24.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Lave æresport til imorgen!! Lave æresport til imorgen!!

Sådan noget forpulet bæ..
Mine forældre har sølvbryllup imorgen, og da der har været forvirring grundet forskellige ting, samt flytning er vi så sent ude.

Hvad bygger man selve "skelettet" til æresporten med? Og er det ikke gran man bruger til at pynte den med? Hvor kan man skaffe det? I skoven?

Er der noget jeg skal huske? Nogle regler?
Kom gerne med alle fif, og ting ved sølvbrylluper

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lave æresport til imorgen!!
  • #1   8. mar 2013 Du behøver ikke et skellet. Du kan bruge et tykt tov til at binde det på. Det er meget brugt på steder hvor man ikke lige kan komme til at grave træskelettet ned i gårdspladsen. Gran er meget brugt men du kan sagtens bruge alt muligt andet. Cypres, buksbom og alt andet der er grønt og fylder lidt. Spørg evt. familie og venner om du må klippe lidt hos dem hvis ikke du selv har adgang til så meget. Hvis der skal blomster i så er du nok nødt til at købe nogle tulipaner eller påskeliljer der er sprunget ud. Sølvblade er fint i en æresport. Spørgsmålet er om du kan nå at male dem nu. Men måske blomsterhandlere har nogle.
    Alternativt til alt dette så kan man få de fleste blomsterhandlere og planteskoler til at lave en æresport. Prisen kender jeg ikke og jeg ved ikke om det kan nåes.

• #2   8. mar 2013 (link fjernet)
    Her kan du også downloade hvordan man laver en æresport smiley

• #3   8. mar 2013 Man kan bygge et stativ i træ og så binde gran på og sætte det i spænd i dørkarmen. (husk at tage mål og give plads til gran) - eller man kan binde det på et reb og hænge det op, men det kræver at der skal noget i væggen.

et hurtigt alternativ:
    lavet æresporten af draperet hvid tyl og så sæt buketter af roser/grønt (her kan du bruge stedsegrønt, laurbærblade, købe noget grønt hos blomsterhandleren) på med ca 30 cm. mellemrum.

Når det er sølvbryllup kan man jo sølvsprey'e nogle blomster og sætte i mellem. Nogen bruger også at tage en/et par dame og herresko og sprey'e med sølv og sætte på trappen.

Når vi laver æresport for vejens beboere, så har vi haft noget gammelt kobber til kobberbryllup og noget sølv til sølvbryllup, det bliver også bundet i æresporten, og det er så dem der har haft det sidst, der skal opbevare det, og sørge for at det er pudset til næste 'bryllup'.

husk at få lavet et skilt med datoerne smiley

Husk også at undersøge om naboerne laver port, det gør vi her smiley

• #5   8. mar 2013 Nogle binder det KUN i gran som de pynter, andre har taget mål af døren og laver et træ skellet og pynter med gran, der findes sikkert også andre metoder. Så det er helt op til ens temperament og fingerfærdigheder vil jeg sige.

Pynt gerne med sølv sløjfer, nu det er et sølvbryllup, og blomster som du køber hos blomsterhandleren, de kan sikkert også skaffe gran, men til en helt anden pris end i skoven smiley

• #6   8. mar 2013 Så der skal altså noget sølv på, det er klart.
    Jeg ville ha laver et skilt i Photoshop - men vi kan ikke printe ud - ikke mere blækpatron. Årrggghhhh jeg omkommer

• #7   8. mar 2013 Naboerne laver ikke æresport.
    Det er jeg stensikker på

• #8   8. mar 2013 Granranken kan købes færdigbundet hos gartneren, ring og bestil, lav en ramme af lægter og bind ranken på, køb nogle blomster og stik ind i ranken som pynt

• #9   8. mar 2013 Hjerteformet skilt med 25 år kan også købes hos gartneren

• #10   8. mar 2013 Vi lavede denne til vores vennepars kobberbryllup der skal det jo kun være en halv æresport. Men man kan sagtens lave den på samme måde i høj og den kan stå af sig selv uden at skulle skrues fast eller lignene. Vi lavede et træskellet af lægter og så har vi bundet/beklædt den med gran og så har vi spraymalet blade vi har tørret med kobberspray da det jo var et kobberbryllup og så har vi lavet små buketter i farver der passer og lagt et af bladende bagved og så stukket dem ind i granet og sat dem fast med ståltråd. Derudover havde vi spraymalet grankogler med kobberspray som vi også pyntede med og derudover havde vi også købt pyntegræskar der kom på. Det var ret nemt og den blev rigtig fin og de blev meget glade for den smiley

profilbillede
  • #11   8. mar 2013 Man laver bare 2 omvendte T'er og så sætter en lægte imellem i den rette bredte. Det er bare et spørgsmål om at lave foden som jo er stregen over T'et i den rette længde så den kan stå eventuelt kan man lave fødderne dobbelt sådan at selve hver fod ligner et H og man så sætter sidderne af æresporten på den vandrette streg i H'et. Det er den bedste måde jeg lige kan forklare det på men det er meget nemt at lave smiley

Kommentér på:
Lave æresport til imorgen!!

Annonce