{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.153 visninger | Oprettet:

Hjælp. Manglende saltning, Fald, Smadret laptop, {{forumTopicSubject}}

Hej
Min voksne søn er lige ankommet med ondt i armen og en smadret laptop.
Han er gledet på toppen af en bakke (offentlig vej) her i nærheden. Han tog den fra toppen og helt ned til bunden vandrat. Der var overhovedet ikke saltet. Jeg ved det er kommunens ansvar på det stykke vej. Hvad gør man? Ringer man blot til kommunen og siger betal eller hvad?
Min søn er på SU og jeg er førtids pensionist så pengene er små og han kan ikke undvære sin laptop.
Heldigvis er albuen ikke slemt skadet men har fået et slag. Jakken er ikke ødelagt, Jeg vil næsten sige desvære at det er en stærk jakke for hvordan beviser vi at skaden skete i fald der?
Der er ingen vidner.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Manglende saltning, Fald, Smadret laptop,
  • #2   2. dec 2012 Han har ingen forsikring. som sagt han er på SU

  • #3   2. dec 2012 Så længe han er under 21 og hjemme boende så hører han ind under din indbosforsikring og kan sagtens melde det til dem, det gjorde vi da min jakke blev sprunget i luften nytårs aften. smiley

  • #4   2. dec 2012 han bliver 22 til nytår så han er fyldt 21. Han har ikke boet hjemme siden han var 18 år. Nej min eller hans fars dækker ham ikke.
    Undskyld det tog lidt tid at svare. Gik ud og tog billeder af stedet. Det ses tydeligt at blitzen skinner i isen. Man kan også tydeligt se hvor isen er beskadiget af hans fald


  • #5   2. dec 2012 Jeg vil prøve i morgen. Har ellers tusinde ting jeg skal da jeg har fundet en lejlighed jeg muligvis ønsker at flytte til. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Fandens også jeg har bare ikke råd til at købe ny laptop til knægten lige nu. Hvis jeg skal det kan jeg ikke flytte LORT LORT LORT

    Jeg smutter i seng nu. Mit humør er på nul punktet har bare lyst til at tude og sove.
    Tjekker i morgen inden jeg gør noget om nogen har svaret med gode ideer.
    Knus til jer alle.


  • #6   2. dec 2012 det er ikke sikkert at du kan få erstatning når der er tale om søndag.
    Men jeg kender en der fik erstatning af kommunen pga manglende rydning og saltning i hendes område, hvor kommunen havde oplyst at de saltede og ryddede den gældne dag hun røg på røven og smadrede ryggen, det var faktisk en pænt stor erstatning når man egentligt tænker på at folk selv burde være rustet til at kunne håndtere vinteren og komme frem til fods uden at slå dem selv halt fordærvet.
    Jeg ville hvis jeg var dig tjekke hvad kommunen selv har oplyst omkring rydning i det pågældne område og oplyse faldet til forsikringen og kontakte kommunen.
    Det kan jo være at selvom du måske ikke kan få erstatning for ulykke, så bliver de opmærksomme på at der er et gennerelt færdelses problem der hvor din søn faldt, hvem siger ikke at det er gamle fru Madsen der styrter næste gang med rollator og knuser sin hofte hvor din søn slap heldigt med blot sin computer


  • #7   2. dec 2012 Det er da ærgerligt, men ikke nødvendigvis kommunens ( eller mine skattepenges ) problem at din søn er faldet, der er en prioriteret rækkefølge som der saltes/ryddes i og man kan ikke nå det hele samtidig hvilket er accepteret af systemet.
    Havde din søn fornuftigt fodtøj på ( min ville helt sikkert ikke have det ) og var laptoppen anbragt i en til formålet polstret taske ?
    Vi ville alle sammen betale mindre i skat hvis "folk" ikke straks rakte ud efter de offentlige kasser når de så muligheden


  • #8   2. dec 2012 hov du skal også lige se om vejen din søn faldt på måske kunne være privat eller privat ansvar at salte

  • #9   3. dec 2012 Erstatning og om kommunen erkender ansvar kommer an på hvilken prioritet vejen han faldt på har. Fx faldt min far på en "D-vej" hvilket betyder at kommunen ikke ville udbetale erstatning da det i vej & park stod som en lavprioritetsvej smiley
    Hvis jeg var dig så ville jeg ringe til advokatvagten og få et gratis råd med på vejen...


  • #10   3. dec 2012 Min søn bor ikke i kommunen. Skal man nu undersøge saltnings prioritet når man tager på besøg hos folk?
    Det kan da ikke være rigtigt hvis loven åbner mulighed for at kommunen kan omgå ansvar som almindelige mennesker ikke kan undgå? Havde det nu været privat vej/fortov var ejer jo ansvarlig. Det er pudsigt for der hvor vejen støder op til boligselskabets vej der VAR der saltet. Boligselskabet kan altså godt se nødvendigheden af saltning men kommunen kan/skal ikke på deres del?


