{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Sygeplejerske eksamen-lidt ynk {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her indespærret med bøger og nettet og prøver at knokle mig igennem diabetes information. Er så heldig at jeg skal op som den allerførste i morgen tidlig og selvfølgelig føler jeg overhovedet ikke jeg har styr på noget som helst!

Har totalt eksamensangst, hænderne sveder og mit hjerte banker næsten ud igennem brystet på mig. Det med at forstille sig at lægen/censor er nøgen, er IKKE noget jeg ønsker, da der er tale om en forholdsvis gammel mand smiley

Men for pokker da, har rettet mit talepapir 40 gange fordi jeg kun har 5 minutters fremlæggelse og så 10 minutter hvor de ellers kan spørge ind til alt muligt om diabetes, prøver virkelig at gennemskue hvad de vil spørge om, men er helt blank.

Så min dag kan bruges på at læse og læse og læse, ved snart ikke hvad mere jeg skal læse om, synes slet ikke det sætte sig fast oppe i den øverste.

Hvad med jer andre? Har i nogle spændende ting at foretage jer i dag? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygeplejerske eksamen-lidt ynk
  • #1   9. apr 2013 Læser til anatomi og fysologi eksamen... :b Så kender følelsen!

• #2   9. apr 2013 Hvilket modul er du på?

gik selv 1½ på uddannelsen, så husker det udemærket

• #3   9. apr 2013 Trust: glad for jeg ikke er alene, er totalt stresset!

Den har jeg hørt hver gang jeg har snakket med nogen om at skulle til eksamen smiley Så får jeg at vide at jeg skal bare forstille mig dem nøgne.. Ellers tak siger jeg bare.. Har aldrig hørt den med klovnetøj, men tror næppe det virker når man først er så nervøs.
    Brækkede ribben? Det lyder godt nok ikke rart, hvordan er det sket?

• #4   9. apr 2013 Karina: er "kun" på 3 modul, så det første modul med en lærer og censor til eksamen.

• #5   9. apr 2013 Det er godt at læse, og selv om du føler at det ikke sidder fast så gør noget af det stadig smiley
    Forstår godt du er nervøs, men du må tage dybe indåndinger og regne med at du har fået den undervisning og læst det som kræves for at du har viden nok til at bestå.

Det skal nok gå - Held og lykke!

• #6   9. apr 2013 Hehe, hvis nu det havde været en rigtig lækker censor, kunne det godt have været ret så forstyrrende smiley Så måske er det godt nok, at han er gammel smiley

Pøj pøj i morgen smiley

• #7   9. apr 2013 alexandra
    ah ja, den husker jeg godt smiley Du skal nok klare den, bare slap af og tag den med ro.
    Et godt tip er, at det du ved mest om, går du ikke i dybden med i den "fremlæggelse" for så er det dét lærer og censor vil spørge ind til, og du kan på den måde vise hvor dygtig du er smiley

har forresten stadig nogle bøger, så skriv hvis du kommer til at mangle smiley

• #8   9. apr 2013 Tatjana: Ja, det har du ret i. Skal bare lige have taget mig sammen til at læse det hele igen, så jeg er sikker på at have den basale viden og tak for det smiley

Mark: Jeg er også selv bange for klovne, da jeg boede i USA gik de meget op i halloween i forlystelses parkerne og der var der klovne som fra den der IT film der gik rundt og skræmte alle.. jeg gemte mig på badeværelset og ville ikke komme ud, mine forældre måtte ind og hente mig og sige at de var gået væk.. Der var jeg altså 17 år.... Nu er jeg 22 og ville med garanti stadig gemme mig på badeværelset smiley

Tine: Du har ret.. Tror det er godt at han er "gammel" og grå smiley Og tak for det! smiley

• #9   9. apr 2013 Karina: Det tror jeg også er mit mål, nævner kun lige kort de ting jeg har godt styr på og satser på at blive spurgt ind til det.. Bliver bare altid så stresset, min lærer kaldes "slagteren" så det gør det ikke meget bedre smiley Men forhåbentlig så går det godt!
    Lækkert, mangler nemlig nogle bøger, skal lige have gennemgået hvilke jeg mangler. Ville være fedt hvis du havde dem smiley

