{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.228 visninger | Oprettet:

Pædagog udd, praktik og ideer.. {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal i min første praktik om 3 uger, skal på et fritidshjem i 3 måneder.

Skal besøge min praktikvejleder og institutionen på fredag og hun sagde jeg skulle have udfyldt et praktikskema og have lavet 3 personlige læringsmål og 3 faglige.. men der er jeg jo helt blank.. vi får først praktikundervisning i næste uge- så aner knap nok hvad de der læringsmål går ud på smiley

Er der nogen der kan komme med nogle ideer så jeg ved hvad det går ud på? smiley Og hvad jeg evt skal forberede mig lidt på til første praktik, mødet, forventninger osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pædagog udd, praktik og ideer..
  • #1   23. okt 2012 Du kan da ikke lave læringsmål før du har været på institutionen? Nu ved jeg ikke hvor i landet du tager uddannelsen, men i Odense skulle læringsmålene foreligger 2-3 uger efter praktikstart. Det er jo ikke muligt at lave dem forinden, idet du skal formulere dem omkring brugere/børn på stedet og idet din vejleder skal give dig feedback og gode ideer til hvad hun ville mene der kunne bruges, både på det personlige og faglige plan.

  • #2   23. okt 2012 Mht. forberedelse:

    Begrundede forventninger og overvejelser over den kommende praktikperiode.
    Bekendtgørelsen § 15, stk. 1: Den studerende udarbejder forud for hver praktikperiode et praktikdokument. Dokumentet skal indeholde den studerendes begrundede forventninger og eventuelle spørgsmål til praktikstedet, den studerendes overvejelser over den kommende praktikperiode og dens sammenhæng med uddannelsen i øvrigt samt den studerendes øvrige forberedelse til den kommende praktikuddannelse, herunder notater om læsning af relevant litteratur.

    Men det fatter man nu ikke ret meget af.. hehe. Hvis du sender mig din mail i en pb, kan jeg sende mine begrundede forventninger og det første udkast til mine læringsmål fra min første praktik til dig, hvis du gerne vil prøve at se hvordan det ser ud?


  • #3   23. okt 2012 Du kan jo kun lave udkast til læringsmål, da din vejleder på stedet skal give feedback på dem. Det kommer jo også an på om målene er realistiske i forhold til brugerne og ressourcerne på stedet..

    Men de personlige læringsmål, kan være noget med at "komme ud af din skal" fx. at du vil have præsenteret dig selv for alle forældre (dem som du har mødt) inden for en måned. At kunne børnenes navne. At stå for en bestemt aktivitet, med en selvvalgt gruppe. osv.

    Held og lykke med praktikken.. smiley


  • #5   23. okt 2012 Jeg har i mine to første praktikker lavet udkast inden, men de endelige skal først afleveres et par uger efter start.

    Opstil således
    Hvad, hvorfor og hvordan

    Fx
    Hvad: jeg vil gerne deltage i fritidshjemmet praktiske opgaver.
    Hvorfor: for at få et indblik i hvilke praktiske opgaver der er i et fritidshjem.
    Hvordan: være deltagende i de praktiske opgaver, samt få tildelt egne opgaver.

    Der er noget som hedder praktikdokument og dette kan du finde på nettet, det burde ligge på din skoles hjemmeside:)


  • #6   23. okt 2012 Hov.. I dette dokument står der hvilke kompetencer der skal arbejdes med i praktikken og det er disse som læringsmålene skal laves ud fra. smiley

  • #7   23. okt 2012 Et personlig læringsmål, som også er vigtig for en pædagog er om refleksion over egen og andres praksis smiley

  • #8   23. okt 2012 Wow tusind tak smiley

  • #10   24. okt 2012 Den vil jeg prøve at finde smiley

Kommentér på:
Pædagog udd, praktik og ideer..

Annonce