{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

suk.. den "kære" løbetid... (brokketråd) {{forumTopicSubject}}

Sally´s passer måtte pga. uventede begivenheder aflevere hende før løb var overstået, så går med en meeeget opmærksom hanhund og en højløbsk tæve i mit lille 70 m2 rækkehus...
Det er noget af et puslespil at altid have dem i seperate rum og alt arbejde ved at have hund, synes bare pludselig x4... Da de jo skiftes til at være alene i seperat rum, skal der gives dobbelt op og så lige en sjat til, på opmærksomheden, kyssene, træningen og kæleriet når de er i rum hos mig... Gåturene er næsten fordoblet og Sally som er vant til at løbe løs dagligt og bruge en god sjat fysisk energi, skal holdes i snor, så hun minder mere og mere om Tigerdyret der hopper rundt konstant, selvom jeg prøver at stimulere hendes hjerne ekstra som et ynkeligt erstatningsforsøg, for slet ikke at tale om fodertiderne eller når der kommer gæster.......

Der er mange glæder ved at have 2 hunde men lige nu ville jeg give hele min skosamling væk for en enkelt hundefri dag hvor jeg kan slænge den på sofaén og se bare et enkelt program eller film uden afbrydelser.... eller bare slet ikke komme ud fra under dynen og så indhente alt det søvn de har tyvstjålet fra mig smiley

Otto skal dog kastereres her i foråret, så det er kun en engangsforestilling smiley
- Nogle herinde med en kastrat og en tæve, som vil dele lidt viden om hvordan det fungerer i tævens løbetid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suk.. den "kære" løbetid... (brokketråd)
  • #1   15. feb 2013 Det fungere udemærket smiley
    - Gjorde det i hvert fald da vi havde, han var da stadig en smule interesseret men det gjorde ikke så meget smiley


  • #2   15. feb 2013 Anya: åhh det lyder som musik i mine ører smiley - men synes bare jeg har hørt at nogle hanhunde ikke ændrer adfærd ved løb og derfor stresser ligeså meget som inden kastration...

  • #3   15. feb 2013 Min hanhund blev kastreret et års tid før min tæve blev stereliseret- Når min tæve blev højløbsk, var min hanhund- trods det at han altså var kastreret- stadig parat til at lave hvalpe.
    Faktisk hang de sammen to gange smiley
    Så det var ikke vildt hyggeligt (for os)


  • #4   15. feb 2013 Mine de gamles han hund er kastreret, tæverne "tigger" og han hopper op, så der er stadigvæk lidt "cirkus", men ikke så meget som førhen, dog har han taget en del på i vægt efter han blev kastreret.

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #5   15. feb 2013 Mig og kæresten har to tæver. Vi har et venne-par med en kastrat (så lærte jeg lige et nyt ord) i samme størrelse som vores "store" hund, Olivia. For et års tid siden havde de Max med da vi skulle drikke lidt rødvin en aften, og Olivias løbetid var lige startet. Ingen af os tænkte nærmere over det da Max jo var kastreret. De var dog meget interesserede i hinanden og rendte frem og tilbage mellem stuen og soveværelset. Lige pludselig skreg Olivia inde fra soveværelset, og vi styrtede ind og fandt dem "sammenkoblede". - Det skal lige siges at hverken vi eller Max' ejere havde set en parring, så vi vidste ikke helt og vi skulle give dem fred eller hvordan - Jeg satte mig ned og aede Olivia lidt på hovedet, fordi hun mildes talt så nedtrykt ud. Der gik 10 minutter så rejste Max sig. 5 minutter efter de var fri prøvede Olivia at komme i kontakt med Max igen, men han ignorerede hende på det groveste – Typisk Mænd! ; P

    Vi har siden da ikke haft sådan nogle aftener når vores piger er i løbe tid, da vi tænker at det bare stresser dem mere end det gavner. Kan dog sige at Oliva havde den bedste løbetid efterfølgende. Hun var helt afslappet og stille og rolig og hilste pænt på hunde, og lagde ikke op til hanhundene hun mødte, på samme måde som hun plejer : )


  • #6   15. feb 2013 Ja, det er jo lidt det jeg frygter - at Otto ikke kommer til at slappe mere af ved løbetiderne selvom han vil være kastereret :S
    - Må nok bare krydse fingre, heldigvis har jeg da en god hundesitter der altid er klar til at tage Sally når han kan.

    Otto og Sally gik forresten sammen den første uges tid af "løben" - under skarp opsyn - og der var ikke rigtig noget, hun ville ikke parres og han prøvede heller ikke at hoppe på hende, han ville dog til tider gerne slikke hende og ligge i hendes kurv men ellers var det ligesom normalt, skal godt nok sige det ændrede sig da hun kom i højløb.... men tænker bare når han tog det så pænt i starten af løbetiden om der så muligvis ikke er en chance for at han bliver en nem kastrat?... uhh det håber jeg altså...


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #8   15. feb 2013 Vil sige at Max altså heller ikke var interesseret i Olivia til at starte med, det var Olivia der var Meeeeget pågående over for Max. Og jeg tror at hvis hun nu ikke havde været det så ville der ikke være sket noget. Mine to tæver er bare virkelig fremme i skoende fra første dag af deres løbetid : )

    Men lyder ikke som om at din tæve er så fremme i skoene som mine er, så måske er der håb ; )


  • #9   15. feb 2013 Allergisk: Her er det vidst mere tæven der er til gene for hanhunden, da hun ramte 2. uge bakkede hun stort set rundt efter ham konstant, med løftet hale og "åben buffet", og så rækker en mands selvkontrol jo ikke ret langt *gg*
    - Det kom fra den ene dag til den anden med hende, og samme dag som hun gjorde det nummer var det slut med at de kunne gå sammen under opsyn.

    Matilde: ahhh, synes nu hun er lidt af en tøjte for tiden *gg* Den første uge hvor hun var from, var vidst bare spil for galleriet smiley


  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #11   15. feb 2013 Hahahaha, Det lyder som min Olivia. Har aldrig set en tæve der var så fremme i skoene som Olivia, hun ligger op til både hanhunde og tæver.. Det er ret besværligt, når man ingen have har og bor lige op ad et yndet hundeluftnings sted med mange flotte hanhunde.

Kommentér på:
suk.. den "kære" løbetid... (brokketråd)

Annonce