{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Ungdommen nu til dags!! {{forumTopicSubject}}

Min mand og jeg arbejder i ungdomsklub et par aftener om ugen. Denne klub ligger i et meget socialt belastet område.
Mandag til fredag tager vi på en ekstra sommerlejer med 8 af dem, da de ikke skal ud og rejse som deres venner.
Aldrig har vi oplevet lign. opførsel. Det er endt med at vi er nød til at smide 7 ud af de 8 ud af klubben.
En ting er at de finder på at lave drengestreger, men disse børn er gået meget over stregen.
Vi havde self. de obligatoriske diskutioner om hvem der skal hjælpe med at lave mad. vaske op osv. men det meste af en dag bestemte de sig for at ignorere os totalt. Vi fandt senere hen ud af at dette var en form for happy slapping. Da min mand blev rigtig sur fordi de ikke hørte efter optog de det på telefonerne. Så i stedet for slåskamp er det nye fenomen skænderier.
Derudover hældte de opvaskemiddel i alt maden i håb om at vi ikke opdagede det før tænderne var i det og 2 af drengene onanerede på toilettet og smurte deres sæd ud på alle armaturer, håndtag og wc-brættet.
Dette får self. nogle konsekvenser. De bliver som sagt smidt ud af klubben og hele forløbet er skrevet ned med navns nævnelse, som deres forældre får.
Hvad får børn på 14-16 år til at opføre sig sådan? Jeg er selv kun 22, så jeg kan sagtens huske den alder, men jeg kunne på ingen måder komme i tanke om at lave den slags.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ungdommen nu til dags!!
  • #1   24. jul 2006 M**unger...

• #2   24. jul 2006 MÅLLØS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?????

Der er altså et eller galt....................!!!

• #3   24. jul 2006 Ej jeg fatter ikke at de gider den opførsel!

Jeg havde selv en oplevelse med nogle stive drenge på vej hjem fra en fodboldkamp - jeg havde værte nede ved Brøndby strand og ramte lige ind i at alle skulle hjem fra stadion - de prøvede at sætte sig ind i min bil men jeg havde heldigvis låst den inden - så tog den ene klamme fyr sine bukser af og stod og gned sin klamme pik op af min bil!

Havde jeg dog bare haft en muskelhund, havde jeg sluppet den : )

Nelly gøede helt vildt men jeg tror ikke hun kan andet!

Møg børn, som gør en pisse forskrækket!

• #4   24. jul 2006 Et eller andet galt......... skulle der selvfølgelig stå...

• #5   24. jul 2006 Selv om at vi kom hjem i fredags kan jeg stadig ikke forstå hvad der foregik. Jeg kan slet ikke komme på noget der kan sætte sådan en opførsel igang.

• #6   24. jul 2006 i skulle have forbudt dem af have mobil med, synes jeg...

• #7   24. jul 2006 Hold da kæft.. Er det blevet så galt nu? Jeg er selv kun 19 men har aldrig i mit liv gjort sådan noget.. Prøv og tænk på forældrene.. Hvordan holder de det ud?

• #8   24. jul 2006 Hvad f..... er der lige gået galt ???? Respekt og almindelig god opførsel er totalt YT..... !!! Det er altså bare FOR trist !!! ØV

• #9   24. jul 2006 Ja det med mobilen ved vi så nu, men det plejer ikke at være noget problem at de har dem.

Lene: Det var ikke kun drenge.

• #11   24. jul 2006 ja, et eller andet er der da galt, du siger at det er børn fra et belastet område? humm, de må virkelig ikke ha det nemt siden de kan finde på at opfører sig sådan, det er krotesk og skammende, øv hvor bliver man ked af at høre sådan noget stakkels jer og stakkels de drenge, de får det svært i fremtiden hvis ikke de lærer at opfører sig anderledes!

hvorfor er der en af dem som ikke røg ud af klubben?

• #12   24. jul 2006 Ja det er meget trist. Håber at de lærer noget af det. De har i hvert fald ødelagt det for dem selv. Nu kan de så hænge ud i ghettoen i stedet for at komme i klubben. Jeg ved godt at det ikke er nogen løsning for dem, men jeg vil have respekt omkring min person når jeg er på arbejde

• #14   24. jul 2006 Hm. De er opdraget forkert og for dårligt!

