{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Tilskud, paradentose {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der ved om man kan få tilskud fra det offentlige til nye tænder? Vedkommende det drejer sig om har meget slem paradentose og er begyndt at tabe sine tænder nu.
Vedkommende har gået regelmæssigt til tandlæge for at få tjekket op det, men de er meget pludselig blevet løse inden for det sidste stykke tid og der er nu røget en tand. Vedkommende har haft svært ved at kontrollere det smiley

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget på Google om hvordan og hvorledes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilskud, paradentose
  • #1   15. jan 2013 Det er en del af finansloven, som er ved at blive vedtaget.
    Det tager nok et par måneder før alt er på plads

• #2   15. jan 2013 Det vil jeg mene at du godt kan. Kommer måske an på denne persons indkomst, forsikringer osv.

Har i hvert tilfælde hørt om folk (i Nordjylland), som har fået plastik-kirurgiske operationer gratis, fordi f.eks. lille barm har påvirket deres psyke og selvværd.

Ved kommunen vil de finde ud af om det er muligt for denne person at få hjælp. Vil nok råde personen til at gå forbi sin læge, og fortælle om hvordan vedkommende har det psykisk med denne her sygdom.
    Og så bagefter henvende sig til kommunen. Ved i hvert tilfælde at der ved kommunen kan laves et skøn for lavindkomstgrupper. Men det er jo meget forskelligt i hvert enkelt tilfælde.

• #3   15. jan 2013 Housebuster - Har du evt. et link til det med finansloven?

Marie B - Jeg håber da at vedkommende kan, da personens indkomst ikke er så høj og det ville derfor være umuligt at kunne betale det selv.
    Tænker at lægen måske ikke kan gøre så meget, når det er hendes tænder? smiley Ved det selvfølgelig ikke, men de ville jo generelt bare henvise til en tandlæge og jeg synes ikke vores tandlæge (vi har den samme) er særlig hjælpsom på det område når pludselig handler om penge.

• #4   15. jan 2013 Maria det er rigtigt at kommunen kan give en enkeltydelse til tandbehandling til personer på baggrund af en økonomisk vurdering.
    Men der er ved at blive indført lovgivning så vi alle har ret til tandbehandling i forbindelse med visse sygdomme. Paradentose er en af dem.

• #5   15. jan 2013 Nej jeg har ikke et link.
    Jeg sad den anden nat og så behandling af forslaget i folketinget.
    Men prøv at søge på folketingets hjemmeside.

• #6   15. jan 2013 ww.fm.dk/Publikationer/2011/~/media/Publikationer/Imported/2011/Aftaler%20om%20finansloven%20for%202012/web_aftaler%20om%20finansloven%20for%202012.ashx

side 31

• #7   15. jan 2013 Renée: Nej, men det kan jo gå ud over selvværdet, og så er det jo lægen og måske derefter en psykolog der skal vurdere om dette forringer personens livskvalitet.

Okay. Er ikke kendt med det nye lovforslag?
    Men ja, hvis personen har lav indkomst på samme tid, er chancen for hjælp jo nok større. Håber da denne person kan få hjælp.

• #8   16. jan 2013 Der er ihvertfald, som reglerne er skruet sammen nu, ingen tilskud til paradentose behandling. Ikke engang til kræftpatienter, som har fået munden ødelagt under strålebehandling. Ved jeg af erfaring....

• #9   16. jan 2013 jeg kunne ikke få nogen hjælp overhovedet da mine tænder begyndte at falde ud. så måtte selv betale de små 20000kr det kostede at få fjernet samtlige kindtænder.

• #10   16. jan 2013 Marie B - Det er selvfølgelig rigtigt, det kan jeg lige prøve at sige til vedkommende. For selvfølgelig giver det lavt selvværd at være 54 år og så ens tænder falder ud. smiley

Det er da egentligt utroligt at man ikke kan få betalt sådan nogle ting hvis det er sådan, eller bare få tilskud. Man vælger jo ikke selv om man vil have paradentose eller kræft for den sags skyld. Det er sku' for langt ude.

• #11   16. jan 2013 Engang hed det sig at folk ikke måtte gå rundt uden tænder i munden!!

Det er forkasteligt at folk ikke kan få hjælp...

• #12   16. jan 2013 Er vedkommende evt på kontant hjælp ? Der er nemlig en ny lov der er trådt i kraft ..

• #13   16. jan 2013 om man er 54 eller 30 det er ikke sjovt at miste sine tænder!!

• #14   16. jan 2013 Vedkommende er på dagpenge. Man tror at jeg har fundet ud noget, som jeg kan gå videre med.
    Det kan i hvert fald ikke være rigtig at man kan få nye bryster gratis, men ikke nye tænder pga. sygdom.

Kommentér på:
Tilskud, paradentose

Annonce