  • #11   3. dec 2012 kommunen har altså mange områder der skal saltes, og helt ærlig nej så kalder de ikke alle ind en weekend til at salte og beboelses områder har faktisk ikke første priotet, men derimod veje der enten er livsnødvendige til hospitaler og ligne og som bliver brugt mest.
    Når det er et beboelses område, kan det meget vel være at kommunen har udstykket saltningen til vejens beboer, det er som regelt også husejerne selv der skal salte fortorvet.
    Undskyld at sige, men man bliver også lige nødt til at tænke på hvad det er man kræver og hvad det koster af andre folk


  • #12   3. dec 2012 På villaveje i langt de fleste kommuner ryddes vejene ikke. Det er kun hovedårerne, der ryddes og saltes.
    Jeg hader salt, og er glad for at de ikke rydder hos os. Salt ødelægger hunde, biler, sko, bukser osv. Det er skidt for miljøet oveni.
    Man står bedre fast på en vej med sne, end man gør på en vej, der ryddes, men hvor der er lidt is nedenunder sneen. Man skal bare tage korrekte støvler på og sætte korrekte hjul på sin bil.
    Se bare hvordan de gør i alperne.


  • #13   3. dec 2012 Du kan læse hvilke lov der er omkring det her
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133243

    Mellem 22-07 , kan man ikke forvente der er ryddet, medmindre det er meget befærdet område


  • #14   3. dec 2012 Hvis din søn ikke er hjemmeboende så har han vel selv en indboforsikring??? (Den med at han er på SU er sku en dårlig undskyldning)
    Men prøv da at kontakte kommunen for at høre hvad de siger. Personligt tror jeg ikke du/I får noget ud af dem. Men det kan jo ikke skade at forsøge.


  • #15   3. dec 2012 Det er frygtelig ærgerligt, men jeg tænker lidt: Ris til egen røv, når man ikke sørger for at have sine forsikringer i orden. Begge mine unger er på SU - ingen af dem får SU-lån oveni, begge har både indboforsikringer og ulykkesforsikringer. Faktisk kan man få billige forsikringer som studerende. Mine unger er i øvrigt 20 og 23 år. Og jeg stemmer hverken venstre eller er en mand smiley

  • #16   3. dec 2012 For øvrigt TS, hvis den søn ingen indboforsikring har, så er han dælme da også ilde stedt, hvis han bliver udsat for indbrud smiley

  • #17   3. dec 2012 dengang jeg fik SU havde jeg nu også en indbosforsikring:) og drengen er over 18 så er det da vel ikke dit problem den er ødelagt ? Burde han ikke selv finde en løsning på det?

  • #19   3. dec 2012 Selvom pengene er små når man er på SU, så er det altså frygteligt dumt at spare indboforsikringen væk

    Ja det er glat udenfor om vinteren - det ved alle da.....


  • #20   3. dec 2012 Anita, slap nu af o.o

    TS; Jeg aner ikke noget som helst, men du kan jo altid ringe ind til kommunen og spørge, om der er noget, i kan gøre?


  • #21   3. dec 2012 Tror ikke, du skal tage M alt for seriøst, Anita.

  • #22   3. dec 2012 Jeg synes da du skal høre kommunen ad om de dækker - men forvent det ikke.
    Og så vil jeg anbefale du giver din dreng en forsikring til jul. Så evt. andre uheld ikke vælter verden.


  • #23   3. dec 2012 Anita: Kommunen kan altså ikke tage ansvar for alt og alle, man har sørme også selv et. Og i det ligger, at man sørger for at tegne en forsikring. Og så synes jeg, det er far out at snakke om kliker og venstremænd og hvad ved jeg, fordi man ikke lige er enig med dig. Hvordan vil du egentlig definere M's klike?

  • #24   3. dec 2012 Anita: Det anfægter jeg vist heller ikke? Selvfølgelig bliver man ked af det, men hvis det var mig, ville jeg nok være mere ærgerlig over ikke have forsikringen på plads - eller rettere ikke at have rådgivet mine unger om det, da de flyttede hjemmefra. Jeg har dælme heller ikke røven fuld af penge - desto mere vigtigt er det så at have sig ordentligt forsikret.

