblikke virkning bliver opsagt. Uden en hjælper kan vi ikke være i vores eget hjem, så det vil foregå som beskrevet: At hjælperne vil blive opsagt og der vil blive sendt en ambulance som vil køre os direkte på vores lokale intensive afdeling.

• #28   10. aug 2012 Lille Solstråle - Man kan jo sige at vi ikke er fysisk i stand til at gøre den store modstand. Vi er dog ved at undersøge om det fysisk med magt må tage os med i ambulancen. Det har jeg dog endnu ikke et svar på.

• #29   10. aug 2012 Puha, det gør mig godt nok harm! Jeg har skrevet under og delt på fb.

• #30   10. aug 2012 Bente - Tak for din støtte.

• #31   10. aug 2012 Til jer alle:

Vi afholder også en demonstration på mandag, hvis nogen har lyst til at komme og hjælpe med at dele flyers ud og indsamle underskrifter, så er alle velkomne.

http://www.facebook.com/events/424919804215754/

• #33   10. aug 2012 Lille Solstråle - Det er sikkert meget rigtigt. Faktum er bare at hvis vi siger nej til at modtage vores behandling (som i mit tilfælde er min respirator), så det nødvendigt at jeg bliver indlagt. Ingen respirator, ingen liv - det er realiteten for mig.

• #35   10. aug 2012 Lille Solstråle - Tro mig, det gør vi andre også smiley

• #36   10. aug 2012 Har skrevet under.

• #37   10. aug 2012 Lille Solstråle: Nej, men de har jo et meget effektivt pressionsmiddel smiley

• #38   10. aug 2012 Thilde - Tak smiley

• #40   10. aug 2012 Lille Solstråle: Det gør jeg bestemt også nogle gange!

• #42   11. aug 2012 Christian - Tak for din støtte.

• #43   12. aug 2012 Camilla
    Det havde jeg forstået - det var mest en slags eksempel.

• #44   12. aug 2012 Så er der skrevet under og delt på fb

• #45   12. aug 2012 Har ikke læst tråden, så ved ikke om der er blevet spurgt? men jeg forstår ikke hvorfor regionen skulle vælge denne løsning, med mindre det er den eneste løsning. Det er jo vanvittig meget dyrer at have en handicappet på intensiv, end at have hjælper på.

• #46   12. aug 2012 Så er der skrevet under og delt på FB smiley

• #47   14. aug 2012 platugler - Ved ikke om det gør en prismæssig forskel, men hvis vi lader os tvangsindlægge MED vores hjælpere, så kommer vi ikke på intensiv, men derimod en afdeling som har med hjemmerespiratorer at gøre (Respirations Center). Nægter vi at gøre, så kommer vi på en lokal intensiv. Man kan diskutere om det er tvang, faktum er bare at hvis vi vil have hjælpere med, så bliver det RC og nægter vi, så bliver det intensiv - da det vil være livsfarligt at være uden en der kan det en respiratorbehandling kræver.
    De kalder det sikkerhed, men vi kalder det et overgreb i vores liv og hverdag. Vi vil ikke gå med en frygt i os over at vi ikke ved om de pludselig på en eller anden måde synes at vores hjælpere ikke kan varetage vores behandling.
    Det er en rigtig sur situation - og jeg har en kammerat som blev indlagt i torsdags, og det er fængselstilstande han er i. Han må ikke engang komme ud og trække frisk luft! Og i denne uge har jeg en kammerat som risikere samme behandling.
    Håber det var svar til dit spørgsmål.

Tak til jer der har underskrevet og delt.

• #48   14. aug 2012 Kan godt være jeg er lidt tung:-) håber du vil bære over med mig.
    Hvad er det, som gør at Regione pludselig skulle beslutte at du/I ikke kan være i eget hjem og bør indlægges? At hjælperen ikke kan varetage opgaven er jo et vidt begreb og hvis hjælperen alligevel kommer med, så forstår jeg det slet ikke. jeg har udelukket hørt dette nævt, hvis vagten bare ikke kan dækkes. Håber det er ok, at jeg spørger - det er ikke for at kritisere, men jeg forstår det simpelthen ikke.
    Det er bestemt en ufattelig dyr løsning, at indlægge nogen på intensiv eller RC - står slet ikke mål med, hvad en hjælper koster og som du er inde på, som kommer hjælperen jo også med. Jeg har da været med på både intensiv og RC.

• #49   14. aug 2012 platugler - Jeg har intet problem med at du spørger og du skal endelig bare blive ved med at spørge til du har svar på hvad du søger svar på. Nu til dine spørgsmål:
    Et eksempel på hvornår de vil sige at vi skal indlægges er hvis vi NÆGTER at have 12timers vagter. Et andet eksempel (og det er det som har ramt min kammerat som pt. ligger indlagt nu), det er at det er vurderet at hans hjælpere IKKE har kunne varetage hans behandling ordenligt. På andet eksempel vil jeg tilføje at selvfølgelig SKAL hjælperne være oplært til at behandle os som vi skal behandles, MEN de kom med en "trussel" i forhold til indlæggelsen. Han blev ringet op og fik afvide at han skulle indlægges 24timer efter, det er ikke fair. Han fik så rykket det til 72timer efter. Hvis han sagde NEJ til den indlæggelse, så ville hans hjælperordning blive taget fra ham med øjeblikkelig virksom og derved ville en ambulance og en indlæggelse på lokal intensiv afdeling være en nødvendighed. Faktum i eksempel to er at Regionen og sygehuset burde have grebet sagen an på en mere menneskelig måde.

En sejr er dog at demonstrationsgruppen (som jeg er med i) var til møde i går og der fik vi lovning på nogle forskellige ting. Dog kan jeg ikke skrive om dem her, da jeg ikke ved hvor officielt jeg må gøre dem smiley Men der var et par gode lovninger, indtil videre. Vi fik intet på papir, kun på ord ud af munden.

• #50   14. aug 2012 Jeg arbejder netop som hjælper hos respirartorbruger og jeg må sige at jeg slet ikke fatter, på hvilket grundlag, regionen skulle ønske denne måde at "løse" tingene på.
    Jeg håber inderligt at det løser sig for jer - at være afhængig af 24-timers hjælp, er hårdt nok i forvejen.

Kommentér på:
Tvangsindlæggelser i Region Hovedstaden

Annonce