1.475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Hævnen der slog fejl! Hævnen der slog fejl!

Som en del herinde ved, har min kære mand de her slanger......
Og det er HANS slanger....

Jeg holder hårdt på at samtlige terrarier skal være udstyret med effektiv lås, og at slangerne absolut ikke skal være i nærheden af hverken mig eller husets andre dyr....

Det er ikke ligefrem med min velsignelse at de kryb er kommet i huset....

Han griner lidt af mit hysteri omkring bæsterne, hvilket nok irriterer mig en smule smiley

Så i dag kom jeg til at tænke tilbage på, da vi hentede den ene slange..... den kære slange skulle jo have noget mad med hjem i form af en mus.... og jeg kom i tanke om hans paniske ansigtsudtryk, da damen rakte ham æsken med musen... han ville IKKE holde den....

AHA! mus og rotter er KLAMME i hans verden....
Vupti! mig i en dyrehandel... Den ultimative hævn var udtænkt smiley

Lykkelig hjemvendt med to yyyyyndige rotteunger, var jeg sikker på, at hævnen var hjemme, da jeg præsenterede ham for MINE nye kæledyr smiley

Vilde protester, trusler om, at smide dem ind til slangerne, og en hård konstatering om, at de skulle bo på Mikkels værelse kom da også flyvende over bordet med det samme....

Alt imens jeg smågnækkende gjorde buret klar smiley

dette er et af vindunderne :
Lillepigen Sif:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævnen der slog fejl!
  • #1   23. mar 2013 nårh hvor fiiin, jeg vil gerne selv have tamrotter en dag smiley

Men læs nu lige op på dem, så de ikke bliver fejlbehandlet!

• #2   23. mar 2013 Men AK!

Jeg troede jeg skulle more mig LÆNGE over hans afsky....

Men Men Men......

Efter blot et par timer, hvor han havde observeret mig nusse med de små, så scenariet sådan ud :

profilbillede
  • #3   23. mar 2013 Og her med hannen. der ikke er navngivet endnu :

profilbillede
  • #4   23. mar 2013 Og sidst men ikke mindst er Mikkel lykkelig for sine nye værelses kammerater :

profilbillede
  • #5   23. mar 2013 Lobar - bare rolig.... smiley
    Vi har et hav af dyr efterhånden, og alle bliver passet efter deres individuelle behov smiley

Vælger man at have dyr, skal man også gøre sit bedste for, at de har de forhold de skal have, får det foder de har brug for osv... smiley

• #6   23. mar 2013 Hvor er det nogen søde små nye venner du har fået...har du overvejet at navngive den der hanrotte efter Hr. M's favorit fodboldsspiller eller noget ( så kan du nemlig sige at xxx er en rotte hvergang M jubler over sin favorit) *GG*

• #7   23. mar 2013 PS. jeg kender en der avler nogen rigtigt lærker små krøllede nusserotter, hvis du nu skule blive "bidt" af de der små væsner smiley

• #8   23. mar 2013 okay bare iorden smiley det er nemlig så trist når folk anskaffer sig dyr, bare fordi de er søde... og 14 dage efter ryger de ud til højre smiley

Men held og lykke med dem, tror i får nogle sjove timer smiley

• #9   23. mar 2013 Minion - han bad mig faktisk specifikt om, ikke at fortælle dig, at han har sagt at (den uden navn) er SÅ sød smiley
    why?

• #10   23. mar 2013 Bjørnebanden - he he ja smiley
    Men han kan jo rent faktisk lide dem nu smiley

Vi er nok ovre i noget mytologi, når nu hunnen hedder Sif..... smiley
    Og synes bare ikke, at Thor passer til ham.....
    Han er for nuttet og rolig til at være en Thor smiley

Disse er godtnok reddet fra "slangefoder-døden" ved en dyrehandel, men er NOGET overrasket over, at de er så omgængelige og tillidsfulde som de er.... de er lige til at gå til begge to og nyder at blive nusset smiley

• #11   23. mar 2013 Har i dem i samme bur nu det er en han og hun?

• #12   23. mar 2013 Tumling - ja det har vi.... ihvertfald indtil videre...
    det skulle gerne give lidt afkom, der så gerne må gå til slangerne.....

Måske en enkelt til Minion smiley

• #13   23. mar 2013 er der for øvrigt nogen af jer rottekloge mennesker, der har et bud på, hvor gammel en i den str er?

• Mutti
    Mutti Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 47
    #14   23. mar 2013 Kender det alt for godt ang slanger min fyr har også slanger;)

• #15   23. mar 2013 Muligvis 12 uger hvis ik yngre..
    De ka få unger allerede fra nu og det er for tidligt hvis man ska gå efter "reglerne"

• #16   23. mar 2013 hvor er de søde smiley jeg har selv to rotter- Bellis og Lilje. Det er en dejlig nem gnaver, tillidsfulde, nysgerrige

• #17   23. mar 2013 Hvad med Loke?

