10.531 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

At starte på en bakke uden at trille baglæns At starte på en bakke uden at trille baglæns

Jeg fik mit kørekort i fredags (jep, en uge siden idag)
Og jeg har hertil trillet rundt i en Hyundai i20 som skolevogn,
Men køre nu rundt i en Suzuki swift 1,5.

Min veninde spurgte mig så om ikke jeg ville komme til Roskilde idag. Og det kan jeg da godt, men jeg er simpelthen rædselslagen for at komme til at holde på en bakke, og skulle igangsætte for den har jeg ikke helt fat i endnu. Har prøvet det 4-5 gange men er gået i stå et par gange før det lykedes hver gang. Øv, øv øv!

Er der ikke nogle magiske tricks? Har ikke lært at benytte mig af håndbremsen andet end til parkering. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At starte på en bakke uden at trille baglæns
  • #1   21. sep 2012 Kan huske da jeg lige havde fået mit kørekort, jeg var også panisk i starten, men holdte på håndbremsen imens jeg fandt koblings punktet, da jeg kunne mærke at jeg havde koblings punktet slap jeg håndbremsen, og så gav jeg ligeså stille lidt gas smiley I dag ved jeg lige præcis hvor koblingspunktet er, det lærer man hurtigt, hvis man tvinger sig selv til at benytte sig af det smiley

• #2   21. sep 2012 Jamen jeg ville lige præcis bruge håndbremsen. Måske kan du finde dig et øde sted at øve og så bare blive ved og ved, for det er jo endnu en bevægelse, der skal indlæres, at få sluppet den lige i det øjeblik, hvor du slipper koblingen.

Held og lykke med det og mist ikke modet :), det er vist de færreste, der kan det hele lige når de har fået deres kørekort

• #3   21. sep 2012 lær koblingspunktet at kende i din bil smiley og lige så snart bliven begynder og tage ved kan du begynde at gi den lidt gas

• #4   21. sep 2012 Du må ud at lære bilen at kende smiley

• #5   21. sep 2012 Jamen det er ikke noget problem så længe jeg ikke holder på en bakke, det er måske nok fordi jeg er så bange for at gå i stå og derfor går ud.

• #6   21. sep 2012 Alle kan gå i stå, jeg har haft mit køkekort i nogle år efterhånden, og kan stadig gå i stå, tænk ikke over hvad andre tænker/siger hvis du går i stå, træk på skulderne og start bilen igen, du skal ikke gå i panik over det smiley

• #7   21. sep 2012 Hvorfor er du bange for at gå i stå? Så holder du foden på bremsen og starter motoren igen - det er jo ikke med håndsving når den skal startes (forhåbentlig) smiley
    Men ja, find koblingspunktet, så kører det for dig - vi har sgu alle sammen været nye med bil på et tidspunkt, det vigtigste er at have respekt for det, men IKKE være bange for det.
    Bliver du først bange for det, kan du ligeså godt aflevere kortet igen, for så bliver du en pestilens for dine medtrafikanter smiley

• #8   21. sep 2012 Da jeg var til køreprøve gik bilen i stå for mig, fordi jeg glemte at sætte den i første gear efter at have holdt stille.
    Jeg sagde ups, men den motorsagkyndige sagde til mig: bare rolig det er først nu du for alvor skal lære at køre bil smiley

• #9   21. sep 2012 tillykke med dit nye kørerkort smiley
    Du må ud og lære din nye bil at kende og finde koblingspunktet
    når jeg holder for rødt eller tog, finder jeg koblingpunktet så jeg er klar til at træde roligt på speederen og komme igang uden den går ud.. meen min går nu stadig ud for mig indimellem når jeg blir for ivrig smiley al begyndelse er svært så det skal nok komme

• #10   21. sep 2012 Det er først nu du skal til at lære at køre bil og få din egen erfaring. At tage kørekortet er blot en begyndelse smiley

