13.061 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Flåede vs. Hakkede -tomater. Flåede vs. Hakkede -tomater.

Nu har jeg IGEN fået flåede tomater med hjem fra butikken istedet for hakkede, fordi jeg ikke lige fik set mig ordentligt for smiley

Hvem kan fortælle mig meningen med dette produkt? Altså de flåede. Er der en særlig fordel ved dem? Hvad er deres berettigelse?

Kan ikke helt se meningen med dem, når man (mig) alligevel prøver at hakke dem i småstykker i gryden, efter man har åbnet dåsen og opdaget sit fejlkøb.

Hvem kan løse gåden?

Kh den irriterede kok.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flåede vs. Hakkede -tomater.
  • #1   6. feb 2013 Hahaha fniiiiiis - et af livets små mysterier smiley

• #2   6. feb 2013 Hmmm ja det ved jeg ikke lige. Måske ser de flåede pænere ud i en ret hvor man skal kunne se tomaterne. (ved ikke lige hvilken ret det skulle være). Så det ikke bare er en gang smattet rødt stads.

• #3   6. feb 2013 flåede tomater er lavet af en anden sårt end hakkede tomater. De flåede tomater er flået fordi de mister den søde smag hvis du hakker dem. hvis du tager og smager på dem direkte fra dåsen kan du smage forskellen de hakkede er lidt mere krads i det og har en kraftif eftersmag hvor imod de flåede skulle ha en sødelig eftersmag...

Ifølge de kloge hoveder altså...

• #4   6. feb 2013 Jeg har heller aldrig forstået det, men alt for tit begået samme fejl.
    Her ryger de på et spækbræt og bliver hakket i stumper, når det sker :b

• #5   6. feb 2013 Der kan forekomme skind i de hakkede. Det burde man være forskånet for i de flåede... (Vil jeg tro) smiley

• #6   6. feb 2013 Nu er jeg ret vild med både flåede og hakkede tomater (same same..) Men derfor kan jeg godt finde på at bruge flåede istedet for hakkede i en gryderet eller kødsovs, for så bliver den ikke lige så nemt rørt ud.. (skærer dem dog i liiidt mindre stykker ;))

• #7   6. feb 2013 Jamen der er da skind på de hakkede, det er der ikke på de flåede....

• #8   6. feb 2013 Jeg kan godt lide de flåede frem for de hakkede. Jeg synes tit de hakkede er grønne og gule og har masser af klamme pletter. Så når jeg kommer til at købe de flåede skærer jeg dem bare i stykker og er ret godt tilfreds trods alt smiley

• #9   6. feb 2013 Jeg synes ganske enkelt de flåede smager bedst.
    Lidt mindre syre, lidt mere sødme.

• #10   6. feb 2013 de hakkede har skind og flere ender... det er et rest produkt af de flået..

• #11   6. feb 2013 Man kan altså sagtens få flåede hakkede tomater smiley så den med skind gælder ikke altid..

Er der forskel på smagen? hmmm det har jeg aldrig tænkt over..

• #12   6. feb 2013 Kan ikke sige andet en hmmmm smiley tak for de oplysende svar smiley næste gang jeg havner med sådan i dåse i køkkenet, vil jeg prøve at tænke på den på en positiv måde smiley

• #13   6. feb 2013 Jeg er sådan set lige glad bare dåsen ikke åbnes ellers er de ikke til at KASTE LANGT VÆK!

• #14   7. feb 2013 Langt de fleste flåede og hakkede tomater er af sorten "San Marzano" og nogle få "Roma".
    Og selvfølgelig bliver der hele tiden eksperimenteret med nye sorter.
    Altså begge slags er lavet af de sammen tomater og begge slags er flåede :-).
    Generalt siges det, at de flåede er af bedre kvalitet end de hakkede.
    Ofte blandes den hakkede også med krydderier såsom hvidløg og basilikum for at hæve prisen.

• Peter F. N
    Peter F. N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #15   16. jul 2014 GÅDE???? - hvis du virkeligt ikke fatter, at de hakkede tomater på dåse eller papkartoner udelukkende og alene, består af alt det skrammel som enten gik til på marken, under transport eller behandling på fabrik - og derved IKKE kunne anvendes til HELE flåede tomater... suk - så må du virkelig tage dig sammen.
    Jeg for min part, kunne ikke drømme om at købe andet end HELE flåede tomater - der kan man dog se, at produktet er originalt og ikke manipuleret med. Det må være en OMMER! oppe i dit hoved. BASTA!

• #16   16. jul 2014 Jeg har aldrig forstået hvorfor et restprodukt som består af præcis det samme som hovedproduktet skulle være af dårligere kvalitet.

Indholdet er næringsmæssigt det samme. Smagsmæssigt uden den store forskel - hvad helt præcist gør, at det bliver til et dårligere produkt?

• #18   16. jul 2014 Peter, magen til vrøvl....

Ommer.....

• #19   16. jul 2014 Peter. Dit indlæg fik mig til at tænke videre! Hvordan sikrer jeg mig at få fat i originale tomater, og ikke manipulerede tomater?

• #20   16. jul 2014 Peter har da en pointe. Når det er sagt, køber jeg ofte flåede tomater, for dem kan jeg hakke på 10 sek. med en saks. Hvorimod de hakkede ikke kan samles smiley (på 10 sek). I nogle tilfælde kan det være mere dekorativt med hele tomater. Men kingbøf du bor i Israel ikke? Der må friske tomater da smage af noget.

• #21   16. jul 2014 Jo, Og jeg bruger skam også friske HELE tomater for det meste -og dem skærer jeg så i stykker... Men det er netop til de gange hvor jeg ikke gider eller har tiden, at jeg synes det er lækkert med et produkt hvor arbejdet bare er gjort for mig.

Kommentér på:
Flåede vs. Hakkede -tomater.

Annonce