2.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Hestefoder junglen Hestefoder junglen

Nu spørger jeg også lige herinde, da jeg er observeret at vi har en masse heste tøser herinde også smiley
Jeg h
ar en DV hoppe på 6 år.
Lige nu får en 1 liter byg, 2 gange om dagen og er på magnesium kur, har lige været på b vitamin også. Vi har taget havren fra hende, da hun er meget tændt og ikke mangler energi på nuværende tidspunkt.
Hun står stille lige nu, da jeg ikke har kunne ride hende pga hendes stress niveau. Så vi træner nu kun fra jorden, så hun får tillid til mig, og træner hendes seperationsangst.
Jeg vil gerne fodre med noget andet end korn, da jeg har lidt den opfattelse, at der ikke er så meget i kornet som optages.
Hun er lidt for tyk og sælger fortæller at hun nemt bliver for tyk.
Så jeg skal bruge noget foder med få kalorier, og havrefrit, til en hest i let arbejde.
Det kunne et være en ide at det var foder, som senere hen kan suppleres med korn (tænker når hun kommer i hård træning engang ude i fremtiden)
Håber i kan anbefale noget foder, til en rimelig pris også.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestefoder junglen
  • #1   18. mar 2013 Prøv at fodre med vitaminer og roepiller, hvis det er for lidt (huldmæssigt) så skift roepillerne ud med fiberpiller smiley

• #2   18. mar 2013 Min får Pavo summerfit kiksene, der er alt i han behøver, så får han lidt roepiller oven i, bare for hyggens skyld, fordi han så godt kan li det smiley

• #3   18. mar 2013 Hov og hun får vitaminer og mineraler også i sit byg smiley
    Hmm kigger lige lidt på nogle roepiller smiley

• #4   18. mar 2013 Der er jo fodertyper specielt til "varme" heste.

http://www.spillers.dk/sp_coolmix.html

Min gl. DV (trakhener/fuldblodsblanding) fik dette, jeg følte han hun blev noget mere velafbalanceret af det. Ville aldrig vælge at fodre med korn til en varm hest, min fik ud over Cool Mix kun alt det (forholdvis tørre) wrap hun kunne gumle i sig. Hun stortrivedes.....

• #5   18. mar 2013 Ja har også kigget på diverse cool mix, hun har i en overgang fået roepiller og fiberpiller (blandet) måske man skulle tage det og blande det med noget cool mix.

• #6   18. mar 2013 Min varmblodshoppe får pt kun fiberpiller og vitaminer, samt wraphø selvfølgelig..

Det er billigt foder og hun ser møg godt ud smiley

• #7   18. mar 2013 Jeg havde en periode, hvor vi ikke lavede andet end lidt "hyggeridning", da fik hun bare ca. ½ ration og lidt vitaminkiks ved siden af, så gik det fint.

Hvis du giver en fornuftig blanding af roepiller og coolmix med supplement af godt stråfoder og vitaminer/mineraler, så har hun noget at tygge i og samtidig ikke noget, der gør hende mere varm i hovedet.

• #8   18. mar 2013 Jeg har super god erfaring med horselux easy. Og så når hun kommer i hårdere træning kan du tilføje fiberpiller...

Det er et rigtig godt og billigt foder. Lavt på sukker og stivelse. Mener det er lige omkring 130 kr for 15kg easy. De skal så kun ha 100g pr 100kg kropsvægt.

• #9   18. mar 2013 Min gamle hest var lidt af en nervepille, der skulle intet til at tænde ham og jeg havde prøvet med alt muligt. Da jeg fik ham, blev han fodret med lucerne og havre, det er det værste at fodre med kornproduter - især til varme heste.
    Jeg fik en super god oplevelse med St. Hippolyt. I starten troede jeg det var dyrere, men da det er drøjt i brug, oplevede jeg at det absolut ikke var dyrere, end så meget andet. Ja måske lidt upræcist skrevet, men jeg er på arbejde og kan ikke helt finde tiden til at uddybe.
    Kort fortalt; kornprodukter er et gammelt fodreprodukt, som burde afskaffes. Der findes så mange gode foderprodukter, så for både din - og hestens skyld - drop kornene og prøv. evt. Spillers, Hippolyt eller hvad du ellers føler for. smiley

• #10   18. mar 2013 Mange tak folkens, kigger det lige igennem smiley

• #11   18. mar 2013 Bruger cool mix fra Spillers til min.. Da jeg fik ham hjem i sin tid gik han på harvre og vitamin-mineral blanding..

