21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Katteemne om mad til undervægtig Katteemne om mad til undervægtig
Jeg ved godt forum er for hundemennesker, men de er så trælse inde på kattegalleri
Min veninde har en kat, Pjuske på 7-8 år.
Lang historie kort - han er blevet opereret i munden pga dårlig tand, har ikke ville spise i længere tid og er blevet direkte mager.
Dyrlægen har været inde over 3 gange, antibiotika, smertestillende og et øje på noget orm - han er smertedækket og mundinfektionen er under kontrol (tror jeg da i hvert fald dyrlægen har styr på...)..
Min veninde fortalte så at han intet har spist siden lørdag, hun kan slet ikke få noget i ham og han virker "bange for maden".
Jeg har netop lige fået en bakke fransk leverpostej og en bøtte pate i katten og tror jeg har fundet den metode der tricker ham til at spise - fint fint!
Men jeg ved ærligt ikke om leverpostej og pate er godt nok ernæringsmæssigt?
- Han skal fedes op OG have overskud til at komme sig over sygdomsforløbet... Men hvad pokker kan man give ham?
Han må ikke få noget fastere end leverpostej, men skal der blendes mad til ham gør min veninde det gerne; bare katten kommer sig
(jeg skal ned og handle, skal nok vende tilbage senere )
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Det er noget med en masse kalorier, let at optage, og så ser det ud til at smage godt.
Bare til katten er kommet igang med at spise igen
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 129
Der er jo et højere energiniveau i.
Eventuelt købe noget torskerogn, og blande det op sammen med mælken, så det får en konsistens så det er lige til at slikke i sig for katten.
Lige nu handler det om at han får noget at spise. Og så ellers burde der stå på den paté (regner med det er en til katte), hvor meget han skal have om dagen. De fleste vådfoder/patér man kan købe til katte, der er det 3 portioner om dagen (når de er portionspakkede).
Det kan godt være i skal en tur forbi dyrehandlen eller dyrlægen for at få noget med ordentlig sammensætning. Tit har dyrlægen noget paté der er godt både til at få katen til at tage på, men også så den får den rigtige ernærnig.
Så håber din veninde gerne vil ofre de penge mere det koster for at få ham frisk igen (læser jeg at hun gerne vil), og så lige hør dyrlægen ad om han har noget. Så i er sikre på der er nok nærring i.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1437 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 8.080
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Det er ikke fordi hun ikke vil ofre penge på katten, men 3 dåser kattemad a 28 kr (jeg ved ærligt ikke hvad det koster, har ikke spurgt hende) om dagen, så tænker jeg hun hellere vil lave "menneskemad" egnet til katte..
Kyllingelever... Skal det koges så? Og hvor meget må han få af det?
Kan det gå med "katteleverpostej, creme fraice og kyllingehjerter?
Varieret med torskerogn, creme fraiche og kyllingehjerter?
Leverpostej er måske ikke det sundeste, men han vil æde det, og det har højt fedtindhold...?
jun 2005
Han er mager ja, men har jo ikke gået uden mad som de underernærede vi ser på Animal Planet, så er usikker på om han skal fodres forsigtigt som de gør på tv?
jun 2005
Dog spiste han jo temmelig meget den første gang jeg fodrede, men tænkte det jo er klart han er supersulten...
Katteemne om mad til undervægtig