• #15   24. jul 2006 De prøver grænser af i den grad......de kan ikke finde ud af, at nogen faktisk gør alt dette for at gøre dem en tjeneste......har de selv valgt at tage med på turen ?

Jeg syntes det er ok at de bliver smidt ud, men har i prøvet at tale med hver enkelt ?....de er ofte helt anderledes nå de ikke er sammen med gruppen......ofte så kan man udpege en enkelt eller 2 som er ophavsmanden til alt balladen......hvis han ikke er der så falder gruppen mere til ro.

En rigtig træls oplevelse for jer og jeg tror altså også at denne gruppe unge som i har haft med er noget usædvanlige.....min søn på 15 ville ALDRIG opføre sig sådan......men du skrev jo også at de kom fra et socialt belastet område

• #16   24. jul 2006 Ham der ikke ryger ud, har ikke lavet noget forkert i ugen. Det var helt tydeligt at han ikke deltog, så ham skal det ikke gå ud over. Han er helt igennem en god dreng

• #17   24. jul 2006 Susie: Ja vi har haft en snak med dem hver for sig. Det var på den måde vi fandt ud af at det var planlagt at få min mand til at blive sur.
    Og ja de har selv valgt at tage med... De har selv presset på for at vi skulle lave en ekstra tur. Nogle uger før havde jeg en flok med til København en uge og det gik rigtig godt. Og det var endda kun drenge jeg havde med derover.

• #18   24. jul 2006 Maria:
    Det er en ungdomsklub jeg arbejder i, så vi har faktisk ikke andre sanktionsmuligheder end at smide dem ud af klubben.

• #19   24. jul 2006 okay, tænkte bare at det kunne være svært at gennemskue om den ene ikke havde været med, men syntes det er fint i har kunne se at han ikke deltag, så han ikke blev straffet!

syntes det er trist at de måtte smides ud, sådanne unge oplever nettop tit ikke at være ønsket, og derfor er det en skam de skal opleve det igen, men jeg kan godt forstå at det kan være nødvendigt, bare lidt en skam!

• #20   24. jul 2006 Jane: Ja jeg syntes også meget at det er en skam, men jeg vil ikke udsætte mig selv for deres opførsel igen. Der er en grund til at jeg ikke arbejder et sted hvor de er anbragt. De kommer i klubben frivilligt og derfor kan vi ikke lave andre sanktioner for dem.
    Det er en rigtig træls situation, men vi kan ikke se andre løsninger.
    Der har ofte været problemer med denne "flok" til hverdag, så nu er vi nød til at sige stop.
    Gennem hele ugen har min mand og jeg self. været i kontakt flere gange dagligt med vores leder og han støtter 100% op om os.

• #21   24. jul 2006 og så er mit spørgsmål... lærer de unge fra belastede miljøer noget af at I også giver dem den kolde skulder ?

• #22   24. jul 2006 Maria:
    Ja det er jo lige det. På et eller andet tidspunkt er vi nød til at sige stop og så må et andet system træde til.
    Vi er en delvist selvejende institution, hvilket gør at vi ikke får nogle oplysninger om børnene og ikke har forældrekontakt. Det gør det socialtpædagogiske arbejde meget svært.

• #23   24. jul 2006 Marlene og Samson:
    Nej det gør de muligvis ikke, men vi er nød til at beskytte personalegruppen.
    Som jeg lige har nævnt har vi ikke resourcerne til disse børn og derfor er dette vores eneste mulighed.
    Er der nogle der har andre foreslag?

• #24   24. jul 2006 Evers....ja det er en sørgelig historie....det var min mands onkel som blev dræbt ;o(

• #25   24. jul 2006 Pil:
    Se det jeg lige har skrevet. Den slags resourcer har vi slet ikke den sådan en klub.

• #26   24. jul 2006 så et program omkring sydafrikanske fanger engang. det kan anfales at se for alle der arbejder med socialt udsatte menneske, en terapeut gik ind med kognitiv terapi og arbejdede med disse mordere og voldtægsforbrydere m.m. og lærte dem at føle empati og venskab. At lære dem at græde - noget som de aldrig har gjort, for at vise svaghed er det samme som at underskrive sin dødsdom.

