{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Bliver hun da aldrig rask ? {{forumTopicSubject}}

Fredag før jul var min datter skidt tilpas hele dagen og bon'ede ud om aften med feber og ondt i halsen. Dagen efter var hun dog feberfri igen og havde det bedre, men stadig ondt i halsen.
Så kom snotten, og hun har bare snottet siden juleaften. Hendes stemme lyder ikke som hendes egen, og nu ser det ud til der er tilkommet øjenbetændelse.
Umiddelbart har hun kun haft feber den fredag. Har i løbet af ugen set nogenlunde ud - på trods af snotten.
Men i dag synes jeg godt nok at hun ligner lort (undskyld mit udtryk), men hun ser træt og syg ud.

Hvis øjnene stadig ser betændte ud i morgen, tænker jeg at jeg lige tager et kald til vagtlægen og får noget at dryppe med.

Ville egentlig ikke noget specielt med dette indlæg, synes bare at hun godt snart må blive helt frisk igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver hun da aldrig rask ?
  • #1   30. dec 2012 Øv hvor træls smiley

    Sådan noget kan bare tage så lang tid, og det lyder som om hun er rendt ind i flere vira oven i hinanden..

    Man kan se herrens ud når man har øjenbetændelse, med hævede og røde øjne der løber i vand.

    Stakkels hende, håber snart hun er oven på igen.
    God bedring med hende.


  • #2   30. dec 2012 Min kæreste's kammerat blev syg et par dage før jul.. Han er stadig syg. Jeg har to i familien som ligger syge og har lagt i sengen en del dage nu.. Det er rigtig træls lige nu her i juletiden / nytår.. God bering med hende smiley
    Tror det skyldes den der influenza som rigtig mange har lige nu og den vare ved en blot et par dage..


  • #3   30. dec 2012 Ja det er træls.
    Har i dag startet hende op på en mixtur som jeg selv har taget i over 1 år, hvilket har betydet at jeg ikke har haft en ordentllig forkølelse siden og ingen bronkitis. Så håber den kan booste hende, så hun kan komme på toppen igen.


  • #5   30. dec 2012 Hun er 9 (10 om en måned).
    Det er da muligt man skal have vagtlægen til at lytte til hende. Men synes måske også det er lidt overkill.
    På den anden side, skulle hun have en kold lungebetændelse, skal den selvfølgelig behandles.


  • #6   30. dec 2012 Jeg har været syg siden den 30 november, med utilpashed og feber et par dage af gangen, hvorefter det aftager, for så at vende tilbage med samme omgang igen efter et par dage. Snotten og hosten har hængt ved siden dag et!
    Jeg har endda været på antibiotika uden resultat, og er nu ved at være godt træt af det hele.
    Det må være en meget sejlivet omgangssyge der florerer!


  • #7   30. dec 2012 Ja, der er rigtig mange ting i "luften" for tiden, rigtig mange er syge af enten det ene eller det andet.

  • #8   30. dec 2012 Jeg fik ondt i halsen og snot i lange baner 2 dage før jul. Jeg snotter og hoster stadig, føler mig utilpas og træt smiley

    Det er en sej en, den der florerer lige nu, så det er bare ikke andet at gøre end at være tålmodig.... Men kan da godt forstå du er bekymret for din datter. Jeg ville dog ringe for at få noget til øjnene.


  • #9   30. dec 2012 Kunne høre i nyhederne at en influenza patient er blevet indlagt på intensiv i Århus..

    Jeg er pga. kronisk sygdom vaccineret så jeg bliver aldrig hårdt ramt. Ja faktisk er jeg sjældent syg, selvom jeg får immun nedsættende medicin.. Jeg er heldig smiley


  • #10   30. dec 2012 Pletpølsen og Jeg
    Jeg ringer også til lægevagten med øjnene i morgen, hvis de stadig er røde som de er blevet i dag.

    Det gode er, at efter nytår er den første uge en kort uge - onsdag og torsdag. Fredag bliver hun nød til at holde fri da hun har en tid hos hudlægen om formiddagen, dvs. hun kommer med mig på job så vi kan overholde tiden - mest praktiskt så jeg ikke skal tage fri eller køre frem og tilbage.