• #18   23. mar 2013 EUW EUW EUW !!!!

Jeg er så en af dem der, der helst kun ser mus og rotter i fryseren, hvor de er super som foder *GGG*

• #19   23. mar 2013 Mutti - endelig en i samme båd som mig *GG*

Jeg er ikke som sådan bange for dem.... de er bare.... ja..... smiley

Tumling - Hmmm... så må de jo have hver deres..... Men de vil jo også gerne have selskab? iiih.....

Minion - kunne det friste? hva hva hva? smiley he he

• #20   23. mar 2013 Lærke - må nok tilstå, at jeg er noget overrasket over, hvor kælne og lette at gå til de er...... især når man tænker på, hvor de kommer fra..... havde forventet nogle vildbasser uden lige....

Camilla - Hmmm... men Loke er jo ond.....:-/

• #21   23. mar 2013 Henriette - det sagde M også førhan sad med en lille rotte der lå med lukkede øjne og skar tænder af nydelse *GG*

• #22   23. mar 2013 ha ha smiley det kræver jo så, at hun snart GIDER at tage imod smiley
    Men blir nød til at vente en uge mere med at parre for at være sikker på at hun ikke er med rogn nu;-)

• #23   23. mar 2013 Njah - lusket smiley
    Balder, Bauge, Brage, Frej, Freke, Gefion, Hugin
    Finder gerne flere smiley

• #24   23. mar 2013 Jeg HAR prøvet.. OG jeg har vist hende, hvor hun ender, hvis hun ikke tager sig sammen... se selv :

profilbillede
  • #25   23. mar 2013 Camilla - Måske Balder? men de andre... ja de passer ikke rigtigt, hvis du ved hvad jeg mener? smiley
    Men kom gerne med flere smiley

• #26   23. mar 2013 T..
    jamen jeg HAR siddet med dem.. og nej..
    Det er bare ikke mig smiley :D smiley

• #27   23. mar 2013 T: yup de yngler som sataner og har bedst i selskab med flere smiley

• #28   23. mar 2013 Tumling - de skulle også gerne yngle smiley
    Men ikke nødvendigvis konstant smiley
    Men som sagt skal de have det godt, så vi må lige finde en plan snedig smiley

• #29   23. mar 2013 Man siger at en hun ska være 8-10 måneder ved sit første kuld og hannen et år..
    Sådan er det ved tamrotter..
    Der er vidst andre "regler" ved foderrotter..
    Hvis du Googler noget ala avle til foderrotter burde der komme noget frem.. Har læst noget om det men går ik op i det da mine er tamrotter smiley
    Men hunrotter er drægtige ca 8-14 dag og kønsmodne fra de er5 uger..
    Du ska være velkommen hvis du har spørgsmål.. Og husk de må ik gå på savsmuld smiley

• #30   23. mar 2013 Tumling - hvorfor ikke savsmuld? (går ud fra du mener spåner her?)

planen var nu, at de skulle gå på Toa-latt ligesom slangerne smiley

• #31   23. mar 2013 Hvad med Heimdal? Det er da ham den søde, lidt tungnemme gud der passer på broen og hører græsset gro, er det ikke?

• #32   23. mar 2013 og bliver de kønsmodne så tidligt, er hun sikkert allerede drægtig smiley Men så må vi tage den derfra... smiley

• #33   23. mar 2013 Tine B - Og det blev hans navn! smiley
    det havde været oppe at vende før.... men tungnem og hører græsset gro, passer vist meget godt på sådan en puttegris, der flader ud op ad halsen på folk smiley

• #34   23. mar 2013 Når man bruger spåner ryger støvet ned i luftvejene på dem og det har de ik godt af.. Det til slangerne er helt fint..

Det er de og er hun fra dyrehandlen er hun garanterer gravid hvis de ik har været opdelt smiley

• #35   23. mar 2013 De var ikke opdelt, så hun er nok drægtig allerede.... smiley Men så må vi tage den derfra....
    hun ser gudskelov ikke tyk ud eller lign. endnu... så man har da lov at håbe....
    Men er hun drægtig, får hun selvf. al den pleje hun har brug for.....

• #36   23. mar 2013 Altså I må da snart have en hel ZOO smiley

Betaler man entre ved døren eller? smiley

• #37   23. mar 2013 Hahaha Stort SRY til dig Tine, men for dælen jeg er færdig af grin muhahahaha

Nu troede du lige du havde udtænkt en god hævn også viser den sig slet ikke at være så god alligevel, men hva... DU og de andre har så fået lidt flere kæledyr, Nu kan man i hvert fald ved et besøg hos jer sige til folk "vi skal i mini zoo" ;oP for dælen I har godt nok udvidet på det sidste ;o) Hils i baggrunden!!

