2.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 66 Svar

"Fyrfads" lotus :o) "Fyrfads" lotus :o)

Det er hamrende svært at hitte på gave til ældre mennesker, men er ret sikker på børnenes Olde skal havde sådan lotus næste gang der er anledning til det :o) Meeeen skal nok være til de der fyrfadslys med batteri, det bliver nok lige farligt nok med de rigtige ;oP ved hun har sådan nogen "fakelys", så mon ikke sådan en lotus vil skabe glæde.....

Andre der har ideer til hjemmelavet gaver til ældre mennesker?

Sidst fik hun en fleece hæklet hængekurv til f.eks. hue, halstørklæde og handsker, eller andet...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fyrfads" lotus :o)
  • #1   4. feb 2013 Den er faktisk meget sød.. Men ja, nok til fake lys xD Eller også skal man lave den ekstra stor så den kan komme udenom et fyrfadsglas..

• #3   4. feb 2013 Cawani, ja skal det være levende lys bør man havde et lille glas i midten :o)

Isabelle, burde nok havde nævnt hun er ved de 90 og bor i lejlighed, havde hun været yngre kunne det havde været en ret god ide :o)

• #5   4. feb 2013 jeg købte en fin glass vase og lavet decoupage på den med engler da min bedstemor er meget glad i engler... lavet det også på en kagebox som hun fikk af hundene i julegave...

• #6   4. feb 2013 Isabelle, rigtig god ide, men der er for lidt hjemmearbejde eller håndarbejde over den ;o) hun værdsætter godt håndarbejde.

Marianne, også god ide, men tror ikke det er hende :o/

Vildt der ikke er kommet flere på banen i tråden ;oP

• #8   4. feb 2013 foreslag/ide til nålepude

profilbillede
  • #9   4. feb 2013 herhjemme kalder jeg det en kopholder smiley

profilbillede
  • #10   4. feb 2013 Troldegren og hjemmegjort pynt smiley

profilbillede
  • #11   4. feb 2013 bogmærke... hvis hun læser smiley

profilbillede
  • #12   4. feb 2013 nøgleringen der er for stor til at blive væk smiley

profilbillede
  • #13   4. feb 2013 ... og har du oceaner af tid at bruge - en plaid smiley

profilbillede
  • #15   4. feb 2013 Mange tak JuBus smiley

Kopholdere... bare vent, snart kalder i dem allesammen sådan *GG*

• #16   4. feb 2013 Nina, du laver også sådan nogle fine ting :oD Jeg ved hun udtrykte ønske om engang at lave sådan nogle tynde fine mellemlægs servietter, men det er mine øjne slet ikke til mere :o/

Tæppets firkanter, er det en opskrift du kan give væk?

Jeg er lige blevet færdig med en "Fyrfads Rose" :o) tog en del billeder og udvalgte det jeg synes var bedst, hader det altid skal være så svært at tage billeder af rød :o/

profilbillede
  • #17   4. feb 2013 http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=3&lang=dk

deler gerne når de er fundet på nettet smiley
    - de købte er jeg bange for ophavsret og hvad har vi, men tæppet er gratis smiley

De mellem tallerknerne er faktisk ikke SÅ besværlige... Jeg tror nu at den jeg fandt i et ugeblad fra 70érne var en lysedug, men jeg sladrer ikke til tallerknerne *GG*

Har vist ikke lige billede af en, og det tager nok en krig at finde netop DEN opskrift jeg brugte, men du burde kunne finde gratis opskrifter på lyseduge eller tallerken-mellemliggere smiley

SÅ snørklet det det skam ikke, bare lav dem på nål 2½ og vælg en mindre lysedug (<- smart!)

• #18   4. feb 2013 Takker :o) du spørger også bare den anden vej hvis det er, har så meget på pc'en ;o)

Nina, sådan har jeg det også :o) også er der et par få ting som forbliver unikke enere, hvis jeg selv har lavet opskriften...

Hehe jamen det var sådan nogen TYNDE nogen, har det svært når det er nål 1 eller mindre :o/ også mener jeg de skulle være hvide - blå....

• #19   4. feb 2013 Nål 1 er der da ingen der gider hækle med... eller jeg gør i hvert fald heller ikke *GG*

Jeg elsker at blive inspireret, og nok også derfor jeg har gang i 2 tæpper og et tørklæde lige nu... + de projekter der er lagt væk før jul...)

Begræns dig Nina, men ih nej, lidt af det hele på een gang smiley

• #20   4. feb 2013 Mener endda jeg har en der hedder eller har haft 0,75..... næ men det var noget ala sådan noget "sytråd" jeg ville havde skullet hækle med, der blev jeg desværre nød til at sige nej.....