  • #11   30. dec 2012 Tine A
    Jeg kunne også have fået influenza-vaccinen gratis på jobbet, men var selv lidt småsnottet i den periode, så derfor blev det ikke til noget. En af lægerne på jobbet har så fortalt, at vaccinen også kan risikere at forværre astma'en og det har jeg ikke lyst til. Selv om jeg burde få vaccinen netop pga. min astma, så jeg ikke ville blive så hårdt ramt af influenza.
    Så pest eller kolera ??


  • #12   30. dec 2012 Forresten god bedring med hende:)

  • #13   30. dec 2012 Mig, min kæreste + mine forældre( bor ikke sammen med mine forældre, men holde jul der) har lagt siden den 25, med opkast, feber, dårlig mave, snot og ondt i halsen. Det er andet år nu i mellem jul og nytår, så tror bare vi dropper julene næste år og rejser væk :S

    Håber dit lille pus får det bedre.


  • #14   30. dec 2012 Anne.. Hvis det kan forværre din sygdom synes jeg det er mærkeligt at du bliver anbefalet vaccinen??

  • #15   30. dec 2012 Tine A
    Jeg er IKKE blevet anbefalet vaccinen, men den er tilbudt gratis til de personaler på mit job som ønsker at modtage vaccinen.
    Men man anbefaler generelt folk med bla. astma, KOL og visse andre sygdomme, at blive influenza-vaccineret, da netop influenzaen kan være risikabel hvis man bla. har astma.
    Det er så nok de færreste med astma der får en forværring af vaccinen, men det er en mulighed.


  • #16   30. dec 2012 Okay Anne.. Så må man veje for og imod som du selv er inde på..

  • #17   30. dec 2012 Præcis. Og de sidste par år har jeg været i tvivl om jeg skulle tage imod den, også fordi at man jo risikere at blive lidt syg af selve vaccinen. Men mild forkølelse begge år har forhindret mig i at prøve vaccinen.

  • #19   31. dec 2012 Arghhh møg tråd altså! smiley
    Jeg fik det skidt igår efter arbejde og så kom feberen, fik det dog svedt helt væk i løbet af natten og nu har jeg "bare" sindssygt ondt i halsen samt bøvser/lidt kvalme... Måtte melde mig syg på arbejdet, da jeg er sælger

    Men nu bliver jeg da bekymret for om forkølelsen venter mig smiley


  • #20   31. dec 2012 Har indtryk af, at der desværre er rigtig meget i omløb lige for tiden. Jeg kender flere, der har ligget syge siden før jul.

    Jeg har ligget syg siden d. 26.
    Startede med en smule ondt i halsen om morgenen d. 26., men jeg skulle til julefrokost hos kærestens moster, så valgte alligevel at tage toget ved middagstid. Allerede ved 2-tiden havde jeg det så skidt, at jeg knap nok kunne gå på mine egne ben og jeg fik den vildeste feber, så det var dælme godt nok en lang dag, eftersom vi først var hjemme ved 20-tiden. Tror aldrig jeg har været så hårdt ramt af en influenza, som jeg var den dag. Jeg kunne tude så ondt havde jeg i kroppen.
    Lige siden har det været med voldsomt stoppet næse, hævet og øm hals med slim, hosten, nysen, harken og så let feber de sidste par aftener også.
    Jeg synes det har lange udsigter, og jeg har svært ved at se mig selv på arbejde på onsdag.

    God bedring med hende!


  • #21   31. dec 2012 Hendes øjne var stadig rigtig meget rødsprængte til morgen, så ringede til vagtlægen, som straks udskrev en recept på øjendråber til hende, så nu er hun i behandling med det. Det tog næsten 20 min at komme igennem til vagtlægen, så de har travlt.

    Hun er stadig snottet og ligner noget katten har slæbt ind, men virker ellers frisk nok på trods af snot, hoste og røde øjne.


Kommentér på:
Bliver hun da aldrig rask ?

Annonce