2.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Jer der spiller guitar Jer der spiller guitar

Jeg har besluttet jeg vil begynde at spille guitar. Jeg har en akustisk guitar, men den er for stor til mig, og strengene sidder langt ude, håber i forstår smiley

Så jeg vil kan have en ny, min veninde har lige købt en fin en, den er ikke så stor og strengene sidder ikke så langt ude som på min, men den kostede næsten 1000 kr, og det er mere end jeg vil ofre på en guitar lige nu. Men jeg kan ikke hitte ud at af finde nogen god begynder guitar.

Er der nogen af jer der har forstand på sådan noget smiley ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslut markise til strøm på loft. 850 kr.
  • Rive udendørs væg ned 205 kr.
  • Genopsætning af hylder 1.000 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Nem flytterengøring (ikke slemt) 2.550 kr.
  • Sætte en dør i 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer der spiller guitar
  • #1   27. jan 2013 http://www.4sound.dk/shop/westernguitarer/gretsch/g4530-wild-west-sweethearts.html

Det er denne her min veninde har købt smiley

• #2   27. jan 2013 gå ind i en instrument butik og prøv dig frem, de kan råde og vejlede smiley

• #3   27. jan 2013 Du skal ned i en butik og prøve smiley

Det er så forskelligt hvad der passer til ens hænder så det kan vi ikke rigtig vejlede dig om smiley

Jeg fik en super fed blå guitar for 750 for nogle år siden - Den havde en fed lyd da der kom stålstrenge på smiley

• #4   27. jan 2013 jeg startede ud på stålstrenge jo smiley har aldrig kunne klare hverken lyden eller følelsen på fingrene af de andre - så jeg fik stål på med det samme jeg kom hjem også gik vi igang smiley

Jeg fik ikke så ondt i fingrene , tror det er meget forskelligt hvor følsom ens fingre er for påvirkningen .

• #5   27. jan 2013 Knægten har købt hans 7 strenget her;
    http://www.thomann.de/dk/index.html?sid=bec22b699c2c2f816ae2f48a1d65eced

Priserne er ok billige, og der er både western og koncert (tror den der hedder koncert er det samme som spansk).

• #6   27. jan 2013 http://www.harald-nyborg.dk/p3631/guitar-klassisk-39

Har tit kigget på den her og undret mig over om det noget værre bæ at starte med hvis man er helt begynder ?

smiley

• #7   27. jan 2013 Det er ganske udemærket at starte med, for man skal først lære noderne at kende og når man kan spille lidt og man finder ud af man vil fortsætte er sin start guitar ikke nok alligevel.

• #8   27. jan 2013 Tak for hjælpen smiley må prøve mig lidt frem så smiley min venindes har stålstrenge, hun havde rigtig ømme fingre, men min synes jeg var værre

• #9   27. jan 2013 Så vidt jeg har forstået har strengene noget med guitar typen at gøre.

Elektrisk = Stål strenge
    Spansk = Neylon
    Western = Stål

Neylon er blødere end stål, og der er større afstand mellem strengene (siger knægten) men der skulle ikke være noget i vejen for at sætte neylon på en western eller omvendt, men det korrekte er som oven for.

• #10   27. jan 2013 Jeg ville vælge at Starte ud med en spansk guitar. Ja der er godt nok større mellemrum mellem båndene men så er der også større chance for at ramme smiley også er strenge blødere.

Jeg har spillet i omkring 8 år og foretrækker stadig en spansk - syntes bare at lyden er blødere smiley men er også rigtig glad for min halv akustiske fra Martin og co. http://www.musikshoppen.dk/guitar-og-bas/western?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=728&category_id=50

• #11   27. jan 2013 Hvis du ikke vil ofre over 1000 kr, synes jeg du skal se dig om efter en brugt.
    Det er rigtigt at en spansk/klassisk ha nylonstrenge og derfor virker blødere for fingrene. Ulempen (for mig i yvert fald) er, at gribebrættet er noget bredere, og fingrene jan have svært ved at nå.
    En mellemstørrelse western eller semiakkustisk er hvad jeg foretrækker. Og så vælg stålstrenge af den ikke allertyndeste slags. Evt. messing.
    Få en guitarkyndig med ud at prøve guitaren, for at hjælpe med at kontrollere om galsen er lige, den ikke er båndfalsk o.s.v., hvilket de meget billige ofte er.Og selvfølgelig skal stolen ikke være for høj, så strengene skal tvinges 1 cm ned.
    Køb en god brugt af rimelig kvalitet fremfor en fin blank og billg mode, som du vil blive træt af, fordi den aldrig vil komme til at lyde godt.

Vær også opmærksom på, at stemmeskruerne ikke takker over, men glider jævnt i gevindet smiley

Lyden af metal vs. nylon er en smagssag men igså et spørgsmål om, hvad genre man ønsker at spille.

