830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Rotter - akutnummer? (Vejle) Rotter - akutnummer? (Vejle)

Hej, er der nogen der ved om der er et akut-rotter-på-loftet-nummer i Vejle man kan ringe på når man har fået rotter i huset/loftet?

Jeg har både sendte en mail til vores udlejer, samt en anmeldelse på Vejle Kommunes hjemmeside. Kan jeg gøre mere her og nu?

Min kæreste er på togt (han er i Søværnet) og kommer først hjem om to måneder, så Bella og jeg er helt alene og jeg er sgu ikke helt hooked på at have rotter på besøg...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rotter - akutnummer? (Vejle)
  • #1   24. mar 2013 Nej, du kan ikke gøre mere, medmindre du da har investeret i fælder til at fange dem i... Du kan evt. ringe til kommunen tekniske forvaltning imorgen og høre hvornår de kommer ud..

Har du set rotterne?

• #2   24. mar 2013 Nope. Jeg har ikke set dem, men meget høje kradselyde, gnavelyde og piberi er bevis nok for mig. Bella reagerede faktisk på det, før jeg gjorde. Jeg har selv haft tamrotter før hen, så jeg er 100% sikker på at det er rottelyde. I dette øjeblik kan jeg faktisk høre dem igen fra omkring køkkenet...og jeg sidder i stuen. Jeg er overhovedet ikke i tvivl.

Mine forældre er på vej for at hente mig, for jeg har bestemt ikke tænkt mig at være her hjemme, når der tidligst kan blive gjort noget i morgen. Alt efter hvor hurtige de er til at reagerer på anmeldelsen....

• #4   24. mar 2013 Under alle omstændigheder er det super klamt at vide at der er kloakrotter eller mus i huset.... Ad. Tamrotter, ja tak. Kloakrotter, nej tak. Jeg vil kun have mus eller rotter jeg selv har budt velkommen og de her er bestemt ikke budt velkommen.

Jeg forlanger både gift og fælder!

• #6   24. mar 2013 I anmeldelsen via kommunens hjemmeside, skulle man krydse af hvor rotterne var. Der krydsede jeg af i beboelse og loft. For jeg kan ikke lurer om de kun er på loftet eller om de er ved at bane sig vej i skabene og selve køkkenet. Det er i hvert fald super højt og tydeligt at man kan hører dem... Puhh.... Så mon ikke de kommer allerede i morgen eller tirsdag? Det håber jeg.

Og tak smiley

• #7   24. mar 2013 Jeg tror det kommer an på omfanget osv.
    Ved mig kom de efter to hverdage (jeg meldte det om aftenen), og de valgte udelukkende at lægge gift, og vi har selv sat en fælde op. smiley
    Men det er altså en god ide selv lige at sætte en fælde op, det kan man jo gøre allerede nu smiley Bare smut ned i land og fritid eller sådan noget smiley

• #8   24. mar 2013 Jeg har ikke nogen fælder og bor ikke lige i nærheden af noget byggemarked eller Land & Fritid smiley men min far er på vej for at hente mig, så han er her om en times tid smiley i mellemtiden går jeg en tur med Bella og prøver at tænke på noget andet.

• #9   24. mar 2013 Hehe smiley Rotter er bare klamme! Så kan godt forstå dig smiley
    Men synes generelt kommunerne er rigtig hurtigere til at reagere smiley

• #10   24. mar 2013 de sætter fælder indenfor - også i Vejle. De lægger ikke gift da det kan give kraftige lugtgener - forbered dig på ventetid for besøg af rottemanden, sidste år ventede vi i en uge inden de kom smiley

• #11   24. mar 2013 Line - tamrotter kan jeg godt lide, men rotter med sygdomme...ej. Helst ikke smiley

Karin - åh det er fandme lang tid at vente. Jeg har dog snakket med vores udlejer og hvis ikke jeg hører fra kommunen i morgen, så kommer han tirsdag og sætter fælder på loftet. Dog nævnte han at det måske kan være en fugl der har forvildet sig ned i skorstenen. Han ville i hvert fald se på det. Han nævnte også at han helst ikke så at der blev lagt gift ud også pga. lugten.

• #12   26. mar 2013 Update: skadedyrsbekæmpelsen har været forbi i dag og heldigvis ingen tegn på hverken rotter eller mus. Han undersøgte både kælder og loft. Han sagde at det sagtens kan have været en mår på gennemvandring, men for en sikkerhedsskyld satte han en fælde op på loftet.

Jeg er meget mere rolig nu! smiley

• #13   26. mar 2013 det var godt de ikke holdt lukket her mellem jul og nytår - nårh nej op til påske, jeg skal jo ikke kigge på vejret smiley

Kommentér på:
Rotter - akutnummer? (Vejle)

Annonce