{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.036 visninger | Oprettet:

Knæk cancer {{forumTopicSubject}}

Sidder og ser Morgen Tv..og ser/hører en mand, hvis kone har deltaget i Morgen Tvs lotteri ved at støtte med penge - de vinder 500.000 kr. Sikke en fantastisk ting at opleve på en fredag morgen!

Har selv haft cancer tæt inde på livet. Min barndomsvenindes mor døde på min fødselsdag efter at have kæmpet i 4 år imod sygdommen. Min svigermor døde som 59 årig - efter 1 års kamp imod en aggressiv tumor i hjernen. Min pap-svigermor døde som 64 årig af lungehindecancer...efter også kun 1 års kamp....

Cancer er den mest lunefulde og frygtelige sygdom efter min mening. Forstår stadig ikke at der ikke er fundet en kur - men der er heller ingen kur imod AIDS.
Jeg har støttet Kræftens bekæmpelse, men oplever mange, der ikke vil støtte....

Hvad er Jeres holdning?


Kommentarer på:  Knæk cancer
  • #1   26. okt 2012 Jeg støtter selv alt hvad jeg kan.. Min mormor døde af det natten til hendes 50 års fødselsdag..

    Lægerne siger at det oftest springer et led over og dermed er jeg i stor faregruppe.. Så støtter alt hvad jeg kan smiley Det er en forfærdelig sygdom..


  • #2   26. okt 2012 Jeg støtter også hvor jeg kan, både støtbrysterne kampagnerne, børnecancer fonden og dem der er løbende, og generelt bare kræftens bekæmpelse.

    Min datters bedstevens lillebror i børnehaven den gang, fik konstateret kræft som 9 mdr gammel, og han kæmpede bravt, og har vundet over kræften! (går stadig til kontrol) det er en forfærdelig sygdom.
    Min nabo er også dødsyg med kræft, og det er forfærdelig at se smiley han har også børn og kone!

    Jeg støtter klart op om sagen! og har doneret mange penge efterhånden! det går til et godt formål, så vil jeg hellere blive hjemme fra byen nogle weekender, og støtte en god sag istedet.!


  • #3   26. okt 2012 Skal være ærlig og sige, at indtil nu har jeg ikke støttet kampagnen.
    Men stod lige i badet og kom til at tænke på hvor mange, jeg egentlig kender/ har kendt, der har været ramt af cancer.
    Min eks-mands moster og onkel blev begge ramt af cancer, onklen døde. Hans morbror døde af cancer, havde en reservefar, der døde af lungecancer og har en god ven, der har været ramt af testikel cancer 2 gange og overlevede.
    Lige da jeg stod og kom til at tænke på det, der fik jeg dårlig samvittighed og har besluttet at inden ugen er omme, så har jeg doneret et beløb.


  • #4   26. okt 2012 det behøver du ikke vente på, du kan gøre det lige nu:


    http://cancer.tv2.dk/node/1449/donate


  • #5   26. okt 2012 jeg støtter så meget jeg kan og har mulighed for. jeg mistede min far for 2½ år siden efter at han havde været syg i 7 r ed aggresiv kræft der åd ham op indefra. min farbror døde for et år siden snart at en tumor i hjernen, det er en modbydelig sygdom..

    støt alt hvad i kan


  • #6   26. okt 2012 Springer det et led over, det er jeg da træt af at høre.. Min morfar døde af cancer i hjernen, men min far døde af cancer i bugspytkirtlen, Så jeg er helgarderet? smiley

  • #8   26. okt 2012 Der er ingen der er helgarderet... Men der er nogen der er i større risiko end andre..

  • #9   26. okt 2012 Krøll - det var også helgarderet den dårlige retning smiley

  • #11   26. okt 2012 Karina - Nej det er du ikke, men de skal have noget de kan trække folk til med og der er sikkert noget skattemæssigt med at modtage penge og modtage gaver osv osv smiley

  • #12   26. okt 2012 Du gør vel selv noget for at holde dig uden for risikogruppen Kim smiley

    Jeg ville også mene at alle de præmier kunne gå til noget mere fornuftigt, men der bliver bare nødt til at være noget der trækker folk til.. Nogle folk giver ikke bare penge ud, hvis de ikke har chancen for at få noget igen.. Sådan er det desværre bare i dagens Danmark smiley


  • #13   26. okt 2012 Krøll - Desværre har jeg røget i 11 år (er stoppet nu) er også en smule overvægtig (en mindre mandedunk eller øl dunk haha) ? samt spiser ikke specielt sundt samt bor i en bo hvor der er OK med bilos.. Gør nok ikke vildt meget for det desværre smiley

  • #14   26. okt 2012 Karin, ..
    Jeg tænker lidt at det er vel nogle der har doneret de biler, rejser osv.?
    Ikke?

