12.029 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Mavesyre - nogle der har prøvet det? Mavesyre - nogle der har prøvet det?

I tirsdags vågnede jeg med RIGTIG ondt i "ryggen" - ikke i selve ryggen, men nærmere inde "bagved" senere satte det sig i maven.

Jeg tog til læge (ikke min egen, da der var lukket) han sendte mig hjem med beskeden på at lægge en varmepude på maven - da det kun blev værre i løbet af aftenen ringende jeg til lægevagten, og tog derud og fik atvide at jeg nok bare havde spist noget jeg ikke kunne tåle ( jeg er gby opereret, og det er en normal komplikation kaldet dumping - det VED jeg det ikke er, for det har jeg prøvet 1000 gange før) ... jeg tog hjem igen, og ringede til min egen læge dagen efter, da det var blevet værre endnu.

Han udskrev noget medicin mod mavesyre i spiserøret, og det har fjernet de sindssyge mavesmerter jeg havde, til gengæld har jeg voldsomt ondt inde bag i ryggen.
Jeg sover max 2 timer om natten før jeg må tage noget smertestillende, og jeg kan ikke foretage mig noget i løbet af dagen fordi jeg har ondt ...

Er det normalt at det også skal gøre ondt omme i ryggen?
Jeg har taget medicin i 5 dage nu, og godt nok har jeg ikke ondt foran, men jeg har stadig meget ondt, bare inde "bagerst i maven" ...

Er der nogle der har erfaringer med dette? jeg begynder efterhånden at blive en smule nervøs må jeg indrømme ....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.
  • Shower sink water trap 1.000 kr.
  • Put a large tv up on a wall mount 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavesyre - nogle der har prøvet det?
  • #2   1. dec 2012 Men burde det stadig gøre så ondt, når jeg har taget medicin i 5 dage? fik nemlig afvide at medicinen ville virke ret hurtigt smiley

Jeg er nok lidt utålmodig efterhånden, er godt nok træt af ikke at sove ordenligt om natten, og konstant have ondt ...

• #3   1. dec 2012 Jeg lider meget af mave syrer. Hvor mange mg for du og hvilke mærke. Der kan godt være forskel. Det er bedste at tage dem 1/2 t en time før aftensmaden. Hvis det trykker meget om morgen eller i løbet af natten hjælper det at spise nogen mandler el drikke mini mælk el skummemælk. Det neutralisere mavesyrer. Jeg drikker et glas mælk om morgen det hjælper smiley

• #5   1. dec 2012 Mille N - Jeg får Lansoprazol Actavis 30 mg - det hjælper ikke rigtig at drikke mælk hos mig, der har jeg gjort massere af gange de sidste par dage, men synes ikke rigtig der er nogen forskel...

Heidi - Hvis det er normalt, er der ingen grund til at ringe til vagtlæge, jeg var bare usikker på at det skulle gøre det ...men håber det snart holder op, vil næsten hellere have ondt i maven, end i ryggen smiley

• #7   1. dec 2012 Det der med ryggen er altså ikke normalt. Måske har du nyresten? Piller plejer at hjælp rimelig hurtigt. En lille uge. Jeg vil kontakte lægen igen

• #8   1. dec 2012 Jeg er også opereret, og jeg døjer af og til med galdesten - måske det kan være dét, der er på spil.

• #9   1. dec 2012 Har aldrig haft ondt i ryggen pga. mavesyre og pillerne burde da også have taget smerten. Jeg ville kontakte lægen igen.

• #10   1. dec 2012 Annette - Jeg er tjekket for galdesten, og der var intet smiley

• #11   1. dec 2012 Jeg fik ikke ondt i ryggen da jeg havde for meget mavesyre, til gengæld sagde de på apoteket at Panodil laver ekstra mavesyre, måske værd at tænke på når du siger du spiser smertestillende smiley

• #12   1. dec 2012 Sidst jeg havde tilbageløb af mavesyre, der havde jeg så stærke smerter i ryggen (sådan inde bagved ligesom dig), at jeg næsten ik ku bevæge mig og kunne kun ligge på den ene side.. Derudover gjorde det sindsygt ondt når jeg træk vejret ordentligt...

Jeg får ik ondt i ryggen af for meget mavesyre, men altså af tilbageløb af mavesyre.. Havde ingen andre symptomer end ondt i ryggen..

