Nødråb fra hundeejer - hundesitter mangles Nødråb fra hundeejer - hundesitter mangles
Jeg er den heldige ejer af en dejlig stor hanhund/krammebamse af racen Hovawart ved navn Samson på 10 ½ år. Han har desværre fået konstateret udbredt grå stær og forkalkninger i hjernen, som gør han ind imellem får synsforstyrrelse og ser ting som ikke er der, hvorfor han er meget ked af det når han er alene. Han er ellers velfungerende og meget glad hund, så jeg søger lige pt med lys og lygte efter en eller flere som ville have mod på at passe ham i dagtimerne mens jeg arbejder. Han er mægtigt glad for både mennesker og børn, og han kan virke eksalteret de første 5 minutter, men ellers er han en meget stille og rolig hund, som elsker at nusse, men alderen har også sat ind, så han sover meget. Jeg kan ikke bære tanken om at han er så ulykkelig og angst når jeg ikke er hjemme, hvorfor dette er et alternativ som må prøves, inden andre overvejes, specielt så længe han er en glad og ellers tilfreds hund.
Måske er der nogle af jer der kender nogen som ikke arbejder i dagtimerne og som bor i omegnen af Vallensbæk, som kunne være interesserede i at agere ”plejefamilie” for ham. Betaling finder vi ud af.
Hvis nogen kender nogen der kunne have interesse i at hjælpe mig så skriv venligst asap til mig på winnie.woer@dhl.com
Med Venlig Hilsen
Winnie Woer
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.006
Håber du finder en han kan blive tryg ved og som vil passe ham
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Solveig
Som der står, så bor jeg i Vallenbæk - det er på Sjælland små 20 km syd for KBH
aug 2008
dec 2012
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 652
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Hos min dyrlæge,ligger der af og til,nogle nogle små sedler hvorpå der står:
Jeg er en ung pige på 16 el.17 år,der gerne vil være "hundesitter"..
Prøv at kontakte din dyrlæge.Måske har den også nogle små annoncer vedr.hundesitter.
Ellers er du velkommen til at skrive tilbage mig.Så,kan du få min dyrlæges telf.nr.
Men min dyrlæge,bor altså et stykke vej fra Vallensbæk
god jul til dig og din dejlige "halvgamle" skønne hund
mange hilsner
vibeke ,
jan 2008
Jeg synes nok du er temmelig "brutal". i dit "gode" råd. til winnie w.
winnie w,spurgte jo IKKE om råd,til sin hund.Hun spurgte blot her på h.g.,om nogen kendte nogen,der af og til kunne gå ture og ellers "nusse",om,den dejlige lidt gamle hund,som har nogen skavanker,men ellers er en blid og harmonisk hund.
Så hvorfor i al verden kommer du så med den besked:har du overvejet ect...
Det skal du da ikke blande dig i.
Winnie spurgte jo ikke om råd,hun.
Og,igen winnie p spurgte jo ikke om råd,blot om nogen kendte nogen ect....æ
Jeg,kan fortælle dig,at mine to forrige hunde led også af div.skavanker,da de blev 10 år.Skavankerne,ordnede "vi hen ad vejen".
De blev begge mellem 11 og 12 år gamle.
Min mopse Verner,har kun et øje,og det tænker "vi" aldrig over.Han fungerer lige så fint,som hvis han havde begge øjne.
Da,han så fik bøvl med det raske øje,faldt det mig ikke et sekund ind,at han skulle "put too sleep" .Jeg tænke så,der findes førerhunde,så må der vel også være kurser for hundeejere,som har blinde hunde.
Nu,ender historien godt.Hans raske øje fejler intet,Verner havde blot fået lidt ufarligt udflod fra øjenkrogen,og det kommer fordi jeg ikke har været så flink,at rense hans øjenkrog.Han har mopse øje,og det skal passes.
vibeke
dec 2012
Du skal aldrig være i tvivl om at hvis jeg mente Samsons livskvalitet var skidt,¨så blev hans skam også aflivet. Han har det ellers godt og er en glad og tilfreds hund som lever fint med de skavanker han nu engang har. Selvfølgelig er min dyrlæge som i øvrigt har kendt Samson hele hans liv, været med på råd og det er også på råd fra dyrlægen at dette prøves. Så længe Samson har god livskvalitet, så fortjener han det bedste og det er min pligt at give ham det som ejer. Hvis han kan have et harmonisk liv ved at være hos nogen så han ikke føler sig utryg mens jeg arbejder, så er både han og jeg glad.
Vibeke
Tak for dit input. Samsons dyrlæge bor nu også langt fra ham, helt i Køge og han er skam med på råd
aug 2008
jan 2008
Håber du finder en god hundesitter,til din fine lidt ældre hund.
Her på h.g.,har jeg af og til set,under markedet,piger,der tilbyder "hundesitting".
Du kan da forsøge
god jul til dig og din hund
hilsen
vibeke
jul 2011
Vibeke dig gider jeg slet ikke spilde min tid på, læs det jeg har skrevet igen. Der er ingen "råd" der er et SPØRGSMÅL. Så puds brillerne, og kom ned derfra igen
jan 2008
gentager bare lidt af det du har skrevet::
""Har du overvejet aflivning nå den er så dårlig" ;;
Så,hvis du læser winnie w .,indlæg en gang til "for prins Knud".Så,har hun overhovedet IKKE overvejet en "put too sleep".Den fine ældre hund,kan jo sagtens løbe lidt rundt,og "læse dagens avis".
Så,hvorfor skulle du lige komme ja med det "brutale" indlæg,som måske nok har gjort lidt ondt i hjertet på Winnie w.Hvis jeg havde modtaget sådant et indlæg,ville jeg blive frygtelig ked af det.,
winnie w,spurgte jo om råd vedr.en evt.aflivning,MEN,om nogen kendte nogen der kunne "hundesitte"
Du har åbentbart alligevel brugt din tid,på at svare på, det jeg skrev.
Så,nu siger jeg pænt farvel,til denne her tråd,Orker ikke mere ordkløveri,omkring "råd vs.spørgsmål"
vibekel.
.
t.s.
jul 2011
dec 2012
jul 2011
Rigtig mange mennekser tænker ikke på hunden, i en sag som denne. Men det kan jeg se du gør. At min indlæg virker hårdt og brutalt kan jeg ikke se, men du kunne heller ikke se mig da jeg spurgte. For jeg spurgte kun fordi jeg tænker på din hund, og ingen anden.
Nogle gange bliver mine indlæg misforstået meget, fordi jeg ofte er meget dårlig til at skrive så det er skåret ud i pap, hvad jeg mener. For det er man nød til at gøre, ellers vil alle forstå på deres egen måde.
Men det var ikke for at virke provokerende, eller lign. Kun fordi jeg tænker på din hund
dec 2012
Den dag Samson ikke har livskvalitet tilbage,,så skal jeg nok tage den beslutning også, men indtil da fortjener han det bedste jeg kan give ham, og måske er en hundesitter lige præcis det han har gavn af lige nu
jul 2011
dec 2012
aug 2008
jan 2008
Så,får din ældre gentelman,forhåbentlig en god julegave,og du får forhåbentlig også en god julegave nemlig:
en hundesitter
Er så glad på dig og din hunds vegne..Så,det skal nok gå altsammen
god jul igen,til dig og din hund
vibeke
Nødråb fra hundeejer - hundesitter mangles