12.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvornår tager man med til begravelse? Hvornår tager man med til begravelse?

Godaften HG

Min gode veninde har desværre pludselig mistet hendes far. Både hende og hendes to børn havde et meget nært forhold til hendes forældre, og det er jo nu en familie i meget stor sorg.
Jeg vil rigtig gerne være der 100% for hende og har sagt dette flere gange, at jeg er her for hende.
Jeg kendte ikke hendes far bedre end, at jeg selvfølgelig har mødt og talt med ham hjemme hos min veninde og hilst på ham i byen.
Jeg vil gerne støtte min veninde og være der for hende til begravelsen.

Men tænker lidt om det vil være for meget, når jeg ikke kendte manden bedre?.
Kommer man udelukkende til en begravelse pga respekt for den afdøde? Eller er det også for at vise sin respekt til familien?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation vaskemaskine 500 kr.
  • Reperation af vaskemaskine 1.136 kr.
  • græsslåmaskine 600 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.000 kr.
  • Stoppe timerfunktion i stikkontakt 500 kr.
  • Bygge et paxskab med to låger, hænge monteret lys og reol på væg 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår tager man med til begravelse?
  • #1   11. nov 2012 Kan du ikke spørge din veninde, om hun har brug for dig ved begravelsen?

• #2   11. nov 2012 det gør man i det øjeblik man føler man har behov for det. om så det enten er fordi man har behovet i forhold til den afdøde eller i forhold til de afterladte. det kommer ud på et.

• #3   11. nov 2012 Jeg syntes det er respekt for både den afdøde men osse for familien...

I dette tilfælde syntes jeg godt du kan tage med... smiley

• #4   11. nov 2012 i min verden, tager man ikke så meget med til en begravelse pga den afdøde, men for at vise de efterladte sin respekt.
    Personligt har jeg været til en begravelse, hvor jeg aldrig har mødt den afdøde, men hvor der efterladte var min ven og derfor satte denne stor pris på at jeg/vi kom og var skuffet over dem der ikke gjorde det.
    Så jeg ville bestemt tage med.

• #5   11. nov 2012 det eneste tidspunkt et er god pli at holde sig bvæk er hvis de efterladte beder om stilhed ved begravelsen. så er det normalt det kun er indbudte der deltager

• #6   11. nov 2012 Afsted med dig! Det er din bedste veninde og du viser hende en kæmpe respekt ved at tage med!

• #7   11. nov 2012 Enig med Platugler, det er for de efterladtes skyld man tager med..

Til min mors bisættelse var der flere af mine veninder og venner med. Det var så dejligt at de var der, også selvom flere af dem næsten ikke kendte min mor..

• #8   11. nov 2012 Tak for jeres svar, tror jeg tager med.

• #9   11. nov 2012 jeg ville ikke være i tvivl, jeg ville tage med. for veninden ikke for afdøde

• #10   11. nov 2012 Min bedste veninde var med til både min farmors og mors begravelse. Det er jeg hende evigt taknemmelig for.

Jeg ville ikke tøve et sekund, den dag det er den anden vej.

• #11   11. nov 2012 Jeg ville tage med.

Jeg står osse for at skal med til en begravelse i næste uge ved min fars bedste ven gennem mange år. Jeg har ingen forbindelse med min far, men kender osse afdødes børn, da vi har været venner for mange år siden. Desuden kendte jeg osse afdøde selvom jeg ikke har set ham i 15 år. Men jeg tager med til begravelsen for at vise afdøde den sidste respekt.

• #13   11. nov 2012 Erklærer mig også enig med platugler - og jeg ved af personlig erfaring, at man bliver glad for, at folk "viser flaget".

• #14   11. nov 2012 Daniel tog med mig til en af mine venners begravelse selvom han ikke kendte vedkommende:)

Tror din veninde vil sætte pris på det:)

• #15   11. nov 2012 Min kæreste tog med til min bedstemors begravelse, selvom han kun havde mødt hende en gang - og det er jeg ham taknemmelig for!

Både til min bedstefars og min bedstemors begravelse, har min far sagt: Hold da op, hvor var der mange der kom i kirken idag, hvor var det bare flot. Så selvom min far nok ikke har kendt halvdelen af menneskerne, var han alligevel glad for at de var mødt op. Jeg ville nok tage med, hvis jeg stod i din situation. Det er en god veninde af dig, og hun vil blive glad for det. Måske ikke noget hun udtrykker lige nu og her, men hun er også igennem en hård periode, men inderst inde er jeg helt sikker hun og resten af familien vil være glade. smiley

• #16   11. nov 2012 Da min mor døde her i januar, der var jeg rigtig glad for at min bedste veninde var med. Selv om jeg havde min mand og datter med, så var det helt specielt rart med hende også.
    Så for at være en støtte for din veninde, vil jeg mene at du godt kan tage med. Og selv om du ikke kendte hendes far indgående og tæt, så har du trods alt mødt ham ved forskellige lejligheder og talt med ham.
    Så primært for din venindes skyld og sekundært for at vise din respekt for hendes far.

• #17   12. nov 2012 Som præst stemmer jeg i med de andre. Har kun haft få begravelser, hvor folk har ønsket at holde det i stilhed. Det er altid en støtte at have en med, som man holder af, også selvom du ikke kender hendes far så godt.

• #18   12. nov 2012 Jeg ville klart tage med.

Måske ønsker hun ikke at tale med dig undervejs, og det kan også være hun gerne vil men ikke har overskuddet. men hun vil uden tvivl bemærke dig, og sætte pris på dine tanker!

• #19   12. nov 2012 Jeg ville bestemt også tage med. Vi bisatte min mor i starten af juli og jeg ved ikke hvordan jeg skulle have klaret det, hvis min veninde ikke havde været med. Hun sad oppe på forreste række hos mig og resten af familien.
    Men nu har min mor så også haft et sygdomsforløb på 5år, hvor min veninde netop har været den jeg kunne gå til når det hele bare blev for meget. Det var helt naturligt at hun skulle med.

Kommentér på:
Hvornår tager man med til begravelse?

Annonce