• #38   23. mar 2013 Nåeh hvor er de søde. Tillykke med den lille mislykkeds hævn smiley

• #39   23. mar 2013 Nu som, det håber jeg ikke de begynder på, det er sgu dyrt nok at skulle køre langt for at besøge dem hahahaha

• #40   23. mar 2013 Hvad med Tjalfe?

• #41   23. mar 2013 Argh Aino læs tråden før du kommentere.... ja ja skal nok ;oP bare glem mit forrige indlæg ;o)

• #42   23. mar 2013 Ha ha ha søs, så ka' du lære det smiley
    ,,og garanteret for at Michael sidder og hagler koldsved af sig og udelukkende lader som om han synes de er herlige, bare for at du ikke skal trumfe med din lille hævn,,thi hi hi smiley

Men tillykke med Sif og Heimdal smiley
    p.s. Jeg ville ha foreslået quark hvis jeg havde været lidt hurtigere smiley

• #43   23. mar 2013 Godt jeg kunne hjælpe.. Den så også lidt tungnem ud, som den sad der.. hehe

• #44   23. mar 2013 Thihi så godt hans indlæg ovre på krybdyr smiley

Elsker rotter, sys der er skønne smiley

• #45   24. mar 2013 Ja det var sq lidt en bommert.... nu man lige troede, at den perfekte hævn var udtænkt *GG*

Men det er da fint, at han alligevel synes de er lidt søde smiley
    Jeg er som sagt noget overrasket over, hvor nemme de er at have med at gøre.... havde forestillet mig et pokkers arbejde med at gøre dem tamme smiley

• #46   24. mar 2013 Sådan er langt de fleste rotter, jeg har haft nogle fra dyrehandel også og de har været ligeså tamme og tillidsfulde som dem fra private smiley dejligt kæledyr

• #47   24. mar 2013 ja de er sq lidt søde smiley
    Meeeeeen jeg skal liiige vænne mig lidt til dem tror jeg (især hannen) smiley
    men når de så ligger og putter i armene på en, bliver man jo helt blød smiley

• #48   24. mar 2013 hehe ja, men mon ikke det går hurtigt med at vænne sig til dem smiley jeg har kun haft hunrotter, så ved faktisk ikke helt hvordan hannerne er, men har hørt de skulle være lidt mere rolige smiley

• #49   25. mar 2013 Hannerne er ofte mere rolige, hvor hunnerne er nysgerrige efter opdagelse - og ingen regel uden undtagelser smiley

Men ja, de er meget sociale og har brug for en artsfælle. Jeg vil anbefale at du anskaffer endnu en han og en hun og lader dem gå i hhv. han og hungruppe. Hunnen bør være 6 mdr, før hun sættes i avlen. Med hanner siger man et år, men jeg ved ikke hvad der er normalt, hvis det er foderdyr, man avler.

• #50   25. mar 2013 Lærke - det er mere fordi jeg nok synes at hanen er en smule...... klam? men så alligevel ikke.... med den der stoooooooooore bagende han nu har *GG*

Maria - well... foderdyr eller ej, så skal mine dyr have det godt..... smiley
    Kaninerne er også hovedsageligt til slagt, men de har det som blommen i et æg til den dag de skal i gryden smiley

• #51   25. mar 2013 -T- Det er jeg ikke i tvivl om smiley Det er også derfor jeg nævner alderen for hvor tidligt en hun bør indgå i avl, da man jo gerne er interesseret i at hun er nået ind i voksenalderen og er færdig med at være barn smiley

Mht. hanner venter man 1 år i tamrotteopdræt for at kunne vurdere hans sind. En han kan "klikke" og blive aggressiv lige pludselig, men man siger at når det ikke er sket inden han er blevet et år, så er det ikke fordi det ligger i linjen og derfor venter man. Med hanner med ukendt baggrund venter nogle til han er blevet 1½ år smiley

Nogle foderdyrsopdrættere sælger jo somme tider unger til kæl, selvom de er avlet til foder og der kan det jo være en fordel at man ved at hannen fx ikke udvikler aggression, som han kan give videre smiley

• #52   25. mar 2013 Jeres dyr ligner bestemt de har det rigtig godt Tine :oD men bliver nød til lige at drille lidt.....
    Yeah, sådan en kanin har det godt lige til..... den som slutspurt på livet bliver skræmt fra vid og sans når M starter motorsaven og får hele "slagterrummet" til at ligne "a crime scene", og stakkels dig der skal gøre det hele rent efter ham ;oP

Kommentér på:
Hævnen der slog fejl!

Annonce