{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Klikkertræning virker.......også på børn {{forumTopicSubject}}

Jeg er specialpæd. Og er støtte på en lille pige som er meget udadrettet, voldsom og som har mange daglige konflikter.
Hun stikker sin hånd i min lomme og finder min klikker. Vi får en snak om hvad den bruges til, og en leg opstår med nogle andre piger. De er hunde på hundeskole og skal udføre div. tricks og klikkes når det er rigtig. Da legen ebber ud, har pigen et forslag om at jeg skal fortsætte med at klikke hver gang hun siger og gør noget godt.
Det gør vi så resten af dagen. Da jeg går hjem, har jeg haft en pige uden konflikter, og som er enormt glad. Hun strålede hver gang hun fik et klik, og der gik vist sport i at få mange. Selv de andre voksne kunne lukke de irriterende klik ude, da de så hendes begejstring. Hmm men den går jo nok ikke i længden. Men jeg fik da også trænet mit klik på de rigtige tidspunkter. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klikkertræning virker.......også på børn
  • #1   19. mar 2013 Orv, det er jeg virkelig glad for at høre. Mine kolleger kigger altid underligt på mig, når de taler om alle konflikterne med deres børn, og jeg så får rodet mig ud i en længere forklaring omkring indlæringsteori og positiv forstærkning.

• #2   19. mar 2013 Aj hvor spændende! smiley
    Og hvor fantastisk, at hun givetvis mærker hvilken følelse, det giver hende og gerne selv vil have, at du fortsætter efter legen er slut.. smiley
    Ååhh det er jo sådan en historie man som pædagog elsker at høre..

• #3   19. mar 2013 Nu har vi arbejdet meget med hvordan hun skal løse sine konflikter. Idag fik hun så klik når hun gjorde det vi har arbejdet med. Jeg tror det fik hende til at være mere obs og pludselig oplevede jeg en dag hvor hun brugte de redskaber. Men man skal være på for at klikkede rigtige steder. Det var ihvertfald en anden måde at arbejde med tingene på idag. Og også sjovt.

• #4   20. mar 2013 keep on. det er sådanne nogle som dig vi har brug for. hun har da sten sikkert set hvordan hundene får ros når de gør noget rigtigt. og det vil hun også. da i så legede med den klikker fattede hun jo hurtigt at hver gang den lyd er der har man gjort noget rigtigt og får roser. jeg sys det er fedt at der bliver tænkt out of the box. du ikke intreseret i at komme over i min knægt´s børnehave? mangler en som dig :D. god dag

Kommentér på:
Klikkertræning virker.......også på børn

Annonce