{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Bumser / forkølelsessår - alder {{forumTopicSubject}}

Min datter er 9, bliver snart 10 år.
Hun lider en del af forkølelsessår, specielt her om vinteren. Sidste vinter fik hun forkølelsessår hver 3. uge og vi fik recept på Aciclovir-piller som vi starter hende på hver gang.
Igen i år er hun godt i gang med forkølelsessårs-perioder.

For nogle få uger siden, fik hun så en lille rød plamage på hagen, med en gul knop i midten. Det lignede umiddelbart en bums og vi trykkede den ud.

Nu har hun så igen igen forkølelsessår i mundvigen og stort set samme sted som sidst har hun igen en rød plamage med en gul knop.

Jeg er ikke helt sikker på at det er en bums. Jeg kan ikke helt se at en 9-10 årig pige får bumser og da slet ikke samme sted med så få ugers mellemrum og slet ikke hvis man tænker på hendes kostvaner, for der er kun slik og guf fredag og lørdag aften, så det er i hvert fald ikke junkfood, chips og slik som er skylden.

Jeg har taget et billede af denne "bums" og har tænkt mig at tage det med til hudlægen, når hun skal til kontrol i starten af det nye år - ikke kontrol pga. forkølelsessår, men noget helt andet.

Mit spørgsmål er vel egentlig lige nu, det er da absolut ikke normalt at piger i den alder får bumser ? Og det er vel ikke normalt at den samme type "bums" kommer på stort set nøjagtig samme sted indenfor så kort tid ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bumser / forkølelsessår - alder
  • #1   20. dec 2012 tja -man kan vel få bumser uanset alder, selvom det self ofte er særlig slemt i teenageårene, hvor hormonerne raser.
    Men en tilstoppet pore, kan man vel få uanset alder.

• #2   20. dec 2012 Jeg tænker også lidt børnesår - måske. Har googlet billeder af børnesår og nogle af billederne kunne rigtig godt ligne den hun har nu.
    For en ca. 1½ måned siden havde hun en større plamage på hagen, som jeg gik ud fra var et forkølelsessår. Men nogle af pædagogerne i SFO'en luftede tanken børnesår.

Ja, jeg ved godt at nogle piger går tidligt i puberteten og hun er da vist også sådan helt i det små ved at få antydningen af bryster, så langt fra puberteten er hun nok ikke.

• #3   20. dec 2012 Jeg har lidt RIGTIG meget af forkølselsessår. Men efter jeg er begyndt på longo vital har der intet været!!! Synes bestemt du skal prøve det.

• #4   20. dec 2012 Min søn har lige haft børnesår, og det smitter jo som sagt rigtigt rigtigt hurtigt...

• #5   20. dec 2012 Jeg har snakket med min læge om, at give hende Longovital. Men på Longovital glasset anbefales de først til børn over 11 eller 12 år mener jeg. Så derfor var vores læge ikke begejstret for at min datter skulle prøve dem allerede nu i hendes alder.
    Hun er en lille spinkel pige, så måske der er for meget i pillerne som hendes lille krop ikke kan klare ??

• #6   20. dec 2012 ***Jackie & Billie*** *
    Min datter er heldigvis rigtig rigtig god til ikke hverken at pille i sårerne eller komme tæt på nogen, når det er hun har forkølelsessår. Da hun har haft det så ufattelig mange gange, har vi virkelig indprentet hende, at al form for kysseri m.m. er strengt forbudt når der er forkølelsessår. Så jeg tænker at hun er god til at beholde smitten for sig selv ! ?

Herhjemme kindkysser vi bare i luften når hun har sår.

• #7   20. dec 2012 Longovital er en vitaminpille, som faktisk i flere år har gået for, at være god hvis man får forkølelsessår.

Men nej, hun går faktisk aldrig i trøjer med lynlås. Og her når det er koldt har hun enten halsedisse eller de der tørklæder som er en ring man vikler 2-3 gange rundt om halsen

• #8   20. dec 2012 Det kan nemt være mundsår..

Jeg har sådan nogle blæner på overlæben, hvis der går hul på det for jeg 100% sikkert mundsår.. dette gælder også uanset om hullet stammer fra en bums.. er heldigvis overstået bumsealderen smiley

Nu døjer jeg bare med det når det er koldt og mine læber sprækker

• #9   21. dec 2012 Eller det er ikke blæner.. det er sådan nogle hvide nogen under huden

• #10   21. dec 2012 Kim S
    Den sidder forrest på hagen og forkølelsessåret i mundvigen

• #11   21. dec 2012 Jeg begyndte at få uren hud som 7-årig. Har også altid været en slank og aktiv pige, og slik fik vi engang imellem om fredagen, ellers ikke sukker som jo er den store synder. MEN jeg fik havregryn, rygbrød, boller, pasta, kartofler, ris mv, som alle mulige andre - det var nok til at starte min insulinresistens. Og insulinresistens giver ofte uren hud. Mit startede også kun med enkelte engang imellem også først på hagen, senere panden og som 12-årig kunne jeg stort set ikke sætte en finger et sted på huden, hvor der ikke var akne smiley Jeg gik i øvrigt først i puberteten som 11-årig. Børnesår og forkølelsessår kender jeg ikke meget til, så aner ikke om det kan være det..

• #12   8. jan 2013 Opdatering

Min datter har igen igen igen fået den der bumse-lignende ting på nøjagtig samme sted på hagen. Ja, faktisk har den røde plamage som var omkring den gule/betændte udposning, aldrig været forsvundet i hele perioden.
    Dvs. i mit hoved kan det ikke være en almindelig bums. Det skulle da være underligt at en pige i hendes alder, får den samme bums nøjagtig på samme sted så ofte efter hinanden.

Jeg ringede derfor til vores læge i morges, som selvfølgelig gerne ville se på den. Og efter et kig på den, mente han at det jo nok var en betændelsestilstand i huden, en enkelt børnesårs pustel (tror jeg det hedder). Så nu har vi fået Fucidin-salve og så skal der vaskes grundigt af 3 gange om dagen og smøres med salven i 5-6 dage og så må vi se om ikke det skulle hjælpe og vi får has på den.

Kommentér på:
Bumser / forkølelsessår - alder

Annonce