{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
714 visninger | Oprettet:

54l akvarium {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke en dyt forstand på fisk- men jeg ønsker mig et akvarium fordi jeg syns det er så hyggeligt at kigge på smiley

Jeg har set et 54l alvarium(start set) i dyrehandleren, men hvilke slags fisk kan man have deri og kan man have flere end en slags?

Jeg kan godt lide udseendet på guppyer, men de avler meget ik? Og hvad med sugemaller- sådan nogle der gør lidt rent ;)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  54l akvarium
  • #1   6. apr 2013 Jeg er nu af den mening at alle akvarier under 80 til 100 liter ikke er til fisk;)

• #2   6. apr 2013 Jeg ved ikke rigtig noget om det, men da jeg havde akvarie der svinede mine sugemaller hvert fald mere end de gjorde rent (;

• #3   6. apr 2013 Hvis du nu "kun" skal have 54L akvarie, så er Guppy'er, neon og andre småfisk det bedste. Større fisk vil ikke kunne trives. En uskreven regel er: Der skal være 1 ltr vand pr cm fisk. smiley Vi har et 375L akvarie hvor der er algeædere, rygsvømmere, maller, guppy, mickey mouse, tetraer, platyer og andre småfisk.

• #4   6. apr 2013 Ej er det synd at have 54l?

• #5   6. apr 2013 kun hvis det er fisk der har behov for at gemme sig og har brug for plads. små guppyer og neon kan du godt have i sådan et akvarie. mine svigerforældre har et 54L akvarie med guppyer til avl. der er ikke andre fisk i og hvis akvariet er i balance og fiskene ligeså, så bliver det ikke "overbeboet". smiley

• #6   6. apr 2013 Jeg ønsker ikke større fisk end guppyer, kan ikke li de store fisk, så det bliver ikke et problem. Jeg ønsker bare at lave et godt akvarie hvor fiskene har det godt smiley

• #7   6. apr 2013 prøv at kik på den blå avis der kan man tit finde stører akvarier til ingen penge smiley

• #8   6. apr 2013 Problemet er mere plads end penge syns jeg.. Det skal kunne stå på mit skrivebord

• #9   6. apr 2013 Så køb et nano akvarie, de er super seje og matcher de fleste hjem. smiley Der er plads til et par småfisk og den passer stor set sig selv.. smiley

• #10   6. apr 2013 Jeg bruger primært mine 54l. Til yngel. Det er de glimrene til smiley
    Mit første akvarie var et 54l. Deri havde jeg 5 gubbyer (5 hanner) så havde jeg en kampfiskehan og 1 sugemalle og et par rejer.
    Jeg synes det var synd at have mere i smiley

• #11   6. apr 2013 Hmm jeg må lige tænke mig om kan jeg høre smiley

• #12   6. apr 2013 Du kan sagtens have lidt farverige Guppyer i, lidt sværddrager (nogen mener de bliver for store, men vores har haft det fint og er ikke vokset i et stort akvarie heller), neonfisk/tetra, maller selvfølgelig er et must, rejer er også ganske fine at have i.

• #14   6. apr 2013 Nu har du jo nok visse begrænsninger, hvis det skal kunne stå på dit skrivebord, men hvis det kan lade sig gøre, med bare 10 cm længere længde, vil jeg anbefale det, for så at bruge det sidste plads, på et filter der ikke skal renses hele tiden.
    Med et større filter, skal der ikke renses konstant, og det er langt nemmere at holde balance i akvariet.

Lige et billede af mine girafmaller, der dog kræver meget plads.:-)

profilbillede
  • #15   6. apr 2013 der er her på ziten kommet akvarie galleri det koster ikke noget at oprette sig, og der er der flere erfarne gutter der kan hjælpe/råde dig

• #16   6. apr 2013 Og mollyer kan man have der i og vel også guldfisk dog ikke sammen vel og mærket

• #18   6. apr 2013 Okay det vidste jeg ikke, vi har aldrig selv haft dem pga af de fisk vi har ville gå efter deres haler, men kender dog mange der har haft i små akvarier hvor de er blecet helt vildt gamle specielt ved min ene kammerat.

• #19   6. apr 2013 Ved godt det med organerne osv. Men min kammerat havde to i en bowle, de var der i i to år måske lidt mindre senre fik han en mere og de kom så over i et akvarie måske omkring de 50 l jeg lyver ikke når jeg siger den ene blev 4 år ca og den anden døde så nogle måneder efter

• #20   6. apr 2013 Fish Nerd:
    Vi er helt enige om at guldfisk og slørhaler ikke hører til i et akvarium på 54 L, og også at organerne i de fleste tilfælde, vil vokse mere end hvad godt er.
    Det kan dog lade sig gøre, at hele fisken vokser normalt, og nærmest vokser ud af baljen, dette vil ske, ved meget hyppigt vandskifte, der vil nedbringe nitraten.
    Nitraten og især nitrit, er hæmmende for fiskens udvikling fysisk, dette kender du nok til, fra evt. opdræt, hvor vandskifte faktisk betyder mere, end hvor meget du fodrer.

Kommentér på:
54l akvarium

Annonce