• #27   24. jul 2006 Maria:
    Alle de unger der nu bliver smidt ud har fået den chance flere gange. Vi plejer at starte med 1 mdr. Så 3 mdr og så... ja så langt er vi aldrig nået før. Vi kan jo ikke blive ved med at give karantæne.

• #28   24. jul 2006 Vi laver self. en beskrivelse af disse unge som bliver sendt til kommunen.

• #29   24. jul 2006 Pil G: jeg vil gi dig ret, næsten, det kan, efter min mening; ske at det ikke er forældrenes skyld, men det er det næsten altid, og det er desværre sjældent dem der får skylden!

• #30   24. jul 2006 jeg kan ikke lade være med at bemærke her hvor jeg bor, at så mange børn fra 8-10 år er alene i mange timer hver eneste dag - forældrene skal arbejde, handle ind og meget, meget mere så børnene laver mange unoder netop for at få opmærksomhed - konfrontere man forældrene med deres børns unoder har børnene opnået lige præcist det de ville: opmærksomhed (men en negativ opmærksomhed) for forældrene tror ikke på at deres børn kan være så uartige !!! Så, Jannie hvad med at tage en snak med forældrene selvom de helst vil tro det bedste om deres afkom ? Eller har I gjort det - derudover har det da været en grim oplevelse for Jer, og måske især dig ?

• #31   24. jul 2006 hvis i er interesseret i at hjælpe de unge, så se om i kan finde et program der hedder Sydafrikanske fanger i gruppeterapi. sendt på DR`s horisont juli 2001
    og prøv at tage nogle ´terapeutens råd til jer. se hvordan de "umulige" har det inde i kroppe og se hvilken forskel almindelige børnelege kan betyde for at de lære at have det sjovt og stole på folk.

• #32   24. jul 2006 Jane B - hvem andre end forældrene bør have skylden her ? Man kan ikke have børnog så lade dem vokse op på egen hånd, selvom mange forældre overlader børn til sig selv i for mange timer - børn skal vejledes af voksne, men det ved du sikkert ............. ligesom hvalpe skal vejledes - man lader ikke et helt kuld hvalpe vokse op uden en voksen hund - lige et sidespring ..... Jeg bliver så ked af det når jeg ser så mange børn gå og sjaske hen ad gaden, hængerøv i bukserne, ludende hoved og ingen gnist overhovedet over at være et ungt menneske der burde have så mange muligheder - men har opgivet ....

• #33   24. jul 2006 selvfølgelig er man selv ansvarlig for hvad man går og laver, men mange unge og børn kommer fra´kår hvor man snarer lærer at overleve frem for at leve - bare en tanke fra mig.

• #34   24. jul 2006 Pil:
    Jeg ved ikke hvor meget du er inde i det pædagogiske miljø, men det du bliver ved med at sige har vi ingen muligheder for at gøre.
    Det fungerer faktisk sådan at når en institution ikke har flere resourcer kommer barnet videre til nogen der har.

• #35   24. jul 2006 Maria:
    Det kommer jo helt an på om jeg syntes jeg kan komme ind til ham og snakke.
    Hvis jeg kan det får vi det snakket igennem og han skal erstatte skraldespanden som "straf"
    Hvis han fortsætter med at kalde mig grimme ting, beder vi dem i første omgang om at gå hjem for den dag og få ro på og så ses vi igen når vi kan snakke sammen.

• #36   24. jul 2006 Janni - det lyder jo dybt sørgerligt ...............

• #37   24. jul 2006 Maria:
    Det kommer jo helt an på om jeg syntes jeg kan komme ind til ham og snakke.
    Hvis jeg kan det får vi det snakket igennem og han skal erstatte skraldespanden som "straf"
    Hvis han fortsætter med at kalde mig grimme ting, beder vi dem i første omgang om at gå hjem for den dag og få ro på og så ses vi igen når vi kan snakke sammen.

• #38   24. jul 2006 Hmmm nok godt jeg ikke har sådan et job.. for de havde simpelthen fået så mange tæsk der kunne ligge på dem... Jeg vil simpelthen ikke stå model til den slags.. De havde fået nogle på hovedet..!

• #39   24. jul 2006 Vi er altid kun 2 på arbejde og der kan jo være rigtig mange i sådan en klub, så vi har ikke de store muligheder for at lave et socialtpædagogisk arbejde.
    Det er enormt frustrerende, men sådan er det nu engang.

