Tvangsindlæggelser i Region Hovedstaden {{forumTopicSubject}}
Link til underskrift: http://www.skrivunder.net/tvangsindlaggelser_i_region_hovedstaden
”Forstil dig en situation, hvor du kan tale, tænke og føle som alle andre mennesker, men kroppen sidder ubevægelig i en elkørestol, og du trækker vejret med en respirator. Du kan lige præcis bevæge tommel– og pegefinger, og med det kan du selv styre elkørestolen og klikke på en computermus. Alt, hvad du ellers skal og vil, udføres af forskellige hjælpere, der følger dig døgnet rundt.”
Sådan er realiteten for respiratorbrugere i Region Hovedstaden. Mange af os er rigtig glade for vores handicaphjælpere og de er med til, at vi kan få en hverdag til at fungere på ligefod med andre uden handicap og respirator.
Situationen er nu, at hvis Region Hovedstaden ikke synes, at vores hjælpere er oplærte nok, så benytter de sig af tvangsindlæggelser. Nægter vi en tvangsindlæggelse, risikerer vi at få opsagt vores hjælpere med øjeblikkelig virkning og en ambulance vil blive sendt ud for at køre os til vores lokale intensiv afdeling.
Det er en meget utryg situation at sætte os respiratorbrugere i, for vi ved ikke hvornår Region Hovedstaden mener, at vores hjælpere ikke er oplærte nok og hvad hvis vi selv føler, at de er oplærte nok og derved er uenige i deres afgørelse?
Vi er en gruppe af respiratorbrugere, som ønsker, at du viser din støtte og at det ikke er i orden, at tvinge os til indlæggelse. Det vil være meget kaotisk at få en hverdag til at fungere, hvis vi i tide og utide ville blive tvangsindlagt.
Det vi ønsker er tryghed og en hverdag som fungerer for os. Der findes en masse regler og vi vil også meget gerne være samarbejdsvillige, men nogle regler er lavet ud fra, at vi ikke lever et liv på ligefod med andre.
Vi har ret til et liv med retfærdighed!
Giv os din underskrift på, at du er med os i, at det ikke er iorden med tvangsindlæggelser.
Link til underskrift: http://www.skrivunder.net/tvangsindlaggelser_i_region_hovedstaden
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
(og hyggeligt at se dig her igen, det er længe siden, synes jeg
aug 2006
nov 2011
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 122 Svar: 2.692
jeg vil også gerrne dele på fb ?
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
Det eneste ( i mine øjne) som sådan en hjælper skal oplæres i er respirator og grundlæggende hvordan man skal hjælpe brugeren i hverdagen.. Alt andet er jo blot at gøre brugerens hverdag fleksibel, tålelig og som hjælperen selv ville ønske at en hverdag skulle fungere!
Fantastisk initiativ med en underskriftindsamling! Jeg håber at bønnen bliver hørt!
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 17
CH - Du må hellere end gerne dele på Facebook! Tak.
Ja, det er ved at være længe siden at jeg har benyttet mig af hundegalleriets glæder, og jeg også stadig profilen med mine hunde på, men jeg bruger den faktisk ikke. Nu loggede jeg ind med fb-login
Der er selvfølgelig tilfælde hvor der er nødt til at være professionelle folk til at oplære, men i det tilfælde burde regionen og hospitalet kunne etablere et "rejsehold" som kan tage ud i folks hjem og oplære. Det er ikke os muligt at lade os indlægges i tide og utide, hvis vi skal kunne have et normalt liv til at fungere. Der er folk som arbejder og er under uddannelse, det fungere ikke at man så skal være indlagt uger eller måneder af gangen!
Laila - Du skal være mere end velkommen til at dele på FB... Det vigtige er at sprede budskabet alle de steder hvor det er muligt.
aug 2012
Molly - Tak for din opbakning!
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Har skrevet under.
aug 2012
aug 2012
feb 2007
Min mand hjalp så til med mange ting som hans papfar af naturlige årsager ikke selv kunne lave og som de øvrige hjælpere ikke kunne/ville lave.
