3.263 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

ødelagt lynlås i støvle - hvad er mine rettigheder ? ødelagt lynlås i støvle - hvad er mine rettigheder ?

I slut september købte vi vinterstøvler til min datter. Lynlåsen i den ene støvle er nu gået i stykker.
Har stadig bon fra butikken.
Er der nogen som ved hvad jeg har af rettigheder, når nu jeg går ned og klager over lynlåsen ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ødelagt lynlås i støvle - hvad er mine rettigheder ?
  • #1   21. jan 2013 Du har to års reklamationsret, og regner med lynlåsen går ind under det.
    Heldigvis har du de første 6 måneder det man kalder formodningsret tror jeg man kalder det, hvor du kan klage og ofte få det tilbage, ellers skal du selv bevise at du ikke selv har ødelagt den nemlig

• #2   21. jan 2013 Det er jo svært at bevise sådanne ting.
    Det eneste jeg kan sige, er at min datter siger hun har lynet lynlåsen helt ned hver gang hun skulle have støvlerne af og på.
    Den sidst uge-14 dage, har jeg måtte hjælpe hende om morgenen, fordi lynlåsen begyndte at drille.
    Men nu er den ene lynlås helt i udu smiley

• #3   21. jan 2013 Derfor er det fint det er sket indenfor et halvt år, fordi du så har det der formodningsret, hvor man godt kan formode at det er lynlåsen den er galt med, efter det halve år så skal du selv bevise det. smiley

• #4   21. jan 2013 Jeg ville bestemt gå i butikken med dem og se om de ikke gider bytte. Jeg har tidligere selv fået byttet støvler med samme problem uden problemer.

• #5   21. jan 2013 Du har to års reklamationsret. De han enten vælge at udbedre skaden - altså reparerer lynlåsen eller give din et par magen til.
    Kun hvis problemet opstår igen og igen kan du kræve købet går tilbage.

• #6   21. jan 2013 Jeg har skam også støvlerne med i bilen og bon i pungen, så jeg køre forbi butikken på vej hjem.
    Problemet er lidt, at de jo nok ikke har en støvle magen til i samme størrelse - så skulle vi da være mere heldige end vi er lige for tiden.
    Og min datter har en vanskelig fod, så hun kan ikke bruge en hvilken som helst anden støvle. Det er altid temmelig besværligt når vi skal købe sko til hende, for der er ikke mange sko der passer hendes fod. Så det er for det meste sådan, at vi ikke kan stille krav til udseende eller noget. Det bliver de støvler/sko der sidder bedst på hendes fod, der bliver købt - også selv om det måske ikke lige er de flotteste eller smarteste.

• #7   21. jan 2013 Var nede i butikken med støvlerne. Ekspedienten kunne godt mærke at lynlåsen i begge støvler var virkelig stramme, så det kom ikke bag på hende at den ene lynlås var gået i udu.
    De ville tage støvlerne til en skomager, som skulle se om han kunne fikse lynlåsen. Vi kan forhåbentlig få dem tilbage i morgen fix og færdige.

• #8   21. jan 2013 Skønt smiley specielt hvis i har så svært ved at finde gode støvler til din datter smiley

• #9   22. jan 2013 Præcis.
    Og de har allerede ringet,, at jeg kan hente dem i dag og de er lavet.
    Så er det kun 2 dage min datter har været nød til at krumme tæer i støvlerne fra sidste år.

• #10   22. jan 2013 Det var sgu hurtigt, thumps up for god service. Har skomageren så lavet begge lynlåse når nu den ene var lidt stram?

• #11   23. jan 2013 Begge lynlåse køre som smurt i olie nu, så det er bare super.
    Ja, det var rigtig hurtig og god service. Så vi køber sko/støvler der igen næste gang smiley

Kommentér på:
ødelagt lynlås i støvle - hvad er mine rettigheder ?

Annonce