{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

spørgsmål om besøgshunde :) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

jeg er ved at skrive en opgave om besøgshunde, så jeg håbede lidt at der var nogen af jer, som bruger jeres hunde som besøgshunde eller måske arbejder et sted hvor man bruger besøgshunde smiley

Her kommer der lidt spørgsmål

bruger i jeres hunde dom besøgshunde, hvis ja, er de så uddannede/godkendte?
Hvordan blev i uddannede/godkendte igen hvilke krav blev der stillet?
Hvad synes i om kravene?
Og hvorfor valgte i at uddanne jeres hunde?

Hvordan oplever i at i hjælper?
Kan i se/mærke på dem i besøger, at de bliver glade?
Fortæl meget gerne om nogle oplevelser i har haft.

Til jer der måske arbejder et sted hvor man bruger besøgshunde

Er hundene hos jer godkendte/uddannede, hvis ikke, hvorfor ikke?
Stiller i så nogle krav til hund igen ejer?
Oplever i det hjælper beboerne?
Oplever i at nogle ikke kan lide det?
Har det nogen effekt på jer der arbejder der, negativt eller positivt?

Fortæl gerne om oplevelser smiley alle er velkomne til at deltage

Undskyld hvis det blev lidt langt, håber i vil hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål om besøgshunde :)
  • #1   12. nov 2012 Min hund er ikke uddannet besøgshund.
    Men jeg arbejder på plejehjem og fortæller de ældre om den, hvor de har ønsket at jeg tager den med. Det gjorde jeg så og der var smil og glæde omkring hunden. Også de demente blev glade og snakket on deres egen hund fra barndommen. Så det var barerigtig godt.

• #2   12. nov 2012 Det lyder som en dejlig oplevelse smiley tager su den så stadig med engang imellem ? smiley

• #3   12. nov 2012 Sally har også været med da jeg arbejde på et demensafsnit. Beboerne på hele hjemmet elskede hende helt vild og personalet på hjemmet syntes også det var dejligt at Sally kom på besøg.

• #4   12. nov 2012 Vi har søgt om at være med i trygfondens besøgshunde. Skulle ha været til sesion her i nov, men måtte melde fra da hun pt har hvalpe. Men næste år skal vi afsted til sesion. smiley

• #5   12. nov 2012 Tanja J
    Hvad er det der gør, at din hund ville fungere godt som besøgshund? smiley

• #6   12. nov 2012 Anton og jeg besøger fast et plejehjem 1-2 gange om ugen, så vil da forsøge at svare så godt som jeg kan smiley

bruger i jeres hunde dom besøgshunde, hvis ja, er de så uddannede/godkendte? Nej det er han ikke. Min mor kender lederen på det plejehjem hvor vi kommer, og så spurgte jeg om lov til at tage ham med dig over. Det fik vi så lov til på det "almindelige" plejehjem. Nogle gange senere fik vi også lov til at komme ind på afsnit C: Dement afdelingen

Hvordan oplever i at i hjælper? De gamle snakket om os resten af dagen, og de oplever tydeligvis stor glæde ved at begrave hænderne i en blød pels. Nogen gange kan vi også hjælpe med noget så simpelt som at få folk til at flytte sig. Hvis en gammel mand bare IKKE vil med, så kan det hjælpe meget at der kommer en sød ung pige og en blød hund der går med.
    Kan i se/mærke på dem i besøger, at de bliver glade? Helt sikkert! Især de demente reagerer meget kraftigt på vores besøg. De kan sågar få tåre i øjnene af glæde over det.
    Fortæl meget gerne om nogle oplevelser i har haft.
    Der er en gammel dement dame - Inger - som for det meste bare sidder i hendes kørestol og stirrer ud i luften, og det er nærmest umuligt at få kontakt til hende. Idet at jeg lader Anton hoppe op på en stol ved siden af hende, og en hjælper løfter hendes hånd over på hans nakke, smiler hun bare det største smil hun kan præstere, og "vågner nærmest op". Det er noget af det bedste jeg har set på alle mine ture derhen!
    En lidt sjovere ting jeg har oplevet, er en dement gammel dame også, som siger nogle lidt bizarre ting. Da hun første gang hilste på Anton sagde hun henvendt til ham: Din mor er da gået i sundet! (vi bor 200m fra Guldborg-Sund). Så man skal tage tingene med et smil derovre.

Håber du kunne bruge mine korte svar til noget! Ellers er du selvfølgelig velkommen til at henvende dig i en pb smiley

• #7   12. nov 2012 Catharina H

tusind tak, kunne bestemt bruge det, og må sige at det var en rørende historie smiley

• #8   12. nov 2012 Godt at du kan bruge det smiley Og ja, jeg var også meget rørt i situationen!

• #9   12. nov 2012 Grunden til at Sally kan bruges til besøges hund er hendes sind. Hendes dag er redet når folk gider at klappe hende. smiley
    Lige som Catharina her jeg også en historie:
    En dement dame som har sine dage hvor hun INTET vil, en dag hvor Sally var med på arbejde gik vi ind til damen som sad i en læne stol på sin stue og små blunrede.
    Sally og jeg kommer ind og Sally smutter hen til damen og ligger sit hoved på hendes skød. Damen vågner op og kikker på Sally og straks lyser hun op i et kæmpe smil og Sally får rigtig mange klap. Jeg havde så nogle godbidder med som hun straks fodre Sally med, og Sally sidder pænt og venter på flere godbidder.
    Sådan oplevede jeg flere af de demente som nogle dage kunne være små gnaven ind i mellem straks lyse op sår de så Sally kom lovrerne. Jeg tog flere billeder til afdeling af de demente og Sally som de fik op at hænge så de kunne se på dem. Og ind i mellem blev der snakket den der, den var sød smiley
    Jeg tog chancen at tage Sally med mig på arbejde da jeg mente at hvis et barn på 2-3 år kan kravle rundt på hunden så kunne den nok også begå sig blandt de demente og det kunne hun på bedste vis smiley

• #10   12. nov 2012 Dejlig historie smiley Tusind tak

Kommentér på:
spørgsmål om besøgshunde :)

Annonce