    Altså fx. Ford, de giver en ford Ka fx, som de så kan sætte på højkant, for dem der sender en sms til det og det nr, for et vidst antal kr.?


  • #15   26. okt 2012 Jo, det er ting der er doneret, men ville tingenes værdi ikke støtte godt op i forskningen og andet i stedet for? smiley

  • #16   26. okt 2012 Mange af de ting, der bliver doneret koster jo ikke det samme for firmaet, der giver dem, som den værdi, der bliver opgivet, der er prisen, hvis man skulle købe varen.

    Desuden er jeg slet ikke i tvivl om, at der samlet bliver sms'et for langt over værdien af gevinsten


  • #17   26. okt 2012 Tænker du på værdien af bilen?


  • #18   26. okt 2012 Må indrømme jeg ikke støtter sådanne ting... Jeg ville super gerne, men jeg kan ikke få mig selv til det, når jeg ved at de laver dyreforsøg...

    Så jeg nøjes med at støtte dyrevenlige ting.

    Men jeg synes deres lotterier er en god ide. Jeg er sikker på de trækker mange flere penge ind på den måde, fordi folk fristes til at deltage mere end de ellers ville have gjort... Og måske endda donere flere gange...


  • #19   26. okt 2012 TrustNoOne
    Enig! de fleste store præmier "kræver" en donation på 100 eller 150 kr, og hvis bare 1000 deltager for 150 kr pr. lod, så er det 150.000 kr, og hvad koster sådan en Ford KA fx. ?

    Men kan ikke forstå hvorfor du mener dyreliv er mere værd en menneskes?
    Jeg er heller ikke inde for dyreforsøg generelt, men de er jo smertedækket hvis de har ondt, og har det okay i bure osv.
    Og dyrene aflives humant hvis de lider.


  • #20   26. okt 2012 Har støttet en smule i det her knæk cancer. Jeg har desværre ikke rigtig midlerne til at støtte med, men jeg gør hvad jeg kan.

    Jeg synes helt sikkert man skal støtte det.


  • #21   26. okt 2012 Smut, en lille donation er også en hjælp!

  • #22   26. okt 2012 Sidder og har læst jeres indlæg igennem. Jeg bliver så berørt, når jeg opdager, at kræft ikke er en "enkelt mands sygdom" men snarere en landesygdom....Hele landet og de fleste familier har haft sygdommen på tæt hold. Jeg håber aldrig jeg får den ...og hvis jeg gør, er jeg godt nok splittet hvad angår behandling. Er det en dødsdom, som min svigermors...vil jeg aldrig modtage livsforlængende behandling, selvom jeg har to små børn. Min svigermor LED pga stråling og kemo...det var frygteligt. Så hellere være stort set smertefri med smertebehandlende medicin...og være noget for mine børn. End jeg vil lade dem se mig..som jeg så min svigermor til det sidste..FØJ, det var ikke pænt, det var uværdigt og hun skulle have haft fred langt tidligere.

  • #24   26. okt 2012 Puha Ulla M, jeg har dyb respekt for det arbejde I gør på hospice. Hatten af for, at der findes nogen som dig, der magter den opgave.

  • #26   26. okt 2012 Jamen en bil til hvad 120.000 kr (aner ikke hvad en ford ka koster) og du skal give 150 kr for at deltage, og så 1000 mennesker deltager, har du 150.000 kr, det er så et "overskud" på 30.000 kr.. Det syntes jeg da også er penge smiley

  • #27   26. okt 2012 Min far døde af cancer i 94, så jeg støtter og har gjort det længe..


  • #29   26. okt 2012 For også at dele:

    Min farmor blev ramt af brystkræft for nogle år tilbage (jeg var ikke så gammel) heldigvis er det ikke den værste kræfttype, men jeg husker stadig hvor bange jeg var, da jeg jo ikke var så gammel. Besøgene på hospitalet sidder stadig i mig.

    I februar i år fik min farfar konstateret kræft i kirtlerne (tror jeg det var), som han er i behandling for nu.


Kommentér på:
Knæk cancer

Annonce