15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Bumser / forkølelsessår - alder {{forumTopicSubject}}
Min datter er 9, bliver snart 10 år.
Hun lider en del af forkølelsessår, specielt her om vinteren. Sidste vinter fik hun forkølelsessår hver 3. uge og vi fik recept på Aciclovir-piller som vi starter hende på hver gang.
Igen i år er hun godt i gang med forkølelsessårs-perioder.
For nogle få uger siden, fik hun så en lille rød plamage på hagen, med en gul knop i midten. Det lignede umiddelbart en bums og vi trykkede den ud.
Nu har hun så igen igen forkølelsessår i mundvigen og stort set samme sted som sidst har hun igen en rød plamage med en gul knop.
Jeg er ikke helt sikker på at det er en bums. Jeg kan ikke helt se at en 9-10 årig pige får bumser og da slet ikke samme sted med så få ugers mellemrum og slet ikke hvis man tænker på hendes kostvaner, for der er kun slik og guf fredag og lørdag aften, så det er i hvert fald ikke junkfood, chips og slik som er skylden.
Jeg har taget et billede af denne "bums" og har tænkt mig at tage det med til hudlægen, når hun skal til kontrol i starten af det nye år - ikke kontrol pga. forkølelsessår, men noget helt andet.
Mit spørgsmål er vel egentlig lige nu, det er da absolut ikke normalt at piger i den alder får bumser ? Og det er vel ikke normalt at den samme type "bums" kommer på stort set nøjagtig samme sted indenfor så kort tid ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.932
Men en tilstoppet pore, kan man vel få uanset alder.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
For en ca. 1½ måned siden havde hun en større plamage på hagen, som jeg gik ud fra var et forkølelsessår. Men nogle af pædagogerne i SFO'en luftede tanken børnesår.
Ja, jeg ved godt at nogle piger går tidligt i puberteten og hun er da vist også sådan helt i det små ved at få antydningen af bryster, så langt fra puberteten er hun nok ikke.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
feb 2007
Hun er en lille spinkel pige, så måske der er for meget i pillerne som hendes lille krop ikke kan klare ??
feb 2007
Min datter er heldigvis rigtig rigtig god til ikke hverken at pille i sårerne eller komme tæt på nogen, når det er hun har forkølelsessår. Da hun har haft det så ufattelig mange gange, har vi virkelig indprentet hende, at al form for kysseri m.m. er strengt forbudt når der er forkølelsessår. Så jeg tænker at hun er god til at beholde smitten for sig selv ! ?
Herhjemme kindkysser vi bare i luften når hun har sår.
feb 2007
Men nej, hun går faktisk aldrig i trøjer med lynlås. Og her når det er koldt har hun enten halsedisse eller de der tørklæder som er en ring man vikler 2-3 gange rundt om halsen
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.393
Jeg har sådan nogle blæner på overlæben, hvis der går hul på det for jeg 100% sikkert mundsår.. dette gælder også uanset om hullet stammer fra en bums.. er heldigvis overstået bumsealderen
Nu døjer jeg bare med det når det er koldt og mine læber sprækker
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.393
feb 2007
Den sidder forrest på hagen og forkølelsessåret i mundvigen
jun 2004
Følger: 11 Følgere: 13 Hunde: 5 Emner: 48 Svar: 878
feb 2007
Min datter har igen igen igen fået den der bumse-lignende ting på nøjagtig samme sted på hagen. Ja, faktisk har den røde plamage som var omkring den gule/betændte udposning, aldrig været forsvundet i hele perioden.
Dvs. i mit hoved kan det ikke være en almindelig bums. Det skulle da være underligt at en pige i hendes alder, får den samme bums nøjagtig på samme sted så ofte efter hinanden.
Jeg ringede derfor til vores læge i morges, som selvfølgelig gerne ville se på den. Og efter et kig på den, mente han at det jo nok var en betændelsestilstand i huden, en enkelt børnesårs pustel (tror jeg det hedder). Så nu har vi fået Fucidin-salve og så skal der vaskes grundigt af 3 gange om dagen og smøres med salven i 5-6 dage og så må vi se om ikke det skulle hjælpe og vi får has på den.
Bumser / forkølelsessår - alder