1.903 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Spar nord korttype Spar nord korttype

Hej alle.
Da min kæreste og jeg gerne vil lave en fælles madkonto - hvor der så skal tilhøre to kort, vil jeg lige høre om nogle af jer kan svare på disse spørgsmål.
Vi har ikke samme bank (han har spar nord og jeg har danske bank). Kan man lave en fælles konto, eller få en konto med 2 kort i een af bankerne? Eller må jeg skifte bank?
Har egentlig ikke det store problem med at skifte bank, ud over at jeg nu i danske bank har et MasterCard hvor jeg ikke kan lave overtræk.. Dog er det ikke et MasterCard debit, som jeg ved at man forskellige steder ikke kan bruge. Kan bruge mit kort nærmest overalt og det er det vigtigste for mig.

Derudover - ved i så om man i spar nord kan få et dankort hvor man ikke kan trække over?
Mvh. Marie.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spar nord korttype
  • #1   2. jan 2013 Jeg kan godt svare dig på lidt af det:

Ja, i kan sagtens få hver jeres kort til den samme konto. Også selvom det ikke er din faste bank. Det har min kæreste og jeg. Hans bank er Danske Bank og jeg har Nykredit og vi har så en madkonto i Danske Bank med hver vores kort til. Det fungerer i øvrigt rigtig rigtig godt!

Omvendt, så er vores budgetkonto, hvor regninger bliver betalt fra, så i min bank smiley

• #2   2. jan 2013 Min kæreste og jeg har hver vores bank, men vi har en fælles budgetkonto i hans bank med hver vores kort til. ALLE vores fælles udgifter kører over den konto, så det er både husleje, el, vand, varme, licens, tv, internet og mad. Derudover har vi så hver vores budgetkonto i vores egen bank til vores egne ting. Det fungerer rigtig godt! Jeg har Sparekassen Faaborg og han har Nykredit.

• #3   2. jan 2013 Man kan ikke få et dankort hvor man ikke kan trække over. Men man kan lave en aftale med banken om at de skal spærre kortet med det samme det bliver overtrukket uden aftale herom. Det koster 300 kr hvis banken er nødt til at spærre det, men det har virkelig hjulpet mig. Bare tanken om et spærret kort og 300 kr ud af vinduet er rigeligt!

• #4   2. jan 2013 Tusind tak for jeres svar ;). Vil nemlig ikke til at flytte bank hvis det kan lade sig gøre der hvor jeg allerede er.

Og mht. Dankort - så er det mest fordi at jeg nogle gange ikke lige præcist ved hvad der står på kortet, så vil ikke risikere overtræk :-). Men jeg vil så snakke med min egen bank i morgen :D..
    Ved i så ca. Hvor meget i bruger på mad om måneden? Vi er to unge på 21 år ;). Og lige nu køber vi ind i dagli' Brugsen - dyrt. Så vi bruger mange tusinde kroner på mad hver måned.

• #5   2. jan 2013 Altså mht. overtræk, så kan jeg sende en sms til Danske Bank og så får jeg en sms tilbage med hvad der står på madkontoen. Måske er den mulighed også i Spar Nord?

Tja, det er faktisk meget forskelligt hvad vi bruger på mad her hjemme. Vores madkonto dækker også café, restaurant, husholdning (shampoo, toiletpapir etc.)... Nogle gange bruger vi meget fordi vi går ud og spiser, andre gange er der overskud sidst på måneden.

Dog vil jeg klart anbefale jer at handle et billigere sted. Nu ved jeg ikke hvor i bor, men Netto, Rema1000 og Fakta er ganske fine steder at handle. Vi handler dog også ofte i Føtex, da det er det eneste sted jeg kan få laktosefri mælk (jeg er intollerent) og sojayoghurt.

Edit: endnu et tip er at handle i tyrkiske grønthandlere. Ofte er krydderurter, grøntsager og frugter langt billigere end i supermarkedet.

• #6   3. jan 2013 Tak for tippene! :D.
    Ved godt at vi handler det dyreste sted - og det skyldes dovenskab! Brugsen ligger måske 50 m. Væk - mens fakta ligger 600 meter væk - hvilket jo er ingenting. Men nogle gange er det bare lettere liiiiiiige at hente det vi mangler i Brugsen - kan dog være vores nye madkonto hurtigt giver os et forfærdeligt chok og pludselig gør de 600 sølle meter til fakta til en fornøjelse smiley

• #7   3. jan 2013 Ellers er der jo Via electron. Der kan ikke hæves over.

• #8   3. jan 2013 Ja men det virker lige så lidt som MasterCard debit :(. Måske er det bare på tide at jeg får mig et dankort ;). Hehe

Kommentér på:
Spar nord korttype

Annonce