Det kan være en jungle at finde ud af hvilket foder man skal vælge. Spørger du dyrlægen mener langt de fleste, at havre og vitamin tilskud er en god løsning til langt de fleste heste..

Jeg kan helt ærligt ikke mærke forskel på min nu hvor han går på Spillers i forhold til da han fik havre, han er steadig lige varm.
    Jeg giver ham udelukkende spillers fordi jeg synes det er mere lækkert smiley

• #12   18. mar 2013 JEg har så kunne mærke da vi tog havren fra hende, hun er ikke helt så energisk mere. Men synes jo også bare byg er kedeligt, også optages det altså bare ikke helt så godt som så meget andet.
    Og ja jeg kan altså også godt lide at foderet er noget der ser lækkert ud og dufter godt, og det er jeg altså også helt sikker på hesten sætter pris på smiley

• #14   18. mar 2013 Mange har haft rigtig god effekt ved at fodre med Cool mix, så det er da et forsøg værd.

Min er vist heller ikke varm pga. hvad han fodres med men fordi han er en kylling smiley

• #15   18. mar 2013 Hun får rigtig meget hø i hø poser (primært fordi hun skider i sit hø) Men også for at hun har "noget at lave" hele natten. Hun får omkring 6-8 kg hø om aftenen. Hun har hø til hele natten og ofte ligger der noget tilbage om morgenen, så det kan ikke sættes op, og med denne dame bliver der vidst aldrig mangel på huld, tværtimod smiley
    Jeg har været i Farmland, men de havde kun Eggersmann Cool mix og der var meget byg i, så jeg gik igen. Kører i land og Fritid i morgen der har de Hippobas også, så det vil jeg da lige kigge på smiley

• #16   18. mar 2013 Er meget enig med Kathrine..

Min får ikke meget foder, men tilgengæld rigeligt med stråfoder..

• #17   18. mar 2013 Har godt kigget på spillers, men synes godt nok nogen gange det er dyrt, og kan ikke helt lade være med at stille mig selv spørgsmålet om man betaler for mærket. Synes jeg efterhånden der er meget af inden for heste verdenen, og i forhold til andres priser så er spillers ret dyrt.

• #18   18. mar 2013 Kan lige se der er 40% byg i hippo cool, så det går jeg nok fra igen.. Hvor ville det dog være meget nemmere, hvis jeg bare var ligeglad med hvad hun fik smiley Hun fungere jo i princippet fint på det, meeeeen jeg synes jo alligevel det kunne være bedre, og jeg ved jo i princippet ikke om der er noget hun fungere bedre på eftersom jeg kun har haft hende i to måneder smiley

• #19   18. mar 2013 Har skrevet før, men synes lige du skal kigge på horselux produkterne...;)
    Du kan se indhold på miljøfoder.dk
    På din beskrivelse lyder det til at kunne være noget. Jeg skiftede pavo ud med det og er virkelig positivt overrasket! Bruger det til mine tre meget forskellige heste. Søg evt på hestegalleri og hestenettet efter andres erfaringer med det:)

Held og lykke med at finde det rigtige til din hest:)

• #21   18. mar 2013 jeg har kigget på horseluxog er faktisk rigtig vild med easy varianten, men der er langt til en forhandler fra og man skal bestille en hel palle fra miljøoder, og et andet sted jeg fandt kom det til at koste 250 kr for en sæk inkl levering,, hvilket er ret dyrt.
    Annette - men som sagt vil jeg gerne væk fra byg da det ikke er særlig optageligt og feder ret meget.
    Har også overvejet lidt roepiller, men igen det er faktisk en energi kilde ligesom havre, så det var noget jeg ville give når hun engang skal rides istedet også give en form for cool mix nu, det lyder til det er den bedste løsning lige nu.
    Vil lige kigge forbi equsana smiley det mærke sælger de nemlig også i land og fritid

