{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

valg af nummer 2 hund {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Da kæresten og jeg er blevet enige om nummer 2 hund, ville jeg høre om der er nogen der kunne anbefale en race/blanding.
Vores Ludvig kan godt være for ivrig ved leg, og derfor må det nye familiemedlem godt være psykisk stærk, samt robust nu vi har en bullerbasse smiley
Ludvig er en blandingshund, moderen halv labrador, halv schæfer, faderen ukendt.
Vi bor på et landsted og Ludvig kender grænserne for færden (vi har ikke hegn), derfor må det gerne være en race, der ikke har det med at strejfe.

De racer, der bliver forslået må gerne være alle slags størrelser, men kunne godt tænke mig en lille hund
Jeg tænker selv det skal være en tæve, men har i erfaring med at det er et dårligt valg?

Håber der kommer nogle gode indlæg smiley

Venlig Hilsen Sabrina, Emil og forhåbenlig kommende storebror Ludvig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af nummer 2 hund
  • #1   12. aug 2012 Hvis din hund er voldsom i leg, så synes jeg en lille hund lyder som en rigtig dum idé.

• #2   12. aug 2012 Har i mulighed for at holde hundene adskildt 3 hele uger i løbetiden? Alternativt at få hannen passet de to gange årligt?
    Hvis i er det mindste i tvivl og begge hunde er fertile så lad vær at købe en tæve.

Ang størrelse og type så er det sådan med hunde at lige børn leger bedst.
    Får i en meget mindre hund vil de to næppe have meget ud af hinanden.

• #3   12. aug 2012 Ludvig er kastereret.
    Ludvig er rigtig god til leg med børn, og gør sig lille, når det er små hunde.

Kan i anbefale en race ?

• #4   12. aug 2012 Jamen selvom han "gør sig lille" så leger lige børn bedst. En stor og en lille hund vil slet ikke få så meget gavn af hinanden som en stor hund og en stor hund, ville få af hinanden.

• #5   12. aug 2012 okay, delte meninger skal der jo også være plads til smiley

da jeg skrev om i kunne anbefale en race, mente jeg ikke nødvendigvis små racer

• #6   12. aug 2012 Det er så godt som umuligt at anbefale racer ud fra det du har skrevet.!
    Hvad skal i bruge hunden til, hvad kan i tilbyde den, ønsker i en pleaser eller en selvstændig hund, pels krav osv.

• #7   12. aug 2012 Kan se at Ludvig kun er ca et år. Sammenholdt med at du skriver at han leger lidt vildt, vil jeg anbefale at I venter et års tid mere inden I anskaffer jer en hvalp mere.

Når det så er sagt, så er Welsh Corgien en race som fungerer godt sammen med andre, også større, racer. De er robuste både fysisk og psykisk selvom de kun er 30 cm høje og vejer mellem 10-18 kg.

• #8   12. aug 2012 Altså mine hundes aller bedste ven er en labrador, så der der med lige børn leger bedst er ikke helt korrekt, det er min mors lab og han leger aldrig, kun når mine 2 kommer på besøg, de eeeelsker simpelthen hinanden smiley

• #9   12. aug 2012 kan tilføje at dyrelægen/hundetræneren bekræfter os i at det ville være godt med en nummer 2 til ham

• #10   12. aug 2012 Man skal aldrig købe en ny hund for den gamle hunds skyld.

• #11   12. aug 2012 det er heller ikke det der er tilfældet. ej hvor tager i tingene bogstaveligt. der blev skrevet at de anbefalede at vi ventede med at få nummer 2, til det ville jeg sige at vores dyrlæge, som samtidig er vores hundetræner, har ytret at en nummer 2 hund ville være godt, selvom Ludvig ikke er fyldt 2 år endnu. Og som jeg skriver er det ikke vores dyrlæge der siger vi skal gøre det, vi har spurgt om det ville gå med en nummer 2 til ham og hans personlighed, hvortil hun synes det var en god ide

• #12   12. aug 2012 Altså jeg tror at alle ville sige deres favorit race er den bedste (hvis i kan udfylde dens behov altså) Men altså der findes så mange skønne hunde, i skal jo bare tænke over pelstype, køn, aktivitets behov, behagesyg eller selvstændig, og self. type, altså udseenede, alle kan jo ikke lide de samme typer hunde. Og du skriver i træner med jeres hund så skal jeres næste jo også være glad for det, og passe med jeres egen hund aktivitet's niveu, ser tit annoncer hvor folk sætter den halvstore hvalp til salg fordi den "plager" hund nr. 1.

• #13   12. aug 2012 tak for dit svar Jenny J

• #14   12. aug 2012 Det var så lidt og held og lykke med det, og jeg mener nu at 2 hunde tit har godt af hinandens selvskab, især hvis de ikke så tit møder arts fæller - Så er uenig med mette i at man ikke skal købe hund nr 2 for hund nr 1's skyld, min hund har aldrig haft det bedre efter hun fik en "søster".

Kommentér på:
valg af nummer 2 hund

Annonce