Hans ansættelse som hjælper ophørte da min svigerfar døde og han har ikke været hjælper for andre.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.167
Jeg har skrevet under og delt på FB.
aug 2012
aug 2012
aug 2006
aug 2012
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
Igen du skal kun svare hvis du har lyst
aug 2012
Lille Solstråle - Hvis vi nægter, så som der står i teksten så kan vi blive truet med at vores hjælpere med øjeblikke virkning bliver opsagt. Uden en hjælper kan vi ikke være i vores eget hjem, så det vil foregå som beskrevet: At hjælperne vil blive opsagt og der vil blive sendt en ambulance som vil køre os direkte på vores lokale intensive afdeling.
aug 2012
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
aug 2012
aug 2012
Vi afholder også en demonstration på mandag, hvis nogen har lyst til at komme og hjælpe med at dele flyers ud og indsamle underskrifter, så er alle velkomne.
http://www.facebook.com/events/424919804215754/
aug 2012
aug 2012
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 104
aug 2008
aug 2012
aug 2008
aug 2012
feb 2007
Det havde jeg forstået - det var mest en slags eksempel.
dec 2008
Følger: 67 Følgere: 58 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.032
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 276
aug 2012
De kalder det sikkerhed, men vi kalder det et overgreb i vores liv og hverdag. Vi vil ikke gå med en frygt i os over at vi ikke ved om de pludselig på en eller anden måde synes at vores hjælpere ikke kan varetage vores behandling.
Det er en rigtig sur situation - og jeg har en kammerat som blev indlagt i torsdags, og det er fængselstilstande han er i. Han må ikke engang komme ud og trække frisk luft! Og i denne uge har jeg en kammerat som risikere samme behandling.
Håber det var svar til dit spørgsmål.
Tak til jer der har underskrevet og delt.
feb 2006
Hvad er det, som gør at Regione pludselig skulle beslutte at du/I ikke kan være i eget hjem og bør indlægges? At hjælperen ikke kan varetage opgaven er jo et vidt begreb og hvis hjælperen alligevel kommer med, så forstår jeg det slet ikke. jeg har udelukket hørt dette nævt, hvis vagten bare ikke kan dækkes. Håber det er ok, at jeg spørger - det er ikke for at kritisere, men jeg forstår det simpelthen ikke.
Det er bestemt en ufattelig dyr løsning, at indlægge nogen på intensiv eller RC - står slet ikke mål med, hvad en hjælper koster og som du er inde på, som kommer hjælperen jo også med. Jeg har da været med på både intensiv og RC.
aug 2012
Et eksempel på hvornår de vil sige at vi skal indlægges er hvis vi NÆGTER at have 12timers vagter. Et andet eksempel (og det er det som har ramt min kammerat som pt. ligger indlagt nu), det er at det er vurderet at hans hjælpere IKKE har kunne varetage hans behandling ordenligt. På andet eksempel vil jeg tilføje at selvfølgelig SKAL hjælperne være oplært til at behandle os som vi skal behandles, MEN de kom med en "trussel" i forhold til indlæggelsen. Han blev ringet op og fik afvide at han skulle indlægges 24timer efter, det er ikke fair. Han fik så rykket det til 72timer efter. Hvis han sagde NEJ til den indlæggelse, så ville hans hjælperordning blive taget fra ham med øjeblikkelig virksom og derved ville en ambulance og en indlæggelse på lokal intensiv afdeling være en nødvendighed. Faktum i eksempel to er at Regionen og sygehuset burde have grebet sagen an på en mere menneskelig måde.
En sejr er dog at demonstrationsgruppen (som jeg er med i) var til møde i går og der fik vi lovning på nogle forskellige ting. Dog kan jeg ikke skrive om dem her, da jeg ikke ved hvor officielt jeg må gøre dem
feb 2006
Jeg håber inderligt at det løser sig for jer - at være afhængig af 24-timers hjælp, er hårdt nok i forvejen.
Tvangsindlæggelser i Region Hovedstaden