{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.218 visninger | Oprettet:

holde frøer og tudser væk? {{forumTopicSubject}}

Findes der ikke noget der kan holder frøer og tudser væk fra et område ?

jeg stod og samlede græs inde i min hundegård, fordi jeg slog det i går, og så springer der self en tudse frem fra den bunke jeg li har lavet smiley

jeg behøver ingen prædiken om hvor gode de er at have i haven, om hvorfor jeg bor på landet når jeg ikk kan li frøer osv... for ville ønske jeg var ligeglad med dem. jeg har angst for dem, jeg er super bange for dem og sikker på de løber efter mig smiley og jeg ved bare nu at jeg ALDRIG kommer ud i hundegården igen, tror ikk engang jeg vil bruge den til min hund mere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holde frøer og tudser væk?
  • #1   24. sep 2012 Øhm.. hvad siger hunden?
    Vores æder alt levende, så her ville frøer aldrig overleve.

    Du kan sætte hønsenet rundt i skel, så kommer ingen nye frøer ind.


  • #3   24. sep 2012 ved ikk hva hunden siger til dem, fordi jeg er så lynhurtig til at se frøer at jeg jo når at løbe væk inden for få sekunder, så Benji når slet ikk at den, da han hurtig reagere på jeg løber og tror vi skal lege og løber så efter mig :b
    men er frøer ikk giftige for hunde?

    ja har overvejet det med hønsenet, men der findes jo også små frøer, så tænker lidt at sætte træ i stedet... men hundegården ligger mest i skygge da den er oppe af huset, så der er jo fugtigt, især når det har regnet, så frøerne skal vel nok finde en måde at komme derind alligevel.. hmm smiley

    Du må gerne komme her og hente frøer smiley


  • #4   24. sep 2012 Anskaf dig en stork så bryder du ikke loven mht de er fredet smiley

  • #5   24. sep 2012 Vil heller ikk slå dem ihjel, jeg vil bare gerne ha dem væk, fordi jeg er så super bange for dem, og nu har jeg set en og ved bare at li meget hvor meget jeg tager mig sammen, så tør jeg ikk gå der ud igen og tør ikk lukke min hund der ud, hvis han skulle finde på at ta den med ind i huset smiley

  • #6   24. sep 2012 Kan fortælle at de udskiller noget sekret på ryggen (kommer fra vorterne) der kan give hunden kraftig diarre

  • #7   24. sep 2012 ja har godt læst det med storken, men sådan en finder jeg nok ikk bare lige :b

  • #11   24. sep 2012 Jeg tror det er lettere at få bugt med angsten end at få bugt med forekomsten af padder.

    Hvad med at årsagsbehandle smiley


  • #12   24. sep 2012 Og vil da lige komme med et gammelt ordsprog smiley

    "Er der tudser og frøer er jorden sund"


  • #13   24. sep 2012 jamen ja det virker utrolig pivet... men jeg er skrækslagene for dem! og synes selv det er latterligt, men kan ikk engang kigge på dem i et glasbur :S

    shit! jeg ved ikk hva jeg ville gøre ved mig selv hvis jeg havde en tudse i min gummistøvle, bare tanken om at ha haft kontakt med sådan en, puha smiley men tjekker nu altid mine gummistøvler, da jeg nogen gange finder en mus i dem :b


  • #14   24. sep 2012 Jeg gør som majbritt redder dem væk fra vejen, frøer er ikke giftige, men tudser har et sekret de bruger mod rovdyr... smiley
    Frøer er som skrevet freddede, det samme er salamandere og mener osse firben er... smiley


  • #15   24. sep 2012 jamen i skal være velkommen til at gå min have igennem og ta for jer hvis i finder frøer eller tudser :b

    jeg havde også et firben inde i huset den anden dag, det genere mig ikke udover den forskrækkede mig... men frøer smiley ved ikk hva jeg skulle gøre hvis der kom en ind i mit hus. og min hundegård er oppe af huset og så har vi en taressedør der ud til...

    men den gård blir ikk brugt før min kæreste har total sikret den for frøer og tudser! suk smiley


  • #16   24. sep 2012 jeg forstår bare ikk hva den lavede der, for jeg gik med en buskrydder i går, så burde da ha skræmt at levende væk :S

    men er det ikk noget med at frøer og tudser også graver sig ned i jorden?


  • #18   24. sep 2012 i dvale ? som i at gemme sig i jorden?

  • #20   24. sep 2012 Det er ikke nødvendigt at rode i barndommen for at komme over fobier smiley

    Den tid er ovre, heldigvis smiley


  • #22   24. sep 2012 det bare sjovt for jeg har aldrig i min barndom været bange for dem, jeg har aldrig holdt dem osv, men været ligeglade med dem... ved faktisk ikk hvordan eller hvornår søren den angst for dem er kommet.. hmm

    Maj.Britt: nu det din skyld hvis jeg får maridt i nat om frøer i sengen smiley haha, ej ved godt de ikk er i ens seng... smiley

    men hvis man lavede en stavl brænde i den anden ende af haven, ville de så alle frøer søge der hen? de kan jo ikk vide at der er en stavl brænde derover :b


  • #24   24. sep 2012 synes bare det vildt hvis de kan se så langt når de er så langt nede :b

    ja det skal nok passe, men den skal ikk gå dvale i en bunke græs i min hundegård :b

    årh hvor ville jeg ønske jeg kunne være rolig omkring dem... smiley men bare tanken om jeg sikkert har rørt den med min rive, gir mig kvalme :S


  • #28   24. sep 2012 Tror sgu ikke strategien er så tosset endda, Isabelle smiley

    Vi er vores tanker, ikke sandt smiley


  • #30   24. sep 2012 Hvis du har en have der ikke er for stor, kan du sætte hegn op omkring den. Sådan noget fint mink, eller volier-tråd det kan de store ikke komme igennem. smiley

    Jeg er ellers vild med skrubtudser, der bor en i mit skur. Og han sover der hver vinter, jeg kan super godt lide ham smiley
    Så sidder han der i hjørnet og prøver på at bakke når jeg kommer ind, så jeg skynder mig altid at gå igen smiley


  • #33   24. sep 2012 ja det var også en ide smiley de må være li hvor de vil, bare ikk i hundegården hvor jeg skal gå inde og ordne græs og så kun har en dør at flygte imod :b

  • #34   24. sep 2012 Altså ved ikke om en kant af træ vil virke. Mine to frøer kravler over sådan noget, men nu er de så heller ikke danske have frøer..

  • #35   24. sep 2012 Jeg ser sjældent frø og tudser, hvor der er meget sand, så en bred bremme af sand rundt om hundegården, kunne måske være en ide (skulle også holde en del snegle væk)
    I min have trives de bedst, hvor der er sten, grene og lidt fugtig skygge. De er da søde! smiley


Kommentér på:
holde frøer og tudser væk?

Annonce