Jeg fik "spat" af en bluse den anden dag, købte det hele til den for at få opskriften, størrelserne er M og en L, jeg ville så havde lavet den i L for jeg kan godt lide når den hænger lidt løst, men hmmm målene iflg. opskriften og på det hæklede er ikke bredt nok, 2 cm mangler i bredden hen over bærestykket.... så skal jeg havde den bluse skal jeg lave den Helt om, det var jo ikke lige meningen med at købe garn - opskrift, så blev negativ og gik i gang med andet... håber dog jeg pludselig kan det inden i hovedet, for den er ret så sød....

Synes det er "farligt" at lægge noget fra sig og påbegynde noget nyt, så har jeg det med at jeg ikke får lavet det andet færdigt, har en bluse liggende som kun mangler en strikket kant fra nakken og ned langs det ene forstykke, det er jo lidt fjollet ;o)
    Får du taget fat i det igen når du arbejder videre med andet?

• #21   4. feb 2013 Aino K........ Du laver simpelthen en stor fiiiin buket blomster til hende af ståltråd og Nylon/ Crepe strømpebukser..... *LOOOL*

• #22   4. feb 2013 Hvor er i dygtige..

Den der nøglering Nina.... hvor er den bare sød smiley

Og sikke en god ide med sådan nogle små hjemmelavede ting til troldegrens pynt..

Sådan noget vil jeg ha til min troldegren, så kan det være jeg kan pille julestjernernerne af den smiley

• #23   4. feb 2013 hehehe Bitten, jeg må få det prøvet en dag! :oD

Nu har jeg lige ringet og forstyrret gemalen inden han har fri, så der er sørget for der er KAGE med hjem!! nøj din tråd gjorde ondt i en del af maven hehe Må vise ham hvad du engang har lavet når han er hjemme :o)

• #24   4. feb 2013 Tine, hehehe kan du få den af, sådan ting skal kun være fremme i december.... siger hende der havde glemt en næsenisse der sad oven på et skab, den blev opdaget da der blev pyntet op sidste, sååå den havde siddet der et helt år lol

• #25   4. feb 2013 Jeg synes lotus stagerne er fine Aino smiley

Sådan nogle ville mine børns oldemor elske at få smiley

• #26   4. feb 2013 Jamen Aino jeg har ikke andet at hænge på smiley

Men du har ret de skal altså ned smiley

• #27   4. feb 2013 Tine, jeg er også ret tosset med dem, de er pænere irl end på billederne synes jeg....

Jeg tænker at lure i 10'eren om de skulle havde små glas til at sætte i midten, ved ikke hvor jeg ellers lige skal kigge..... har lavet 2 lotus, skal havde lavet en mere rose, så er de klar til at blive sendt som overraskelser til et par stykker herinde, plus noget andet til en 3, bliver spændende hvad de siger til det, får helt sommerfugle i maven af spænding hehe

• #28   4. feb 2013 Jeg synes jeg har set sådan nogle små glas ting til fyrfadslys på en planteskole engang!!

Alle vil da blive glad for at få sådan en gave smiley

• #29   4. feb 2013 Okay, jamen de må findes et eller andet sted....

Det håber jeg :o)

• #30   4. feb 2013 WOW I laver nogle flotte ting.

Jeg er ved at strikke et slumretæppe. Firkanter i forskellige kombinationer af ret og wrang hæklet sammen.
    Det er ikke færdigt. Skal have bred strikket og hæklet bort.

profilbillede
  • #31   4. feb 2013 Har også lavet minibilleder/rammer af pap, maling og lak, samt små æsker (kunne kun finde en lige nu)

profilbillede
  • #32   4. feb 2013 Uha Miemiv, det er sådan et billede man helst ikke må vise frem, alle de uhyggelige ender lol kan tage pusten helt fra en ;o)
    Det bliver sikkert et skønt tæppe, ligner det i hvert fald :o)
    Jeg har kun billede af et jeg lavede til Svigermor, jeg har også et jeg næsten er færdig med, stoppede da jeg ikke kunne hitte ud af om der skulle en række mere, mangler ellers kun en kant hele vejen rundt (til sengen).... men kan vise det Svigermor fik hvilket hun blev Meget glad for :o)

profilbillede
  • #33   4. feb 2013 Miemiv, oooh så unikke, ser fine ud dine rammer og den lille æske :o) Lavede også engang en lille hjerteramme med et "ben" så den kunne stå op, det var af pap også tapet ;o) den var til min Morfar, min Mor har den nu...

• #34   5. feb 2013 Orv, Aino. Det er et flot tæppe.

