53.321 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

optøning af flæskesteg + efterfølgende holdbarhed i køleskab + stegetid? optøning af flæskesteg + efterfølgende holdbarhed i køleskab + stegetid?

Hej alle sammen,

Har en flæskesteg på ca 1,5Kg i fryseren og vil høre hvor lang tid sådan én er om at tø op i køleskabet?

...og hvor lang tid kan den optøet steg herefter holde sig i fryseren?

Sidste spørgsmål for nu hvor længe ska' den have i ovnen ved 100grader?

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  optøning af flæskesteg + efterfølgende holdbarhed i køleskab + stegetid?
  • #1   22. dec 2012 jeg ville tage den ud nu og sætte den i køleskabet, ang. stegning, så koger jeg lige stegen af i bradepanden med sværen i vand ved 225 gr. i 20 min - tager den ud og tjekker om sværen er skåret ordenligt igennem, derefter gnider jeg den med salt og tjekker at den er nogen lunde lige, hvis den falder så klodser jeg den op på halve rå kartofler eller sammenrullet folie, sætter den i ovnen ved 120 gr i ca 2½ time, og så skruer jeg op på 200 og giver den en halv time mere, hvis sværen ikke er helt sprød så får den lige lidt under grillen - tager den ud, drysser lidt salt på sværen og lader stegen hvile i 5-10 min inden den skæres:) -god jul!

• #3   22. dec 2012 Karin hvor lang tid er optøning når den står i køleskabet?

• #4   22. dec 2012 og hvor længe kan den holde sig i kølekabet efter optøningen?

• #5   22. dec 2012 Jeg mener man regner med et døgn pr. kilo til optøning i køleskabet. Holdbarheden vil jeg TRO er et par dage. Men hæng mig ikke op på det.

• #6   22. dec 2012 Holbarheden hænger også sammen med hvor frisk kødet var og vor hurtig indfrysning den var...
    Jeg tog min kalkun på 4 kg. ud af fryseren i går efterm. satte den i soveværelset som er kolderen end køleskabet, og regner med det er optøet til d.24.

• #7   22. dec 2012 ok mange tak alle sammen smiley

Kommentér på:
optøning af flæskesteg + efterfølgende holdbarhed i køleskab + stegetid?

Annonce