2.037 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Svindel på DBA! Svindel på DBA!

Jeg har modtaget to af disse fine mails på varer jeg har til salg på DBA. Så her er en lille advarsel, hvis I modtager mails fra: karinaheriksn@gmail.com

Hej igen,

jeg ønsker at købe denne vare til min dejlige barnebarn, og jeg vil
have dig til at sende det direkte til min barnebarn i Nigeria. Jeg er
på en turné krydstogt med alle min familie og venner, så jeg har ingen
i Danmark nu, at du kan sende den til hverken jeg kommer hjem når som
helst snart at samle det op. Men jeg vil have dig til at hjælpe mig
sende det til mit barnebarn i Nigeria, og jeg vil tage sig af porto
gebyr. Jeg er villig til at tilføje ekstra 300 kr til din pris.

Jeg vil betale for varen via bankoverførsel sin hurtigere og pålidelig
Jeg vil betale for portoen. Jeg har talt med Post Danmark og det
element kan sendes til Nigeria, så Jeg ønsker, at denne post skal
sendes via Post Danmark og jeg vil være ansvarlig for porto gebyr og
forsendelse. Jeg ønsker at foretage betalingen nu, så husk at komme
tilbage til mig med det samme. jeg håber du kan hjælpe mig ud. Jeg
skal bruge nedenstående oplysninger for at fortsætte med betalingen.

Bankoplysninger............
Produkt + Porto ...........

Mvh
Karina Henriksen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svindel på DBA!
  • #1   23. sep 2012 den fik jeg også engang smiley

• #2   23. sep 2012 Det er da i hvert fald google oversæt i bedste stil smiley

Skrevet af en person med et dansk navn - FLOT!

Håber da ikke der er nogen der hopper på sådan en mail....

• #3   23. sep 2012 øv hvorfor i alle de sjove af dem jeg fik bare "jeg vil gerne vide din sidste pris, hilser venligt John" på en chinchilla jeg bortgav gratis.

• #4   23. sep 2012 Jeg forstår det bare ikke.. Hvad kan de gøre, når de har ens reg og kontonummer? Det er vel alt man udleverer?

Ikke at jeg nogensinde ville hoppe på den, men hvordan kan man volde skade med de oplysninger?

• #5   23. sep 2012 Vil jeg egentlig også gerne vide smiley

• #6   23. sep 2012 nu skal jeg fortælle hvorfor man skal holde sig laaaaaagt væk,de sender nogle penge du skal have 300 kr de sender 500 kr så beder de dig om at sætte de for mange betalte penge retur på deres konto som de har sendt med undskylder ulejligheden men det var en ven der sendte for mange penge,så sender du de for mange penge retur på det konto nr du har fået opgivet den chek du modtog er falsk så nu har du sendt tre hundre til dem,smart ikke der bliver advaret på alle køb og salg sites.

• #7   23. sep 2012 DKK advare også imod det da det også er blevet brugt på køb af hunde

• #8   23. sep 2012 Nu er det ved at være en del år siden. 5-6 år siden tror ejg. der blev in veninde kontaktet af en fra "Frankrig" der ville købe hendes hest. Han sendte en check på 40.000kr til hest og transport. BANKEN krævede 500kr for at undersøge om checken var ægte. de vurderede det var den og udbetalte pengene til min veninde. Hun fik ordnet alt med transport og hvad det nu krævede.

dagen før hesten skulle rejse, kontaktede køber hende at hans "mor" nu var meget syg og at han måtte annullere handlen da pengene skulle gå til hospital i stedet. Hun skulle dog kun sende de 30.000kr retur, DA han havde ondt af hende at hun havde brugt så meget tid. Hun sender så de 30.000kr retur og 5 uger senere, ringer banken at de rent faktisk fandt ud af checken var FALSK så nu stod hun der med en gæld på 40.000kr som hun har betalt af på lige siden og med renter løb den op på næsten 50.000kr så PAS PÅ

• #9   23. sep 2012 Dba kunne forholdsvis nemt lukke af for det der, hvis de krævede folk loggede ind med nemid og først derefter kunne se kontakt oplysninger.

Så ville de værste blive sorteret fra

• #10   23. sep 2012 En anden mulighed for at miste penge, er at det haster da det jo er en gave, så køber sender en mail med en bankkvittering på at pengene er på vej, og beder dig sende varen straks så den kan nå frem til fødselsdagen. Kvitteringen fra bangen er bare falsk, og der kommer aldrig penge ind på din konto og du har samtidig mistet det du sendte.

• Support D
    Support D Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 6
    #11   29. sep 2012 Disse henvendelser er typiske 'Nigeria'-henvendelser - Hvis man indleder en dialog med dem, ender det som regel med, at man modtager et falsk bevis for, at de har overført pengene til ens konto via en anerkendt bank ell. Western Union. Hvis man afsender varen, modtager man aldrig efterfølgende betalingen. Dette er alt sammen lavet meget professionelt og cirkulerer desværre mange steder på nettet.

Du kan læse mere om disse falske PayPal-kvitteringer i vores Sikkerhedscenter: http://sikkerhed.dba.dk/artikler/falske-paypal-kvitteringer/

Kendetegn for disse typer henvendelser er:
    - Henvendelsen er ofte på engelsk eller et meget dårligt dansk, der bærer præg af at være oversat i Google Translate
    - Varen skal altid sendes til udlandet
    - Pas på hvis køber hævder at have indbetalt for meget til f.eks. transport og efterfølgende beder dig tilbagebetale restbeløbet
    - Ønsker varen sendt straks og sender kvitteringer på at pengene er overført - Disse kvitteringer er falske. Du bør derfor aldrig sende varen før du kan se at pengene er indgået på din bankkonto
    - Ved sms-henvendelser vil der typisk ikke være noget afsendernummer oplyst, men kun en e-mailadresse som du skal skrive til

Hvis du modtager flere af disse falske mails, så videresend dem straks til Support på support@dba.dk. Vi tjekker om pågældende er blokeret i vores system - Hvis ikke, sker dette straks.

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
    Support DBA

Kommentér på:
Svindel på DBA!

Annonce