Ja der er maaaange ender, der skal heftes *G*
    Det er strikket i ren silke, så super blødt og tungt smiley ( En masse rester jeg har haft liggende fra engang jeg forsøgte mig med ægte håndknyttede tæpper. Det tager til gengæld en krig!!! smiley

• #35   5. feb 2013 Har en del opskrifter på tæpper i pc'en :o)

Kan jeg komme til det, så hækler jeg hen over en ende, så er der den mindre der skal hæftes ;o)

Det lykkes dig ikke at lave et?

• #36   5. feb 2013 Nej ikke helt smiley Min hjemmelavede ramme/stativ gik til under en flytning, så alle de opspændte tråde sprang eller filtrede, og så opgav jeg *G*

• #37   5. feb 2013 Øv! men forståeligt du opgav, det ville jeg skisme også havde gjort ;o)

• #38   5. feb 2013 Så er jeg på banen igen smiley

JA! Jeg får taget det frem igen faktisk.... Det ene tæppe er af firkanter som jeg startede med at lave da jeg LIGE havde lært at hækle; opskriften ved jeg ikke lige hvor kommer fra, men har fået så meget rutine at jeg kunne se mig ud af det - og har så hæklet en kopi... og derefter modificeret den så det er mere MIN smiley

Jeg samler ind af opskrifter; laver noget halvt og tænker "ih, det ville være fedt i et tørklæde" og så skipper jeg det påbegyndte og laver noget jeg gerne vil bruge smiley

Jeg vil lidt af det hele, men tiden er desværre ikke til at hækle dagen lang; hvilken drøm det ellers ville være smiley

• #39   5. feb 2013 Fedt du gør det! hehehe er du helt tosset med tørklæder?

• #40   5. feb 2013 altså... bare med at hækle brugbare ting smiley

Jeg bruger ikke duge - men elsker tørklæder, huer, tæpper, bamser (gaver gaver gaver), og kan rigtig godt lide hvordan et kedeligt nøgle garn får liv fra de superflotte masker smiley

• #41   5. feb 2013 Nina, hvem gider lave noget man ikke vil bruge ik.... synes altid iveren mht. at lave noget er pga. man kan se det vil være fint og brugbart et eller andet sted (her - eller hos anden).
    Det har du helt Ret i! :oD garn - stof - et lærred med maling osv. det er fedt at være kreativ ;o)

• #42   5. feb 2013 Nina og Aino
    Sådan har jeg det også. Jeg elsker at kreere alt muligt ud af hvad jeg nu har. Gaen, stof, skind, malng, papir, lærred, metal, naturmaterialer...U name it.
    Måske derfor mit hjem er så rodet, for jeg smider sjældent noget ud, hvis jeg tror det kan bruges til et eller andet engang smiley

• #43   5. feb 2013 ragelse i kategorien "meget rart at have" som søde Lou ville sige smiley

• #44   5. feb 2013 Aino en dag må jeg altså komme forbi til et hækle kursus, jeg vil også lave fine hjemmelavede ting!!

• #45   5. feb 2013 Jeg lærte det på youtube smiley

En pludselig indskydelse, købte en nål og noget garn - og så kiggede jeg videoer smiley

• #46   5. feb 2013 Da jeg var barn lærte min mormor mig at hækle, men jeg kunne kun hækle "lige ud" - så jeg hæklede en flere km lang snor smiley

Tror ski jeg vil gi` mig i kast med det - tak for tip Nina smiley

• #47   5. feb 2013 du kan lave luftmasker (lm) som hedder chain (ch) på engelsk ... videoerne er på engelsk, så jeg giver dig lige en hurtig gennemgang af de gængse masker smiley

fastmasker (fm) / single crochet (sc)
    stangmasler (stm) / double crochet (dc)
    dobelte stangmasker (dstm) / trible crochet (tr dc)
    kædemasker (km) / slip stitch (sl st)

.. så er du ikke HELT lost til at starte med, men heller ikke flere end det stadig kan overskues smiley

derudover har jeg skype hvis du skal bruge mundtlig hjælp... jeg vil meget gerne lære dig det kan du nok høre smiley

• #48   5. feb 2013 Tine GO for it! smiley

Jeg lærte det også af min mormor, da jeg var 5-6 år. Det blev så bl.a. til fine flaconer og blondebånd med ultratynd nål og garn siden smiley
    Hækketøj har heller kke de samme ulemper som strikketøj med lange punde og masker der løber.

• #49   5. feb 2013 http://www.youtube.com/watch?v=eqca00LdmAc

rigtig god video til en virkelig begynder - selv hvordan du holder nålen / hook

• #50   5. feb 2013 hold OP du staver pragtfuldt Miemiv smiley :) smiley smiley

• #51   5. feb 2013 Mange tak Nina smiley Jeg tror da at jeg vil ned og købe hækle nål og garn en af dagene.. Måske bliver det nødvendigt at lære det live, jeg er ikke specielt fingernem, så jeg kommer nok aldrig til at lave så fine ting som jer - men bare jeg har det sjovt med det smiley

Miemiv.. så langt nåede jeg aldrig og jeg var endda ældre end dig da jeg lærte det ha ha..