Mener der gik nogle dage før det forsvandt... Men der gik i hvert fald ik 5 dage.. Måske dit er kraftigere og du derfor ska have mere medicin?? Jeg fik omeprazol 2x20 mg..

• #13   1. dec 2012 Dog hjælper intet når jeg i perioder har for meget mavesyre - har prøvet forskellige præparater og intet ka tage det smiley

• #14   1. dec 2012 Jeg får også lansoprazol, når det er værst. Pillerne hjælper efter 1/2 times tid og får MINE smerter til at forsvinde, men indtil da føles det også som om smerterne sidder i ryggen

I forhold til smertestillende, så er det Ipren, Ibumetin og andre typer medicin med samme virksomme indholdsstof - tror det hedder acetylsalicylsyre - der er slemt mod maven, hvis man har mavesyreproblemer (Jeg var i efterårsferien i en intens behandling med alverdens smertestillende, og hold nu k... nogle smerter i maven efterfølgende)

• #15   1. dec 2012 Rie - lige præcis de smertestillende kan jeg heldigvis ikke tåle pga. min operation.

Lansoprazol har også taget de smerter der var foran på maven, men de bliver ved med at være i ryggen, og jeg kan stort set ikke bevæge mig ud fra døren - går jeg ned og handler som ligger max. 300 m. væk, så er jeg nød til at sidde ned 2 gange på vej derhen, og sidde på hug i butikken - jeg er ved at blive sindssyg over det, argh smiley

Michelle - Giver det til mandag, så må jeg ringe til lægen igen, og snakker med ham om det.. smiley

• #16   1. dec 2012 Maja - det har jeg godt hørt, men jeg kan slet ikke fungere lidt pt. hvis ikke jeg tager smertestillende, og jeg kan overhoved ikke sove hvis ikke at jeg tager et eller andet imod det ... smiley

• #17   1. dec 2012 C K H - lyder som en god ide smiley Med tanke på at du har meget stærke smerter, og vi kun har lørdag, så skulle du måske lige give lægevagten et kald... Det værste der ka ske er, at de siger det ka vente til mandag når din egen læge er tilbage på pinden smiley

• #18   1. dec 2012 Michelle - Ja, men blev bare fejet så meget af sidst jeg var der, så synes det er svært at ringe igen ... nu har jeg lige været nede og købe en masse "basemadvarer" så håber det kan hjælpe lidt på det også smiley

• #19   1. dec 2012 C K H - ka jeg godt forstå.. Bare husk på at de sådan set er ansat for vores skyld - ingen patienter, intet job smiley

• #20   3. dec 2012 Jeg har fået en tid hos lægen i morgen, der er desværre stort set ingen bedring endnu, og jeg er ved at blive helt sindssyg - skulle være startet på kursus i dag, men når jeg ikke engang kan gå 300-350 m. uden at skulle sidde ned 2 gange, så er der ikke meget ved det ...

Nu har det også stået på 1 uge i morgen ... jeg er bare rad for den kikkertundersøgelse som min læge vil have jeg skal have smiley

• #21   3. dec 2012 Får du kun 30 mg om dagen?
    Godt du har fået en tid hos lægen imorgen !

• #22   3. dec 2012 Du skal ik være nervøs for kikkertundersøgelsen... Nej det er da ik super behageligt at få stukket en slange ned i halsen, men det gør ej heller ondt og når først den er forbi et vidst punkt burde brækfornemmelsen stoppe..

Hellere blive tjekket, end at rende rundt med noget der ka blive alvorligt!!

• #23   3. dec 2012 Kaj, rullepølsen og jeg ... ja? så vidt jeg kan læse i indlægssedlen må man heller ikke tage mere?? - overvejede nemlig at ringe til læge og høre det kunne sættes op...

Michelle - Jeg er MEGET nervøs for den undersøgelse desværre, men jeg kommer jo nok ikke udenom den, desværre.

• #25   4. dec 2012 Intet, udover at han lavede en henvisning til kikkertoperation ... men jeg spurgte om man kunne sætte dosis op på de piller, og det sagde han ja til, så det har jeg gjort idag, og har indtil videre ikke haft de vildeste smerter, som de sidste par dage ...

Håber jeg kan få den spray, når det nu skal være ...

• #26   4. dec 2012 Lansoprazol har jeg købt i håndkøb, dog kun på 15 mg., så tænker da lidt, det ikke er det mest effektive, han har givet dig...

Kommentér på:
Mavesyre - nogle der har prøvet det?

Annonce