• #40   24. jul 2006 Rita:
    Kan godt følge dig, men ja det er nok godt du ikke har sådan et job smiley

• #41   24. jul 2006 Pil:
    Ok... det kommer vi ikke videre med.

• #42   24. jul 2006 Maria:
    Det lyder umiddelbart som en god ide, men vi har prøvet noget lign, bare med et bord.
    Nogle drenge havde ødelagt et bord. Som straf skulle de tørre borde af hver dag i en uge.
    De drenge der havde gjort det holdt sig bare væk fra klubben i et stykke tid eller gik når de skulle tørre dem af. Og det kan vi jo ikke forhindre dem i.

• #43   24. jul 2006 Rita aggressivitet avler aggressivitet.
    så ja det er godt du ikke arbejder sådan et sted ;0)

det nytter ikke noget at være autoritær (krævende, aggressiv og kontrollerende) det kommer man ikke langt med.....
    man bør snare være en autoritet, som betyder at man i andres øjne er påskønnet, respekteret og vellidt og at man er en som de unge ikke er bange for eller prøver at undgå. En de unge ved de kan gå til, ligemeget hvilke problemer de har..
    når han først har fortjent deres respekt ( for det er ikke noget man tager selv) ja så kan man gå ind og arbejde sammen med dem om at få hjælp til deres problemer. ( samarbejde frem for alt, så kommer man længst - og ja som med hunde så er en venlig konsekvens heller ikke af vejen)

• #44   24. jul 2006 Pil:
    Jeg syntes ikke du skal komme ind på om jeg er den rette i mit job eller ej. Til dette ved du overhovedet ikke noget.

• #45   24. jul 2006 Mange tak for de gode svar. Jeg må hellere trave en tur med hunden.

• #53   24. jul 2006 Pil:
    Jeg kan ikke tage dig seriøst når du ud fra én situation sidder og bedømmer hvor moden jeg er. Jeg kommer selv fra præcist samme miljø som disse unge og kan helt sikkert forstå dem mange gange bedre end du.
    Jeg bliver da tosset i skralden over at en pige der faktisk viser sig at være yngere end jeg selv sidder og snakker om modenhed.... det er sku umodent!

• #55   25. jul 2006 Jeg tror at det med at ens børn skal have det bedre end man selv har haft det nu har taget så megen overhånd at børn nu til dags er helt ustyrlige og gider sgu ikke høre efter voksne mere
    de får ingen eller meget dårlig opdragelse hjemmefra hvordan skal de så forventes at reagere ude ???

de ved at man ikke kan klapse dem een over nakken mere /det er jo desværre ulovligt) men da de er under kriminel lavalder kan de jo godt tillade sig at gennemtæve en forsvarsløs pædago og lign. skammeligt men sandt

bortvisning og udelukkelse er eneste straf man kan give dem med det fatter de heller ikke meget af

forstå godt hvis I føler jer magtesløse

Hvad stiller man op med et Fuck dig og lign. ????

• #56   25. jul 2006 Først tænkte jeg lige Lad dem for pokker spise den mad de ødelagde med opvaskemiddel men NEJ selvom de fortjente dette nok så meget så Nej...

tror faktisk at omvendt psykologi er den eneste vej frem er de trodsige så giv dem omsorg, kærlighed og tryghed
    vis dem at I stoler på dem.....

Det ville de sikkert ikke vente af jer måske er det eneste vej frem

måske et forsøg værd ????

• #57   25. jul 2006 Michael

Ja sådan ser hverdagen desværre ud for mange af børnene idag smiley

Utroligt mange forældre går alt for meget op i job og egen karriere og samtidigt skal man have stort hus og 2 biler, så er de jo nødt til at arbejde mindst 37 timer begge forældre.

Forældrene brokker sig faktisk tit over deres lange dage på arbejdsmarkedet, når man så fortæller dem at deres egen børn jo har en ligeså lang "arbejdsdag", ja så snakker de om noget andet.

Så er der ferieperioder, det er squ trist at se flere børn hver eneste dag gennem sommerferien ryge i SFOén, børnehaven eller lign.

Kommentér på:
Ungdommen nu til dags!!

Annonce