{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Drømme - Tinketank {{forumTopicSubject}}

Hej jeg så en tråd her forleden om drømme når man er syg, og kom til at tænke lidt på drømme generelt. Jeg ved godt at man siger at drømme er ubearbejdede oplevelser og minder som hjernen bearbejder i søvne.

Men det var sådan jeg kom ind i det lidt mere skøre del af det ^^.
Er der nogen af jer som har prøvet at drømme noget som er sket i virkeligheden senere i jeres liv, så i faktisk drømmer det før det sker? Nogen der har en fornemmelse af dejavu som om i har været der før?

Jeg boede engang på et meget stort stutteri i brønderslev, hvor vi selv avlede heste (eller mine forældre gjorde) Jeg var ikke så gammel men vi havde en hoppe som snart skulle fole. En nat meget tæt på hoppens termin, drømmer jeg at jeg går ud i stalden dagen efter og finder mor og føl døde i boksen, så allerede der selv om jeg ikke var mere end 13 eller sådan noget, så skynder jeg mig ned til mine forældre og fortæller om min drøm, det første min mor gør er at trække i tøjet og løbe ud i stalden. Der vinder vi så hoppen midt i problematikken at føllet vender forkert og hoppen ser ud til at have givet op, vi får redet hoppen, men det smukke lille føl døde. Siden den dag har jeg altid skrevet mine drømme ned om morgen eller midt om natten alt efter hvornår jeg vågner af dem. Jeg ved jeg måske er mystisk, men jeg tror at det man drømmer kan have en dybere mening, man skal bare søge dybt nok for at finde den, det overstående er bare en af mine oplevelser som der ellers er en del af i min familie. Jeg ville bare høre om andre har prøvet dette eller måske tror på dette, så jeg ikke er helt skør hihi ^^

Jeg elsker at drømme, men nogengange kan det være så livagtigt at det næsten er skræmmende. Håber ikke dette var sådan helt vildt syret for jer, jeg syntes bare lige det kunne være et interessant emne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drømme - Tinketank
  • #2   10. jan 2013 Det var en rigtig grim oplevelse, men idet mindste overlede hoppen og fik senere hen et nyt smukt og velbygget føl smiley Jeg kan godt engang i mellem tro på hokuspokus smiley især med drømme pga af mine oplevelser.

  • #3   10. jan 2013 Ligesom DKK tilhænger skriver har jeg også prøvet det, men kan også kun huske følelsen af at det er som om det er sket en gang før og ikke hvad osv..

    Ved ikke hvad jeg tror på, men er meget overtroisk..
    har jeg en forfærdelig drøm hvor en i familien f.eks. dør så det første jeg gør næste morgen er og kontakte personen og fortælle om min drøm og det tror jeg vi alle gør i familien..

    Har i så en drøm i bare har haft de sidste mange år? ikke en i drømmer om mange gange, men måske bare en enkelt gang om året ?
    smiley smiley


  • #4   10. jan 2013 Det har jeg prøvet nogle gange. En gang for mange år siden drømte jeg at min bror kendte en der skulle af med en kattekilling. Det var en lille grå hankat. Dagen efter kommer min bror og spørger om ikke jeg kan overtage en killing fra en han kender. Gæt selv farve og køn. Noget senere drømte jeg at jeg og min familie stod ved min farbrors grav og kastede blomster ned på kisten. To dage senere kom min mor og fortalte at han var død. (han var ret syg i forvejen). Og sidst da min far døde. To dage inden drømte jeg at han fægtede med armene og lige som forsøgte at få fat i noget. Det skete næsten som jeg havde drømt og det var min mor han ville holde fast i.

  • #5   10. jan 2013 Ja det har jeg prøvet mange gange smiley bl.a. da jeg var gravid med begge mine børn der drømte jeg deres køn (vi fik ikke noget af vide ved scanningerne) og har også prøvet at drømme inden en jobsamtale at jeg ville få jobbet hvorefter jeg fik det smiley det er sket mange flere gange men det er dem jeg husker bedst - jeg drømmer meget hver nat og kan ikke altid huske hvad, men vågner som regel op med den stemning som der har været i drømmen....

  • #6   10. jan 2013 Yeah jeg er ikke den eneste som drømmer og oplever! smiley hehe The Fish Nerd det var nok meget godt det ikke skete i Virkeligheden smiley

Kommentér på:
Drømme - Tinketank

Annonce