692 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

At få killinger? At få killinger?

Hej

Jeg tænker på om jer herinde har samme tanke om det med at få killinger som hvalpe? Må man kun få killinger i jeres øjne hvis katten har stamtavle?

Derudover kunne jeg egentligt godt tænke mig at vide hvad det kræver at få killinger og hvad katten burde blive tjekket for?

OBS: det er ren nysgerrighed

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At få killinger?
  • #2   8. mar 2013 Jeg synes ikke, stamtavlen er det afgørende. Hverken mht kat eller hund.

Men jeg synes, det er vigtigt, at man ikke avler på dårlige egenskaber og sygdomme.
    Der er bare mange, der åbenbart ikke aner, hvad de roder med og dermed aner køber heller ikke hvad de får. Derfor hælder min præference mod de stambogsførte, fordi der er et ideal, som der avles henimod.

Hvis det er vigtigt for mig at katten er nervefast, hvordan sikrer jeg mig så det i en blanding, hvor faren er ukendt?

• #3   8. mar 2013 i min verden er det næsten ENDNU mere vigtigt at katten er testet og der er stamtavle end med hunde for ALT ALT ALT for mange ser katte som et affaldsprodukt og smider killinger i skraldespande, grøfter o.lign. internaterne BUGNER af den slags fordi folk ikke kan komme af dem. de bliver forsøgt slået ihjel på de mest grusomme metoder..

Jeg har selv 2 hittemissere..den ene var blevet sat af på en p-plads som killing og måtte klare sig selv indtil jeg spottede hende da hun var 1 år, høj gravid og i en elendig forfatning. Den anden var sat i et sankthansbål i en kasse med sin mor og søskende. Hun var den eneste man fik ud i live. Udover dem har jeg haft utallige killinger og katte i huset og opfostret og fundet nye hjem fordi andre ikke var ansvaret voksent.:(

Folk er nogen svin med katte smiley

• #4   8. mar 2013 Gode svar, massere af ting jeg aldrig har tænkt over smiley

Jeg har altid bare haft alm huskatte, tvivler på forældre er bleven gennemtjekket smiley
    - har da også en hunkat nu, men hun er indekat og det forbliver hun indtil hun er steriliseret smiley

Jeg synes bare det ærgerligt at så mange "bare" får killinger fordi der ikke rigtig er samme krav som med hunde, det er rigtig ærgeligt at man ikke har krav på at chippe dem også.

• #5   8. mar 2013 Jeg synes, at det skal gennemtænkes nøje, inden man vælger at få killinger. Og for mig er det vigtigste, at begge forældredyrene er sunde og raske, tjekket for racerelaterede sygdomme, vaccinerede, og at killingerne bliver neutraliserede, specielt hvis det er ikke-racerene katte.

Chip fatter jeg simpelthen ikke, at det ikke er lovpligtigt.

Og endelig skal man være forberedt på, at man kan risikere at skulle beholde killingerne rigtig længe, indtil der er fundet gode hjem til dem.

Det er som om, at katte bare er hvermandseje, og man kan gøre med dem, hvad man vil. Det er rigtig trist at være vidne til. Jeg har et sørgeligt eksempel gående i karantæne her hos mig.

• #7   8. mar 2013 Mit forhold til katte er farvet af at de hos os er nyttedyr:), vore katte er kastrerede og deres arbejde er at tage mus og rotter, vi har af og til killingerne ikke af vore egne katte men fra tilløbere, disse killingerne bliver kastrerede straks de kommer ned fra hø loftet, det er ikke å dyrt når man kommer med et helt kuld, nogle gange indfanger vi fremmede katte når der er for mange, de bliver afleveret til kattens værn smiley killinger kan hurtigt blive for mange så efter min mening bør man tænke sig godt om før man lader katten få et kuld, det er svært at finde gode hjem og alt for mange katte lever et liv som ikke er værdigt!

• #8   8. mar 2013 Der er for mange uønsket katte og for mange katte som går for lud og koldt vand i Danmark.
    Jeg mener ikke nødvendigvis alle katte skulle være med tavle, men en mindste pris på et par tusinde og tvungen neutralisation oveni, hvis man ikke lige er registreret opdrætter, det ville jeg finde helt ok. Måske det så ville nedsætte mængden af udsmidte katte. Og måske det ville få nogle til at tænke sig om en ekstra gang inden de købte kat.
    Hvilke sygdomme de burde tjekkes for skal jeg ikke gøre mig klog på.

• #9   8. mar 2013 Jeg synes slet ikke man skal få killinger. Dem er der alt for mange af.

• #10   9. mar 2013 Hvis chip nu var lovpligtig, så var chippen også det, man tjekkede for smiley

Og selv en indekat kan løbe væk, det er skam set før.

• #12   9. mar 2013 Og den killing jeg har lige nu, den beholder jeg selv. Og dens forældre er begge undersøgt for GSD4. Så den får jeg ikke problemer med at komme af med smiley

Kommentér på:
At få killinger?

Annonce