692 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
At få killinger? At få killinger?
Hej
Jeg tænker på om jer herinde har samme tanke om det med at få killinger som hvalpe? Må man kun få killinger i jeres øjne hvis katten har stamtavle?
Derudover kunne jeg egentligt godt tænke mig at vide hvad det kræver at få killinger og hvad katten burde blive tjekket for?
OBS: det er ren nysgerrighed
0 synes godt om
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.489
Men jeg synes, det er vigtigt, at man ikke avler på dårlige egenskaber og sygdomme.
Der er bare mange, der åbenbart ikke aner, hvad de roder med og dermed aner køber heller ikke hvad de får. Derfor hælder min præference mod de stambogsførte, fordi der er et ideal, som der avles henimod.
Hvis det er vigtigt for mig at katten er nervefast, hvordan sikrer jeg mig så det i en blanding, hvor faren er ukendt?
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 963 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
Jeg har selv 2 hittemissere..den ene var blevet sat af på en p-plads som killing og måtte klare sig selv indtil jeg spottede hende da hun var 1 år, høj gravid og i en elendig forfatning. Den anden var sat i et sankthansbål i en kasse med sin mor og søskende. Hun var den eneste man fik ud i live. Udover dem har jeg haft utallige killinger og katte i huset og opfostret og fundet nye hjem fordi andre ikke var ansvaret voksent.:(
Folk er nogen svin med katte
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Jeg har altid bare haft alm huskatte, tvivler på forældre er bleven gennemtjekket
- har da også en hunkat nu, men hun er indekat og det forbliver hun indtil hun er steriliseret
Jeg synes bare det ærgerligt at så mange "bare" får killinger fordi der ikke rigtig er samme krav som med hunde, det er rigtig ærgeligt at man ikke har krav på at chippe dem også.
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1444 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 8.319
Chip fatter jeg simpelthen ikke, at det ikke er lovpligtigt.
Og endelig skal man være forberedt på, at man kan risikere at skulle beholde killingerne rigtig længe, indtil der er fundet gode hjem til dem.
Det er som om, at katte bare er hvermandseje, og man kan gøre med dem, hvad man vil. Det er rigtig trist at være vidne til. Jeg har et sørgeligt eksempel gående i karantæne her hos mig.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Jeg mener ikke nødvendigvis alle katte skulle være med tavle, men en mindste pris på et par tusinde og tvungen neutralisation oveni, hvis man ikke lige er registreret opdrætter, det ville jeg finde helt ok. Måske det så ville nedsætte mængden af udsmidte katte. Og måske det ville få nogle til at tænke sig om en ekstra gang inden de købte kat.
Hvilke sygdomme de burde tjekkes for skal jeg ikke gøre mig klog på.
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.040
jul 2012
Og selv en indekat kan løbe væk, det er skam set før.
jul 2012
At få killinger?