378 visninger
|
Oprettet:
flytter til Bornholm {{forumTopicSubject}}
Okay er der nogen herinde som bor på bornholm og er glade for det?
Min kæreste og jeg har besluttet os for at flytte til bornholm indenfor det næste års tid, for at prøve noget nyt og få lidt frisk luft omkring os.
er der nogen som kan bekræfte mig i at det er et dejligt sted at bo, også for unge mennesker. Lige nu er jeg 90% sikker på at jeg gerne vil flytte fra sjælland til bornholm, men vil jo gerne op på de 100%
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jul 2005
Følger: 63 Følgere: 62 Emner: 259 Svar: 1.383
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Hendes kæreste er dog derovre fra og de har masser af familie derovre så det gør det nok nemmere for dem ...
Men der er da job at få derovre ...
Knus Inge
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
Jeg bor på Bornholm... Om jeg er glad for det?? Tjo.. efterhånden er jeg blevet glad for at være her.. Men det kommer jo helt an på hvad man forventer af øen. Jeg kom herover pga. job og det har været fint nok.. Om sommeren er her fedt - om vinteren er her pænt dødt og det kan godt være lidt af en udfordring at få den til at gå ;))))
feb 2006
feb 2006
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Men jeg fik fornemmelsen af at der er "vand hele vejen rundt" og følte mig lidt "indskrænket". Men hvis man har en dagligdag med job og omgangskreds, så burde det være det samme som at bo et hvilket som helst andet sted i Danmark.
Jeg er dog rystet over at det koster så meget at komme med færgen derover - over 1700 kr. for en returbillet. Men jeg håber da, at Bornholmerne ikke skal betale det samme som os turister, for så kan man da godt blive stavnsbundet.
Dejlig ø, og vi skal derover igen til næste år.
Hilsen Gitte
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Find arbejde først (det kan være rigtig svært hvis du ikke kender nogen der kender nogen indenfor flere fag)
Du skal indvolvere dig i forsk ting for at ikke føle dig for issoleret (især hvis I ingen familie har derovre)
Pas på med privatudlejerne, de er riiiigtig slemme.
Hvis du ikke er til meget små indesluttede samfund så flyt til Rønne, hvis I vil bo lidt landsby-agtigt så kan Årsdale anbefales på det kraftige, der er skøn natur uanset hvad vej du kigger, hvis I vil have fest, larm og masser af mennesker i sommerperioden men stille som graven om vinteren så flyt til nord-bornholm.
Uanset hvad, så er der altså kun 3 timer til Kbh.
Bornholm er en ø fyldt med skønne naturoplevelser, men det er en lille begrænset ø, og man kan nemt få kuller, både af øen og menneskerne (men er det ikke sådan alle vejne??)
I ønskes al mulig held og lykke med det herfra...
flytter til Bornholm