{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalt off topic blomsterløg
  • #1   8. mar 2013 Ja det må vi da håbe....griner

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 105
    #2   8. mar 2013 Har hørt man skal ligge dem køligt og mørkt så sku de ku holde sig, men de skal også ligge lidt luftigt og ikk for tæt. Har selv for en måned siden plantet mine og sat under terrassen med gran ovenpå og det har jeg spurgt en ' prof' om og det sku holde. Men tør ikk love noget:)

Håber du finder ud af det

• #3   8. mar 2013 Kan jeg stille dem i en spand med et tæppe over under et halvtag monstro? smiley

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#4   8. mar 2013 Hehe altså tør ikk garantere det, for ved jo ikk om det har virket på mine endnu;) jeg er på ingen måde ekspert har bare spurgt en jeg kender som er go til det der;)

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#5   8. mar 2013 Hmm mine står jo lidt sådan bare med gran, men det er jo nok ikk til at få så nemt nu:( men tror heller ikk frosten varer så længe endnu? Ellers måske ta ned og spørg hos en blomster butik eller ring til en planteskole for at være helt sikkert? Ville være smadder ærgeligt de gik tabt;)

• #6   8. mar 2013 Ja for jeg har købt ret mange smiley tror altså jeg prøver at sætte dem så......ellers tager jeg spanden ...LOL....

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 341
    #7   8. mar 2013 Det plejer at stå på pakkerne, hvornår de kan plantes, men de fleste sommerløg må først plantes til maj, da de ikke tåler kulden.

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#8   8. mar 2013 Hehe ja prøv det:) det er da også bare mega øv at frosten kommer igen nu, det føles som vinter:(

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#9   8. mar 2013 Mine stod der vist oktober mener jeg det var, men man kan vel ringe og få et gratis råd hos en planteskole de må da vide hvordan man på bedste vis griber det an;)

• #10   8. mar 2013 Jeg vil mene du/I sagtens bare kan have poserne liggende i køkkenet, stuen eller hvor I nu vil. Lige for tiden, hvor de bliver solgt i butikkerne, er de jo også fremme i lyset. Butikkerne gemmer dem ikke i et koldt mørkt rum ved lukketid.

Det er mere, hvis I har løg der ikke kan tåle frost, som skal graves op igen, eks. Dahlia og andre. Dem graver man op igen, inden frosten kommer, de skal så overvintrer frostfrit. Gerne i en kold & mørk kælder.

• #11   8. mar 2013 Mathilde B, hvis dine løg skulle have været plantet i oktober, vil jeg mene det er forårsblomster (tulipaner, påskeliljer m.m.), hvis du graver dem ned nu, kommer de først til foråret 2014.

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#12   8. mar 2013 Jeg har lidt blandet:) men som sagt har gjordt hva jeg har fået afvide smiley

• #13   8. mar 2013 Mathilde, det må du undskylde. Jeg havde lige sprunget dit indlæg over med, at de var plantet, troede de lå uplantet i en pose. smiley

• #14   8. mar 2013 Kicki
    Men ka de tåle at blive gemt ved stuetemp helt til maj?

• mb
    mb Tilmeldt:
    jul 2011

#15   8. mar 2013 Hehe det er helt ok;)

• #16   8. mar 2013 Lotte, ja det vil jeg helt klart mene... Men tror også du kan plante dem tidligere, bare frosten er helt væk også nede i jorden.

• #17   8. mar 2013 Ok tak for råd smiley

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#18   8. mar 2013 løgene er meget følsomme og der kan ofte være nattefrost til midten af maj, derfor anbefales det først at plante der. Løgene skal bare opbevares tørt, de er i hvile og vokser først når de kommer i jorden. De skal så graves op til efteråret igen.
    Modsat forårsplanter som tulipan, påskeliljer, vintergækker o.lign. de skal plantes efterår og skal blive i jorden hele året.
    planter man sommerløgene for tidligt, risikerer man at ødelægge dem og de kommer ikke tidligere af den grund alligevel, så det er bedst at vente.

• Lady Pink
    Lady Pink Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 13 Emner: 58 Svar: 259
    #19   9. mar 2013 HUSK at løgene er meget giftige for hundene smiley så de skal ikke grave dem op og æde dem :))

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

#20   9. mar 2013 Du kan fint putte dem i jorden nu, de kan sagtens tåle kulden.Hvis du vil vente, så sørg for at de ikke rådner, det ske tit, når man gemmer løgplanterne for længe. Lad bare toppen sidde på, så visner den selv ned.

• #21   9. mar 2013 Så læg dem tørt og så smæk dem i jorden til efteråret smiley

• #22   9. mar 2013 Jo, det kan du sagtens smiley

Kommentér på:
Totalt off topic blomsterløg

Annonce