Find en bakke uden trafik på selvfølgelig, så du kan øve dig i at sætte igang 100 gange i træk, så skal jeg love der det ellers sidder på rygraden smiley

Ellers bare tag det stille og roligt, hvis du går ud, så er det bare på ny jo smiley

Ud og lær bilen af kende..
    God tur smiley

• #12   21. sep 2012 Øvelse øvelse øvelse.
    Jeg havde det på helt samme måde.
    Men det går over når man kender bilen ud og ind smiley

• #13   21. sep 2012 min kørerlærer sagde altid at koblingspunktet er der når det begynder at kilde sjovt i måsen:-) ØVELSE ØVELSE ØVELSE

• #14   21. sep 2012 Det er da utroligt så meget håndbremsen bliver anbefalet her.
    Den skal da kun benyttes når bilen holder helt stille (parkering) - ELLER til hurtige vendinger, især når vejen er glat *GGGG*

Sorry smiley , nej det gælder bare om at lære hvor koblingspunktet er på den bil man kører i, og atår den med snuden oo ad bakke, skal der slækkes en lille smule mere

• #15   21. sep 2012 jeg er af min kørelære blevet frarådet AL leg med håndbremse - sluk al musik og bed folk om at tie stille, åbne vinduer og lær bilens lyd at kende.
    efter kort tid kan du høre hvor den ligger, og mærke koblingspunktet, når du har det ruller bilen ingen steder smiley også er det bare ned med gassen og op af bakken smiley

• #16   21. sep 2012 Miemiv
    Hvordan Søren sørger du for, at bilen holder stille mens du finder koblingspunktet på en bakke, hvis ikke du har trukket håndbremsen? De tre seneste biler, jeg har haft, ville gå i stå, hvis ikke de fik gas mens koblingen blev sluppet. Og så ville de jo oveni købet hoppe frem i den foran :D. Min gamle Volvo var en anden snak, men er de fleste biler ikke indrettet sådan, at de skal have lidt gas?

• #17   21. sep 2012 Højre fod , bremse- venstre fod kobling - finder koblingspunkt og mærker at den griber - flytter højre fod til speeder and Wuhuuuuuuuu smiley

Batdog - enig - selvfølgelig sker der ingen skade ved at bruge håndbremsen et par gange smiley :) Jeg er bare glad for at jeg har lært det uden smiley

• #18   21. sep 2012 Hi hi, Det er utroligt så mange der anbefaler håndbremsen.
    Den skal kun bruges til parkering ELLER hurtige vendinger, især i glat føre *GGGG*

Sorry smiley Svaret er: find koblingdpunktet, og de andre har givet fine instrukser.

• #19   21. sep 2012 De Satans Suzuki Swift's smiley

Alle på mit hold skulle på glat bane osv. i dem, for begyndere er koblingspunktet lige i den bil noget skidt! Der var så få der kunne få den i gang op af bakke at vores kørelære liige skulle prøve. Det tog ham 4 gange før det lykkedes, hmm..

• #20   21. sep 2012 Ha ha ha...der har jeg også været smiley Jeg undgik bevidst ruter med bakker, hvor jeg kunne risikere at skulle strate fra smiley Men ja øvelse gør mester. Find koblingspunktet og så lad være med at slippe koblingen for hurtigt...hellere larme lidt pga. lidt for mange omdrejninger (tung fod på speederen), end at gå i stå. Lige pludselig sidder den i foden og så er du en haj til bakker smiley

• #23   22. sep 2012 Må bare ud og øve, øve og øve.
    Mit problem er nok netop at jeg går i panik og derfor går ud.

Jeg benytter mig også af foden på bremsen, finder koblingspunktet, og så speeder, men GRRRR. Derfor håbede jeg der var et magisk trick ;).

Jeg kom til roskilde, uden at holde op bakker, så der var jo bare helt perfekt smiley

• #24   22. sep 2012 Hov, og mange tak!

Kommentér på:
At starte på en bakke uden at trille baglæns

Annonce