• #10   9. apr 2013 Alexandra
    jeg ahr i hvert fald god erfaring med at gøre sådan. For de vil naturligt spørge ind til det, du ikke uddyber, og derved kan du selv føle at du kan styre din eksamen og være ovenpå smiley

du skriver bare en pb, så finder vi ud af det

• #11   9. apr 2013 Det skal nok gå smiley Jeg er på modul 5 nu og var også ved at dø over modul 3 eksamen, men bare du har din baggrundsviden på plads akl alt nok gå godt smiley Held og lykke smiley

• #12   9. apr 2013 Karina: Sender lige en pb og tak for rådene smiley

Mark: HAHA! Ej, det også synd. Ved ikke hvad der er med de klovne, kender mange der er bange for dem.. Selv cirkus klovne er jeg bange for, vil slet ikke i nærheden af dem. Var i cirkus med mine små søskende og min daværende kæreste sidste år, det var den værste oplevelse i mit liv med alle de klovne..

Merete: Jeg synes faktisk jeg har godt styr på det meste med diabetes, håber bare på ikke at få et spørgsmål til noget jeg ikke kan huske. Men har det med at gå "blank" til eksamen, kan en masse indtil jeg sidder foran dem, så det som om klappen slår ned. Men tak for det! smiley

• #13   9. apr 2013 Fordi de ville så gerne men mine forældre havde ikke tid til det. Så måtte jeg lige være den gode store søster smiley Men en ting er helt sikkert, det er vi kommer aldrig i cirkus igen, så vil jeg hellere tage dem i bonbonland, tivoli eller bakken smiley

• #14   9. apr 2013 Held og lykke med eksamen smiley
    Jeg er selv lige blevet færdig med modul 1-opgaven. Hvilken herlig følelse smiley

• #15   9. apr 2013 Tak tak smiley
    Det så dejligt når det er overstået og man bare kan ånde lettet op og slappe af! Glæder mig også lidt til at have det overstået i morgen.

• #16   9. apr 2013 Læs alt det du kan og har overskud til, men sæt evt. et tidspunkt hvor du simpelthen ikke MÅ læse mere! F.eks. kl. 22:00 ligger du ALT fra dig, laver dig en god kop te, læser noget helt andet måske et magasin eller en god bog eller ser en film...

Du må heller IKKE læse inden du skal til eksamen imorgen, det vil kun gøre dig mere nervøs. Når du så er til eksamen vil du højst sandsynligt føle dig mere klar i hovedet og klar til eksamen smiley

Det har i hvert fald tit hjulpet på mig smiley

• #18   9. apr 2013 Maria: det også det jeg gør p.t.. Læser og læser og læser, skriver lidt ned, ændre lidt i det jeg vil sige og så prøver jeg ellers bare at huske tingene.. Vil prøve dine råd og se om det ikke hjælper på det smiley

Isabelle: Har tit hørt det hjælper at sige tingene som om man har virkelig styr på det, selvom man måske kun kan huske lidt af det. Så tror jeg vil bruge det i morgen, for der vil helt sikkert være nogle ting som jeg måske ikke har 100% styr på. Håber bare de spørger ind til nogle af de ting jeg virkelig har læst meget om i dag smiley Og tak for rådene!

• #19   9. apr 2013 Jeg har god erfaring med det, især fordi det skal have lov til at "synke ind" i løbet af natten/den næste morgen, så selvom du føler dig virkelig usikker synes jeg du skal prøve at lade vær med at kigge for meget i de timer! Lav evt. stikordskort, men ikke lange tekster - det kommer til at forvirre dig endnu mere

• #20   9. apr 2013 Ja, jeg har lavet en masse stikord på mit talepapir, så jeg kan holde orden i det. Men nu er jeg efterhånden ved at være så død træt af at læse at jeg knap nok orke mere. Heldigvis skal jeg op som den første i morgen tidlig kl.9, så når nok ikke at få kigget særlig meget på det inden jeg skal op smiley

• #21   9. apr 2013 Det lyder som en god plan ;D

Kommentér på:
Sygeplejerske eksamen-lidt ynk

Annonce