• #12   27. jan 2013 Sorry for alle tastefejlene smiley

• #13   27. jan 2013 Miemiv

TAK! Det var det udtryk jeg ledte efter! Stolen er nemlig alt for høj på den guitar jeg har nu og mine stakkels fingre er sindsygt ømme at tvinge de strenge en halv kilomet ned (overdrivelse fremmer forståelse)
    Min venindes guitar, som i linket der er stolen ikke særlig høj, så det gør det noget nemmere. Men samtidig er selve guitaren mindre end den jeg har, hvilket jeg også gerne vil have en der er. For min er nemlig ENORMT bøvlet for mig at sidde med.

Men jeg kan ikke finde ud af, f.eks. på nettet når jeg kigger på guitare, hvordan jeg finder ud af om stolen er høj og om selve guitaren er mindre end den jeg har.

Det er egentlig ikke fordi jeg vil købe en på nettet, det er mere bare for at se priserne og den slags,

• #14   27. jan 2013 Du skal heller ikke købe på nettet uden at være ude og se/prøve guitaren.
    I nogle tilfælde kan man i en instrumentbutik/hos guitarbygger få en anden stol på, men det kan ikke betale sig på en Harald Nyborg eller Aldi model.
    Du må spørge dig for hos sælger. Gå i en butik og prøv nogle forskellige typer af, noter dig mærker og størrelser ig sanmenlign med brugtmarkedet smiley

• #15   27. jan 2013 Du skal ihvertfald ikke købe de billige fra Harald og den slags steder. De kommer aldrig til at lyde godt, og så tror du bare det er dig der er noget galt med smiley Du kan sagtens få en godt akustisk guitar til ca. 1.500,-, og gå ned i en musikforretning og fortæl dem hvad du ønsker, de kan også justere guitaren så den passer til dig. Og så lige en anden ting, man kan IKKE sætte stålstrenge på en akustisk guitar. Eller det kan man selvfølgelig godt, men det øgede træk fra strengene får stolen til langsomt at løsne sig fra dækket, og samtidig knuser det plastikomløberne ved stemmeskruerne. Hvis du ønsker en mindre størrelse guitar, så prøv at kigge på en type der hedder "roundback". Den er meget nemmere at håndtere end en stor dreadnought type.

• #16   27. jan 2013 Troldens far.
    Helt rigtigt m.h.t. stålsyrenge på spansk. Udover det, kan halsen blive bøjet, fordi der som regel ikke er metalstiver i halsen.
    Og iøvrigt også enig smiley

• #17   27. jan 2013 En western guitar er akustisk og den er født med stål strenge så selvfølgelig kan man få den Troldens

• #18   27. jan 2013 Og hvis man ikke kan spille hjælper det nok ikke at gå ind og prøve nogen nogen steder.

Vores den store har været kanon glad for at have en billig akustisk spansk guitar med neylon strenge til at finde ud af om han ville spille, hvad han ville spille osv.

Der efter købte han denne her:

profilbillede
  • #19   27. jan 2013 Men efter han havde spillet lidt mere indsnævrede hans stil sig endnu mere og den her bliver nu heller ikke brugt meget så han har så købt denne her 7 strenget.

profilbillede
  • #20   27. jan 2013 Min pointe er at du kan nemt købe noget der er for dyrt i forhold til det du ønsker da du må ud og købe noget andet når du har spillet lidt så jeg er overbevist om at har du ikke spillet før, kan den fra HN være ok at starte på.

Og skal lige sige nummer 2 er købt over nettet og uden problemer, hvis det er kan man jo tage i en forretning og hører den eller noget lignende og så bestille den på nettet.

• #21   28. jan 2013 Ryan F; en akustisk guitar er det man kalder spansk eller klassisk guitar. Den anden kaldes en western guitar. Og billige guitarer er intet værd. De kan ikke stemmes ordentligt og kommer aldrig til at lyde godt. Mange der køber en skodguitar til at begynde med opgiver fordi spilbarheden er elendig og det bare lyder forfærdeligt. Og selvom man aldrig har spillet før er det stadig en god idé at gå til en musikforretning og prøve guitaren først.

• #22   28. jan 2013 LOL og hvornår er en western guitar ikke akustisk ?

http://da.wikipedia.org/wiki/Musik

• #23   28. jan 2013 Troldens - vil sige at min til 750 havde en fed lyd smiley - og vi er musik-spassere herhjemme , specielt min far der kan fikse , stemme og ordne de fleste strenginstrumenter smiley

Den lød fantastisk - eneste minus var at den skulle stemmes lidt oftere end hans lidt dyrere model smiley

Ei nu savner jeg hans 12 strengs....

• #24   28. jan 2013 En akkustisk guitar, er en guitar med stor hul krop, som giver ressonans yden elektriske hjælpemidler. En semiakkustisk guitar, har samme egenskaber, men har indbygget puckup, som v.h.a. forstærkere sender kraftigere lyd yd igennem højttalere.
    En elektrisk guitar lyder af næsten nul og niks uden forstærker. Men er iøvrigt meget lettere at spille på. Derfor skal man helst starte med akkustisk, så man senere bliver god (bedre) til begge dele smiley

Kommentér på:
Jer der spiller guitar

Annonce