  • #25   3. dec 2012 Nå jeg kan så fortælle at ham i kommunen jeg talte med var chokeret over at lige pracis den meget brugte vej ikke var saltet, Jeg skal skrive til dem og vedlægge documentation.
    Så får vi ses.
    Tak alle for jeres svar


  • #26   3. dec 2012 hold da op nogle modbydelige udbrud du kan komme med Mama Anita !

    at du synes M siger forkerte ting godtgøre ikke at du dælme også kommer med nogle ganske grimme udtalelser...!
    prøv lige at træk vejret engang og tag en kop the - overreager lige en gang til ....


  • #27   3. dec 2012 Jeg mener nu at kommunen har et ansvar at sørge for at der ER saltet...

    Vi havde en sag her i kommunen hvor en gammel dame faldt og brækkede hoften netop fordi kommunen ikke havde saltet, DESVÆRRE vandt hun ikke sagen, hvilket er for dårligt at kommunerne kan finde smuthuller i deres egne regler.... smiley

    Selvfølgelig har man selv et ansvar osse, men hvis det er så glat at en gammel dame ikke engang kan gå lige så stille og roligt uden at risikere krop og lemmer så er der altså noget galt... smiley


  • #28   3. dec 2012 Mamma Anita syntes nu osse du skulle trække vejret og lige falde ned igen...

  • #29   3. dec 2012 Calles moar håber de indser at de skal give en erstatning denne gang så han kan få en ny com...

  • #30   3. dec 2012 M syntes så ikke at så meget galde er undeholdene... smiley

  • #31   3. dec 2012 Nej, fortovene er den private grundejers ansvar. Men fx op af vores vej her er der ingen fortove, og her kommer kommunen altså først, når de har været på de store veje, så ofte går der lang tid, men jeg ved jo, at der er glat, så tager noget terrængående fodtøj på. Det er jo en umulighed for kommunen at være på alle steder på én gang.

  • #32   3. dec 2012 Jeg mener generelt at det er ens eget ansvar MEN da staten kan stille krav og bøde fælde for manglende rydning ( se vedlagte link) så skal de også selv leve op til kravene, på samme måde som de private skal. Der kan ikke gælde en lov for private og en anden for kommunerne, det er ikke ok.
    http://go.tv2.dk/articledag/id-60992024:undgå-bøder-sådan-er-reglerne-for-snerydning.html?forside
    Håber at du TS får medhold.


  • #33   3. dec 2012 orh hvor er du langt ude !!!!



  • #34   3. dec 2012 Anita: Du må lige uddybe det med det slæng, du bliver jo ved med at køre i det smiley Er du slet ikke i stand til at se din egen andel i det hver gang, der er konflikter? Har du aldrig tænkt over, at du ofte ender i den her situation?

  • #35   3. dec 2012 "Hold op så venstre folkene igang igen. Kan godt være i har røven fuld af penge og i "bare" kan gå ud i købe en ny laptop."

    jaaa... jeg ser at DU starter det hele med at skrive nogle ret nedladende hentydninger om venstre folk og hvad du ellers lige kunne finde længere nede i tråden.... ( til din information er jeg ræve rød ) og nej jeg har har IKKE røven fuld af penge.


  • #36   3. dec 2012 skriv hvor jeg misforstår den sætning ?

  • #37   3. dec 2012 hahaha så derfor er det okay ?

    så kan jeg se hvor bundlinjen for debatten ligger - jeg hopper ud !


  • #41   3. dec 2012 Annette - hahahah SÅ er overstående i tråden henvendt til dig smiley

    slikker du også røv på M ? for hvis ikke kan du godt komme igang !


  • #42   3. dec 2012 Mama, hvor er du dog langt ude !!!!! Og ja jeg er BLÅ, men det har intet med M at gøre eller at vi har røven fuld af penge !!!!!!

  • #44   3. dec 2012 for du har ikke været god til at komme med nogen håndlige kommentare ?

    jo mine er jokes fordi jeg synes du er langt ude - men må sige, Du er dælme ingen helgen Mama Anita - kig lige ind også !


  • #45   3. dec 2012 Hold da op en diskussion. Den er gået fra en måske erstatningssag til politik. Puha. smiley

    Jeg stemmer heller ikke venstre, men mener at det er et forsøg værd at se om kommunen gir erstatning.
    Når det så er sagt er er fuldkommen enig i, at det ikke er helt gennemtænkt at spare på indboforsikring. MIn kæreste og jeg er begge på SU og har hver en ulykkeforskiring + indbo...


  • #46   3. dec 2012 Mama - årh, så stopper du sgu!

  • #47   3. dec 2012 Mama Anita - jeg er vist en af de nye på hg og definitivt ikke med i et slæng (lyder ellers spændende!)
    men jeg er helt enig i, at det er dig der startede den her omgang med den spydige venstre kommentar. Man skal ikke regne med at man kan sige alt uden at der kommer modvind.