• #52   5. feb 2013 det er altså bare SÅ nemt...

Jeg ville starte med amigurumi (bamserne) fordi man der (oftest) kun bruger fastmasker, du skal bare holde styr på hvor mange; nogle af dem skal der nemlig 2 masker i mens andre skal hækles sammen (dog meget let og matematisk genkendeligt)..

Det gode ved de bamser - udover de enkelte masker - er at man SKAL hækle stramt, og det gør man automatisk den første tid... manisk og ulidelig stramt *GG*

• #53   5. feb 2013 Nina. Hvad er der nu galt med hækketøj og punde? smiley ;-)

Jeg er åbenbart bedre til at hækle (hække?) end at skrive på mini smartphone smiley

• #54   5. feb 2013 Noteret Nina smiley Håber jeg med tiden kan lave noget til min troldegren smiley

• #55   5. feb 2013 undskyld men brænder sådan en lotus ikke af ?

• #56   5. feb 2013 Aino forresten, var i Søstrenes grene i dag de havde nogle helt små fyrfads stager, tror sagtens de kan bruges..

• #57   5. feb 2013 Tine - også det er let.... man kan hækle 3D hjerter jo.... i smarte farver smiley

Og en fugl som jeg har designet (altså den på billedet), eller noget helt andet smiley

• #58   5. feb 2013 Fuglen er jeg helt vild med, men mon ikke jeg skal øve mig inden jeg kan lave noget der er så fint..

Dælme jeg har fået blod på tanden og ikke mindst mod på at kaste mig ud i det, så skidt med hvordan det ser ud smiley

• #59   5. feb 2013 farveskift kan være bøvlet, men selv pipperen er altså ikke... fastmasker, så kan du det hele smiley

Vingerne er simple blomster... også lette at lave smiley

• #60   5. feb 2013 Må prøve mig frem smiley

• #61   5. feb 2013 Fedt! du springer ud i at prøve Tine, får du det først lært så er jeg ret sikker på du vil nyde at lave en masse fine ting :o) og der er selvfølgelig også hjælp at hente hos mig (måtte jeg lige tilføje, selvom jeg tror de fleste herinde ved det).

Nice, så må vi lure i sådan en, det har vi da heroppe, glemmer jeg altid for den lille i Metropolen og der kommer vi ikke så tit ;o)

Sarah, jeg tør i hvert fald ikke tænde et rigtigt lys i sådan en uden lyset står i en lille glas skål i midten ;o)

• #62   6. feb 2013 Det kunne man nok, med tyndere garn og mindre nål? den er ca. 15 bred med de grønne blade...

• #63   6. feb 2013 Hehe jamen jeg skal ikke bruge sådan nogen mindre nogen ;oP

• #64   6. feb 2013 Men.... fnis.... jeg har en opskrift på en Ugle broche i læder hvis det var noget *skrupgriner*

• #65   11. feb 2013 Så Tine ;o) vi kom i butikken i dag og fik de der glas, valgte dem der ikke var så høje, havde en lotus og en rose med og prøvede mig frem til hvad der var pænest.... så det blev dem her :o)

profilbillede
  • #66   11. feb 2013 Ej hvor er de altså fine Aino smiley

Og jeg er så ikke kommet igang endnu smiley Lige pludselig tager jeg mig sammen he he..

• #67   12. feb 2013 Tine, ja det var sk*de godt du lige fortalte om de glas ;o) Takker for det!

Hehe nemmest er nok at lave nogle små prøver hvori de forskellige masker indgår inden man springer ud i at lave et hjerte eller andet....

Jeg plejer gerne at råde til man printer ud fra drops http://www.garnstudio.com/lang/dk/skole/hekle_index.php
    Smider dem i plastiklommer i en mappe også forsøger sig frem, går det ikke lige som det skal, kan man gå på pc'en og lure deres små film klip http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?sort=2&thumbnails=on&categoryid=2

• #68   12. feb 2013 Var så lidt Aino smiley

Tak for link, dem vil jeg lige printe ud så jeg har dem til når lysten lige pludselig kommer over mig smiley

• #69   12. feb 2013 Og går det helt galt søde dig, så er jeg kun et opkald væk hehe (ringer selv gratis til stationær, ikke til mobil).

• #70   12. feb 2013 Hvor er du sød Aino - tak smiley

Kommentér på:
"Fyrfads" lotus :o)

Annonce