• #22   18. mar 2013 Jeg kører hvad fald en tur i land og fritid imorgen og kigger nærmere på Equsana, da de faktisk har tre varianter der kan være relevante, Dem der hedder: special, pony og Recover.
    Så må vi se hvad det bliver til, er mest til pony men nu må vi se smiley

• #23   18. mar 2013 Hvor bor du ca? Deres forhandlerliste er ikke vist ikke helt opdateret:/

• #24   18. mar 2013 Så kunne jeg godt finde på at købe Health fiber som en erstatning for korn når hun engang skal bruge energi i ridning

• #25   18. mar 2013 Bor i Horsens, den forhandler der er tættest på er ca 40 min væk.

• #26   18. mar 2013 Ja det er også et stykke væk hvis man kun skal købe foder til en enkelt hest...

• #27   18. mar 2013 Ja, og har ikke lige plads til at opbevare en hel palle og synes jo også jeg lige vil nøjes med en enkelt sæk for lige at se om hun fungere på det inden man bestiller tonsvis smiley

• #28   18. mar 2013 Det kan jeg godt forstå... Du kan evt slå noget op på hestenettet om der er nogen i nærheden af dig der bruger det. Sådan gjorde jeg faktisk:) ville heller ikke køre så langt efter en enkelt sæk

• #29   19. mar 2013 Ja det kunne jeg godt prøve smiley tak

• #30   19. mar 2013 Katrine - der var lige en på heste galleri der fandt en mere opdateret liste til mig med horselux forhandlere, så nu er der kun 15-20 min til den tætteste forhandler, så jeg køber noget horselux istedet smiley jeg har bare hørt at horseuz easy er meget smuldret i det?

• #31   19. mar 2013 Hvor lækkert!:)
    Tror det kommer an på hvad man plejer at fodre med... Men synes ikke at det er så slemt som folk siger. Hestene elsker det ihvertfald her og tygger fint i det. Men ja, det har lidt en anden struktur end feks musli produkter:) De har også lavet deres egen skovl til det... Men jeg klare det fint med et almindeligt litermål:)

Det fylder jo ikke så meget og hvis hun nemt tager på, så ville jeg ikke bruge fiberpiller i starten, men udbløde en håndfuld roepiller så det fylder lidt mere i maven på hende:)

• #32   19. mar 2013 Mange tak Katrine, jeg kører en tur til østbirk snart og køber sådan en sæk smiley

• #33   19. mar 2013 Det var så lidt:) Held og lykke med det... Er altid svært når man skal skifte. Er virkelig en jungle som du selv skriver og tror du har ret i at tit betaler man for mærket og den fine emballage:)

• #34   19. mar 2013 Ja præcis.
    Men mange tak for hjælpen smiley

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #35   18. dec 2013 Jeg har brugt deres fuldfoder herinde, da mine døtres heste blev lidt for store: http://shop.havens.dk/shop/havens-hestefoder-3c1.html . Det giver den mere energi, samt den smed nogle kg på meget kort tid og kom ned i den rigtige vægt igen.

Det er især HAVENS Green Vet Muesli, 20 kg, jeg tænker på her. Det var ihvertfald den jeg brugte med godt resultat.

• #36   18. dec 2013 Vitaminer/mineraler og wrap/hø er alt hvad hesten har brug for. Hestemusli og korn er tit til mere skade end gavn for hesten.

Roepiller skader aldrig, men er ikke nødvendige.

• #37   18. dec 2013 Kig lige trådens dato.. har slet ikke den hest mere. Einstein jo nogle heste behøver mere, fx min nuværende hest !

Kommentér på:
Hestefoder junglen

Annonce