  • #48   3. dec 2012 Pia - det er du nu , for du er enig - pas på *G*

  • #49   3. dec 2012 Uuui skægt - min drøm gik i opfyldelse smiley

  • #50   3. dec 2012 Jeg tror nu der ville komme andre på banen (inklusive dig) der ville henvise til at den kommentar var spydig hvis "den anden side" havde skrevet det. Så jeg tror ikke dit argument holder.

  • #51   3. dec 2012 Pia S - velkommen i slænget *GG*

    Jeg vil nu heller ikke mene, at skatteyderne skal betale for en ny laptop...
    Det er surt... helt sikkert... Jeg ville også selv være træt af det...
    Men jeg har en forsikring der ville dække skidtet smiley

    knægten burde også have have en forsikring....
    TS fortæller, at han har boet ude siden han var 18, og så mener jeg at den slags burde være i orden.....
    Skide surt, men han kan jo så betragte det som dyre lærepenge, og være glad for, at det ikke var hele lejligheden der blev rippet smiley


  • #52   3. dec 2012 Og Mama... Nu har jeg læst hele tråden (måske du burde gøre det igen?)
    Come on.... realitycheck .....

    **A man's manners are a mirror in which he shows his portrait.**



  • #53   3. dec 2012 M - hvor f***** gemmer du alle de penge?


  • #54   3. dec 2012 Man er så dækket af sine forældres indbo indtil man er 21 hvis man bor alene smiley

  • #55   3. dec 2012 Forsikringer dækker ens børn til de er 21 normalt hjemme eller udeboende (hvis man ikke er samlevende) nogle til 23..

    At være på SU er absolut ingen undskyldning for ikke at have en indbos forsikring da den ikke koster alverdens, ellers skal hans prioriteter til at laves om fra fest til forsikring - Jeg ved hvad jeg snakker om, er selv på SU og har efterhånden været det mange år nu..

    En laptop kan købes rentefrit på afbetaling hvis det er nødvendigt.. Banken kan hjælpe..

    Mht erstatning skal du ikke regne med at få en rød reje.. Uanset om det er saltet, uanset ditten og datten, hvis du endelig skulle finde en uigennemtrængelig regel der siger de skal erstatte trækker de den i så lange træk af han vil kunne læse fra folkeskole til færdiguddannet læge i et træk før han ser nærheden af pengene eller erstatning til computeren


  • #56   3. dec 2012 du milde en ballade jeg fik startet, jeg vil afstå fra at kommentere på de værste tåbeligheder, men vil dog gerne vide hvordan man melder sig ind i M´s slæng ?

    er der en optagelses prøve eller kan sund fornuft gøre det ?


  • #57   3. dec 2012 Keld: Det kræver bare enighed, så er du med i slænget smiley

  • #58   3. dec 2012 Neeeej, kan se at man savner mig smiley Jeg har nu aldrig stemt på venstre og kunne nu heller aldrig finde på at stemme på M´s veninde smiley

  • #59   3. dec 2012 Det er da fuldstændig ligegyldigt hvilken vej det er, så er det ihvertfald forskellige fra kommune til kommune. Her i Roskilde har de ihvertfald ryddet og saltet samtlige veje og stier som er offentlige. Jeg er dog bosat igennem et boligselskab, så de sørger for rydning og saltning på vores gangarealer og parkeringsplads, OGSÅ en lørdag eller søndag aften - hvilket var tilfældet her forleden.

    Men jeg tror også du får svært ved at få kommune til at erstatte, men det kan ikke skade at søge erstatning hos dem - alternativt måske få råd fra en advokat.


  • #60   4. dec 2012 I Guder. Bare fordi man ikke er enige behøver man altså ikke blive ubehagelig. Og den går begge veje.
    Hvis jeg ikke var så meget modstander af at slette tråde ville jeg nok gøre det her. Ikke fordi jeg føler mig såret eller noget, men jeg bryder mig ikke om folk bliver uvenner på grund af noget jeg har spurgt om.



  • #61   4. dec 2012 Eddy&Sonja: det er så ikke helt rigtigt, jeg bor nemlig også i Roskilde og vores hus ligger sådan at der er offenlig vej hele vejen rundt om grunden, kun den store vej ved gavlen af vores hus er ryddet, de tre andre er ikke og bliver det heller ikke, vi må hjertens gerne selv rydde dem, men der ikke krav til os om det og der bliver bestemt heller ikke givet noget erstatning til hvis vi styrte på de uryddet veje, om jeg så tog vores fladskærm på skulderen og gik ud og skvattede smiley

Kommentér på:
Hjælp. Manglende saltning, Fald, Smadret laptop,

Annonce