{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.953 visninger | Oprettet:

HJÆLP operation i skulder!!!!! {{forumTopicSubject}}

hej alle

Jeg går sygemeldt pt. da jeg fik en arbejdsskade i højre skulder.
der var et ledbånd der var revet over, men det gik godt efter sidste scanning da der var en god mængde arvæv til at gendanne dette.

men min bicepsscene var meget beskadiget og blev derefter sagt at jeg skal opereres i slut januar... MEN, der er mange dumme ting ved at blive opereret i skulderen.. det kan blive meget værre..
er der nogen der har erfaringer inden for dette, eller måske selv har prøvet ligende ? har virkelig brug for råd om jeg skulle tage den her operation....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP operation i skulder!!!!!
  • #1   14. jan 2013 jeg er selv opereret i den ene skulder og der fik jeg også af vide at de kunne blive værre, forblive det samme eller en forbedring

    Det er forblevet det samme, så den mulige operation i den modsatte skulder har jeg valgt at lade være med at tage

    Skulderen er noget af det værste at få opereret fordi du praktisk talt ikke kan holde det i ro, lige gyldigt hvad du gør har du belastning i og omkring den


  • #2   14. jan 2013 må jeg spørge hvad du fejlede i din skulder?
    og efter operationen, gik der længe før du kunne bevæge dig ordenligt igen med skulderen?
    vil bare ikke ende med at blive opereret og at det er blevet værre... :s


  • #4   14. jan 2013 de endte med at finde ud af at det var mine ledbånd der var noget galt med, oprindeligt troede de at det var ledende der var for "lange" og der blev høvlet noget af dem

    nu er jeg ikke typen der kan holde mig i ro, men tror de sagde 6 uger, det overholdt jeg ikke, gik til genoptræning i 3 mdr. uden forbedring, tvært imod, havde jeg ondt hvergang jeg kom hjem, så jeg stoppede, og nu lever jeg bare med smerterne


  • #5   14. jan 2013 Er blevet opereret to gange i skulderen for rotator cuff syndrom..
    Og det er desværre ikke blevet bedre..

    Har lige været til kontrol i dag, og kirurgen er ikke fortrøstningsfuld..


  • #6   14. jan 2013 Når man bliver opereret i led er der altid en risiko for at det bliver værre pga. arvæv eller at det forbliver det samme.

    Jeg har en alvorlig diskusprolaps som læger siger kræver operation da jeg ellers kan risikere lammelse! Men jeg har arbejdet på reumatologisk afd. og oplevet folk der kommer igen... og igen fordi de har dannet arvæv der gør deres funktionsniveau og symptomer værre . så jeg ville tænke mig godt om inden jeg lod mig operere i et led.


  • #7   14. jan 2013 Min bedre halvdel er opereret i skulderen, og han fraråder alle, at få en operation der, hvis det kan undgåes....

    Han har store smerter dagligt, og må stadig ty til blokader for, at lindre smerterne bare en smule... og det virker så kun i en uge....

    Hans er ikke blevet bedre.... hverken 1. 2. eller 3. gang han blev opereret.....


  • #8   14. jan 2013 Og må hellere tilføje jeg er i arbejde uden tunge løft eller andet der belaster og det fungerer upåklageligt.

  • #9   14. jan 2013 puha den er godt nok svær. For man sidder jo med en forhåbning om at det kunne blive bedre hvis man lod sig operere.. men det præcist lægen sagde var at fordi det ikke er 100 procent ærlige billeder man får af MR scanning, så vil de åbne op ved min bicepsscene, og hvis det ikke er så slemt som det så ud, så lukker de til igen, men hvis der er noget, så vil de prøve at gøre noget ved det....
    årh hvad søren skal man vælge ;s


  • #10   14. jan 2013 Jeg er så en af dem der har gode erfaringer med at blive opereret i skulderen.... Efter en skade hvor der var en som fik et epileptisk anfald og faldt forover og samtidig greb fat i min arm så den gik delvist af led havde jeg et laaaangt forløb med flere og flere smerter og mindre bevæglighed i skulderen. Jeg var gennem genoptræning ved fys, blokader osv osv - til sidst valgte jeg at få den opereret hvor de fjernede noget af kravebenet, spaltede senerne, og i det hele taget ryddede op inde i leddet. Efter 14 dage kunne jeg køre bil igen og efter 1 måned havde jeg det meget bedre end før OP og efter et år var der slet ingen gener i den smiley

  • #11   14. jan 2013 Jeg blev opereret i min skulder for en måned siden. Jeg fik fjernet en betændt slimsæk og slebet lidt af en knogle. Det går langsomt men sikkert fremad - der går dog lidt inden jeg er tilbage på job.
    Nej sagde nej tak til operation for et år siden, men efter endnu et år i smerter blev jeg enig med mig selv om, at jeg lige så godt kunne få det lavet - det gik jo ikke væk af sig selv.
    Jeg tror på det bliver godt!!


Kommentér på:
HJÆLP operation i skulder!!!!!

Annonce